Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium licencjackie 0800-N1-3YSEM
Rok akademicki 2019/20
Seminarium, grupa nr 2

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium licencjackie 0800-N1-3YSEM
Zajęcia Rok akademicki 2019/20 (2019) (zakończony)
Seminarium (SEM), grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każda niedziela, 13:45 - 16:45
sala B126
Budynek Wydziału Nauk o Edukacji jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: 12
Prowadzący: Łukasz Kalisz
Literatura:

Dominiczak H., Zarys metodologii historii, Częstochowa, 1995.

Guzik M., Podstawy metodologiczne prac promocyjnych (nauki społeczno – pedagogiczne), Olsztyn, 2004.

Juszczyk S., Badania ilościowe w naukach społecznych szkice metodologiczne, Katowice, 2005.

Kwieciński Z, Śliwerski B. (red.) Pedagogika. Podręcznik akademicki, t.1-3, PWN, Warszawa, 2006.

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków, 2003.

Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków, 2004.

Maszke A., Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych, Rzeszów, 2004.

Maszke A., Metody i techniki badań pedagogicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, 2008.

Miśkiewicz B., Wprowadzenie do badań historycznych, Poznań, 1993.

Miśkiewicz B., Wstęp do badań historycznych, Warszawa – Poznań, 1985.

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa, 2001.

Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice, 1999.

Topolski J., Metodologia historii, Warszawa, 1984.

Literatura dobrana indywidualnie do zgłoszonego tematu badawczego.

Zakres tematów:

Metodologia nauk społecznych. Źródła historyczne i ich analiza. Zewnętrzna i wewnętrzna krytyka źródła. Metoda monograficzna w pedagogice. Metody historyczne w badaniu instytucji edukacyjnych. Etyczne aspekty pracy wychowawczej. Prawa autorskie i etyka pracy naukowej. Analiza obszarów badawczych w oparciu o literaturę. Edytorstwo prac dyplomowych. Pisanie pracy licencjackiej.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, ćwiczenia, praca z materiałem źródłowym, pogadanka, praca indywidualna.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena pozytywna na podstawie: obecności na seminariach, konsultacjach indywidualnych, systematycznej pracy nad tematem badawczym, dostarczenia fragmentów pracy i ich poprawy zgodnej z wymaganiami promotora, złożenia kompletnej pracy przed zakończeniem sesji egzaminacyjnej (zgodnie z organizacją roku akademickiego). Student może opuścić 6 h zajęć, pozostałe nieobecności należy zaliczyć indywidualnie podczas konsultacji.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.