Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Metodyka prowadzenia zajęć technicznych i komputerowych 0800-PIWS1-2GOP
Rok akademicki 2019/20
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Metodyka prowadzenia zajęć technicznych i komputerowych 0800-PIWS1-2GOP
Zajęcia Rok akademicki 2019/20 (2019) (zakończony)
Wykład (WYK), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
co druga środa (parzyste), 8:30 - 10:00
sala C02
Budynek Wydziału Nauk o Edukacji jaki jest adres?
Zajęcie prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcie prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 94
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Elżbieta Hałaburda
Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA

[1] Czerwiński, W. (1968). Technologia materiałów do zajęć praktyczno-technicznych w szkole. Warszawa: Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych.

[2] Dąbrowski, A. (1982). Vademecum nauczyciela techniki. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

[3] Drejer, F. (2010). Wychowanie do techniki dzieci w młodszym wieku szkolnym. Jelenia Góra: Kolegium Karkonoskie w Jeleniej Górze (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa).

[4] Furmanek, W. (1987). Podstawy wychowania technicznego. Rzeszów: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej.

[5] Furmanek, W. (1992). Nauczanie techniki w klasach początkowych. Rzeszów: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej.

[6] Furmanek, W. (2007). Jutro edukacji technicznej. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.

[7] Gałązka, E., Mastalerz, E. (2002). Ewaluacja osiągnięć uczniów z techniki informatyki. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej.

[8] Kazberuk, J. (1990). Nauczanie pracy – techniki w klasach I-III : zarys metodyki. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

[9] Kraszewski, K. (2001). Podstawy edukacji ogólnotechnicznej uczniów w młodszym wieku szkolnym. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej. Pobrane z: http://rep.up.krakow.pl/xmlui/bitstream/handle/11716/1715/PM314--Podstawy-edukacji-ogolnotechnicznej.pdf (05.01.19).

Zakres tematów:

1. Założenia i cele przedmiotu. Zapoznanie z podstawą programową dotyczą edukacji komputerowej oraz technicznej.

2. Wychowanie dzieci do techniki – praca w ramach edukacji technicznej.

3. Koncepcja zajęć technicznych. Metody pracy. Przykłady dobrych praktyk na edukacji technicznej.

4.Projektowanie sytuacji wychowawczo – dydaktycznych na zajęciach edukacji technicznej.

Kompleksowe podejście do edukacji technicznej. Rozwój samodzielności w myśleniu i działaniu.

Metody dydaktyczne:

Wykład

Metody i kryteria oceniania:

Do uzyskania pozytywnej oceny na zaliczenie przedmiotu wymagane jest 90% obecności na wykładach oraz pozytywna ocena z zaliczenia pisemnego, które zawierać będzie pytania otwarte i zamknięte.

Nieobecności na wykładzie należy zaliczyć.

*W zawiązku z pandemią koronawirusa i zmianą trybu prowadzenia zajęć zaliczenie odbędzie się na platformie MO365 (Forms)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.