Seminarium magisterskie 380-N2-1YSEM
Rok akademicki 2019/20
Seminarium,
grupa nr 5
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Seminarium magisterskie 380-N2-1YSEM | |||
Zajęcia |
Rok akademicki 2019/20 (2019)
(zakończony)
Seminarium (SEM), grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 11 | |||
Limit miejsc: | 11 | |||
Prowadzący: | Jolanta Muszyńska | |||
Literatura: |
Kawula S., Pedagogika społeczna. Dzisiaj i jutro. Wydawnictwo Edukacyjne Akapit Toruń 2012 Kromolicka B., Kondycja społeczeństwa obywatelskiego, w: T. Pilch, T. Sosnowski, (red) Zagrożenia człowieka i idei sprawiedliwości społecznej, T.1 Wydawnictwo Akademickie Żak Warszawa 2013 Latour B., Splatając na nowo to co społeczne. Wprowadzenie do teorii aktora- sieci. Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Kraków 2010 Maffesoli M., Czas plemion. Schyłek indywidualizmu w społeczeństwa ponowoczesnych. PWN Warszawa 2008 Marody M., (red), Wymiary życia społecznego. Polska na przełomie XX i XXI wieku, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2002, 2004 Marody M., Giza-Poleszczuk A., Przemiany więzi społecznych, Scholar Warszawa 2004 Miazga M., Z zagadnień socjologii regionu, Wydawnictwo WSPA Lublin 2010 Mendel M., Pedagogika miejsca i animacja na miejsce wrażliwa, w: M. Mendel (red) Pedagogika miejsca, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP we Wrocławiu Wrocław 2006 Muszyńska J. Miejsce i wspólnota. Poczucie wspólnotowości mieszkańców północno-wschodniego pogranicza Polski. Studium pedagogiczne, Warszawa 2014 McMillan D. W., Sense of Community, Journal of Community Psychology, 1996 Vol.24 No.4 Muszyńska J., Przygotowanie współczesnej młodzieży do funkcjonowania w środowisku zróżnicowanym kulturowo, w: M. Bargel, E. Janogova, E. Jarosz, M. Juzi (red) Socjálni pedagogika v kotekxtu živitních etap člověka Institut mezioborových studií Brno, ČR, 2013 Muszyńska J., O wspólnotach lokalnych i ich znaczeniu, w: Ruch Pedagogiczny 1/2014 Nikitorowicz J., Edukacja regionalna i międzykulturowa, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne Warszawa 2009 Theiss W., Edukacja środowiskowa – wprowadzenie, w: W. Theiss, B. Skrzypczak (red), Edukacja i animacja społeczna w środowisku lokalnym, CAL Warszawa 2006; |
|||
Zakres tematów: |
1. Obszary badań w pedagogice i ich uzasadnienie teoretyczne 2. Metodologia badań społecznych - 3. Cele badań 4. Problemy badawcze i hipotezy badawcze 5. Zmienne i wskaźniki 6. Metody badań i uzasadnienie ich doboru 7. Krytyczna analiza literatury pod kątem założeń metodologicznych 8. Komplementarność układu treści rozdziałów teoretycznych 9. Podstawy opracowania narzędzi badawczych |
|||
Metody dydaktyczne: |
wykład, dyskusja, prezentacja |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie na podstawie opracowanego rozdziału metodologicznego, przygotowanego spisu treści, opracowanego jednego rozdziału teoretycznego oraz wstępnej wersji narzędzia badawczego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.