Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium magisterskie 380-N2-1YSEM
Rok akademicki 2019/20
Seminarium, grupa nr 5

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium magisterskie 380-N2-1YSEM
Zajęcia Rok akademicki 2019/20 (2019) (zakończony)
Seminarium (SEM), grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: 11
Prowadzący: Jolanta Muszyńska
Literatura:

Kawula S., Pedagogika społeczna. Dzisiaj i jutro. Wydawnictwo Edukacyjne Akapit Toruń 2012

Kromolicka B., Kondycja społeczeństwa obywatelskiego, w: T. Pilch, T. Sosnowski, (red) Zagrożenia człowieka i idei sprawiedliwości społecznej, T.1 Wydawnictwo Akademickie Żak Warszawa 2013

Latour B., Splatając na nowo to co społeczne. Wprowadzenie do teorii aktora- sieci.

Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Kraków 2010

Maffesoli M., Czas plemion. Schyłek indywidualizmu w społeczeństwa ponowoczesnych. PWN Warszawa 2008

Marody M., (red), Wymiary życia społecznego. Polska na przełomie XX i XXI wieku, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2002, 2004

Marody M., Giza-Poleszczuk A., Przemiany więzi społecznych, Scholar Warszawa 2004

Miazga M., Z zagadnień socjologii regionu, Wydawnictwo WSPA Lublin 2010

Mendel M., Pedagogika miejsca i animacja na miejsce wrażliwa, w: M. Mendel (red) Pedagogika miejsca, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP we Wrocławiu Wrocław 2006

Muszyńska J. Miejsce i wspólnota. Poczucie wspólnotowości mieszkańców północno-wschodniego pogranicza Polski. Studium pedagogiczne, Warszawa 2014

McMillan D. W., Sense of Community, Journal of Community Psychology, 1996 Vol.24 No.4

Muszyńska J., Przygotowanie współczesnej młodzieży do funkcjonowania w środowisku zróżnicowanym kulturowo, w: M. Bargel, E. Janogova, E. Jarosz, M. Juzi (red) Socjálni pedagogika v kotekxtu živitních etap člověka Institut mezioborových studií Brno, ČR, 2013

Muszyńska J., O wspólnotach lokalnych i ich znaczeniu, w: Ruch Pedagogiczny 1/2014

Nikitorowicz J., Edukacja regionalna i międzykulturowa, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne Warszawa 2009

Theiss W., Edukacja środowiskowa – wprowadzenie, w: W. Theiss, B. Skrzypczak (red), Edukacja i animacja społeczna w środowisku lokalnym, CAL Warszawa 2006;

Zakres tematów:

1. Obszary badań w pedagogice i ich uzasadnienie teoretyczne

2. Metodologia badań społecznych -

3. Cele badań

4. Problemy badawcze i hipotezy badawcze

5. Zmienne i wskaźniki

6. Metody badań i uzasadnienie ich doboru

7. Krytyczna analiza literatury pod kątem założeń metodologicznych

8. Komplementarność układu treści rozdziałów teoretycznych

9. Podstawy opracowania narzędzi badawczych

Metody dydaktyczne:

wykład, dyskusja, prezentacja

Metody i kryteria oceniania:

zaliczenie na podstawie opracowanego rozdziału metodologicznego, przygotowanego spisu treści, opracowanego jednego rozdziału teoretycznego oraz wstępnej wersji narzędzia badawczego

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.