Humanistyka cyfrowa [340-PS2-1HCY]
Rok akademicki 2019/20
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Humanistyka cyfrowa [340-PS2-1HCY] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2019/20 [2019]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Mariusz Leś |
Literatura: |
C.P. Snow, Dwie kultury (wyklad) M. Wieczorek-Tomaszewska, Cyfrowa humanistyka , w: Człowiek – Media – Edukacja, Katedra Technologii i Mediów Edukacyjnych UP, red. J. Morbitzer, E. Musiał, Kraków 2012. e-polonistyka, red. A. Dziak, S. J. Żurek, Lublin 2012. e-polonistyka. 2, red. A. Dziak, S. J. Żurek, Lublin 2012. M. Maryl, „Centrum humanistyki cyfrowej – instrukcja obsługi” w: (w) sieci modernizmu. Historia literatury – poetyka – krytyka. Prace ofiarowane Włodzimierzowi Boleckiemu. Red. Agnieszka Kluba i Magdalena Rembowska-Płuciennik, Warszawa 2017. A. Radomski, Humanistyka w świecie informacjonalizmu, Lublin 2014. M.Wilkowski, Otwartość w (cyfrowej) historii. Tekst prawie programowy, historiaimedia.org J. van Dijk, Społeczne aspekty nowych mediów, Warszawa 2010. Zwrot cyfrowy w humanistyce, red. Andrzej Radomski, Radosław Bomba, Lublin 2013. |
Zakres tematów: |
- sieci społecznościowe, cloud computing, rywalizacja i współpraca w środowisku cyfrowym, mentalność środowiskowa, dynamika zależności między humanistyką a naukami ścisłymi, przyrodniczymi, technicznymi - cyberkultura - organizacje i towarzystwa propagujące środowisko cyfrowe, - rola edukacji, odkrywanie treści , gromadzenie i opracowanie informacji w środowisku cyfrowym, - „opieka nad informacją”, sieci semantyczne, narzędzia statystyczne, notatniki cyfrowe, systemy segregacji treści, - produktywność w środowisku cyfrowym, - współpraca w środowisku cyfrowym, rola wizerunku, - personalizacja a otwartość. |
Metody dydaktyczne: |
prezentacje, heureza, dyskusja |
Metody i kryteria oceniania: |
aktywność, umiejętność argumentacji + zaliczenie ustne |
Uwagi: |
Grupa nr 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.