Język angielski [370-AN2-1LJA]
Rok akademicki 2020/21
Lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język angielski [370-AN2-1LJA] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2020/21 [2020]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 24 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Ewa Wyszczelska |
Literatura: |
Introduction to international Legal English, Amy Krois-Lindner, Matt Firth and TransLegal, CUP, 2008 Evans V. Dooley J. Smith D.J , Career Paths: Law, Express Publishing, 2011 Sierocka, H., Legal English, Niezbędnik Przyszłego Prawnika, Białystok, 2011 Cyganik, M. Legal English Basics, Warszawa, 2018, Wydawnictwo C.H.Beck Literatura uzupełniająca: Autorskie materiały do zajęć przygotowywane w oparciu o różne źródła internetowe, m.in. www.ted.com, www.bbc.com, www.prospects.ac.uk, www.westminster.ac.uk, www.youtube.com i inne |
Zakres tematów: |
1. European Ombudsman/Human and civil rights. 2. Restorative justice. 3. Public administration policy on sustainable community development and environment protection. 4. NGOs in Poland and abroad – examples of their activity. 5. EU policy on the rule of law and common EU budget. 6. Administration of justice – case studies. 7. Public administration policy on gender issues. 8. Local government policy on local issues such as local infrastructure development/health system/social organizations support, etc.. 8. Students' own ideas and suggestions. |
Metody dydaktyczne: |
1. Sokratejska metoda prowadzenia dyskusji. 2. Konwersatorium. 3. Samodzielne i grupowe rozwiązywanie zadań (przy wsparciu nauczyciela) polegające na przygotowaniu argumentacji i jej uzasadnieniu, wyszukiwaniu informacji szczegółowych i ogólnych w case studies. 4.Wykład. 5. Praca z tekstem. 6. Metody aktywizujące: case study, brainstorming, gry dydaktyczne, itp. 7. Moduły e-learningowe na platformie Blackboard. 8. Konsultacje. |
Metody i kryteria oceniania: |
Lektorat języka obcego na studiach 2° (poziom B2+) kończy się egzaminem ustnym. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie na minimum 51% zadań e-learningowych. Egzamin ustny polega na ustnej wypowiedzi na jeden z ośmiu tematów opracowanych na podstawie tekstów specjalistycznych omówionych na zajęciach oraz na interakcji z egzaminatorem, a także przedstawieniu ustnego raportu z opracowanego samodzielnie artykułu związanego z profilem studiów i indywidualnymi zainteresowaniami studenta. Studenta obowiązuje znajomość treści oraz słownictwa zawartego w tekstach. Oprócz poprawności i płynności językowej, ocenie podlega umiejętność przedstawienia zagadnienia w sposób spójny i logiczny, prowadzenia dyskusji, wyrażenia opinii na dany temat i jej uzasadnienia, udzielania odpowiedzi na zadane pytania, oraz znajomość słownictwa specjalistycznego. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.