Język obcy - angielski 380-S2-1JAN
Rok akademicki 2020/21
Lektorat,
grupa nr 2
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Język obcy - angielski 380-S2-1JAN | |||
Zajęcia |
Rok akademicki 2020/21 (2020)
(w trakcie)
Lektorat (LEK), grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | |||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: | Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań. | ||
Liczba osób w grupie: | 22 | |||
Limit miejsc: | 22 | |||
Prowadzący: | Wiesława Gierłachowska-Bałdyga | |||
Literatura: |
Academic Reading and Study Skills for International Students, L.Rosenthal, S. Rowland, Academic Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell, CUP Cambridge Academic English, C.Thaine , CUP English for Presentations M. Grussendorf, OUP Oxford EAP, E. de Chasal&Louis Rogers, OUP Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015. www.guardian.com www.bbc.com/news www.conversation.com www.independent.com www.onestopenglish.com linguahouse.com breakingnewsenglish.com www.warsawvoice.pl https://www.ted.com/ https://ed.ted.com/ |
|||
Zakres tematów: |
1.XX1 century skills: Jakie cechy powinien posiadać absolwent 21-go wieku? Ćwiczenia poszerzające zasób słownictwa specjalistycznego w języku angielskim i rozumienia wykładów w języku obcym (angielskim) 2. Faces of education: Jakie czynniki determinują sukces systemu edukacji? Ćwiczenia poszerzające zasób słownictwa specjalistycznego w języku angielskim i rozumienia wykładów w języku obcym (angielskim) 3.Older people with social needs. Problemy starzejącego się społeczeństwa. Ćwiczenia poszerzające zasób słownictwa specjalistycznego w języku angielskim i rozumienia tekstów pisanych i wypowiedzi ustnych w języku obcym (angielskim) 4. Modern addictions: Uzależnienia we spółczesnym świecie: uzależnienie od nowoczesnych technologii Ćwiczenia poszerzające zasób słownictwa specjalistycznego w języku angielskim i rozumienia tekstów pisanych w języku obcym (angielskim) 5. Homeless children: Dzieci ulicy-problem bezdomności wśród dzieci Ćwiczenia poszerzające zasób słownictwa specjalistycznego w języku angielskim i rozumienia tekstów pisanych i wypowiedzi ustnych w języku obcym (angielskim) 6. Refugees. Problemy współczesnego świata- dzieci –uchodźcy; pomoc funkcjonowanie. Ćwiczenia poszerzające zasób słownictwa specjalistycznego w języku angielskim i rozumienia tekstów pisanych i wypowiedzi ustnych w języku obcym (angielskim) 7. Cultural diversity. Wielokulturowość we współczesnym świecie Ćwiczenia poszerzające zasób słownictwa specjalistycznego w języku angielskim i rozumienia tekstów pisanych i wypowiedzi ustnych w języku obcym (angielskim) |
|||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia prowadzone są w formie blended learning: 50% w formie wideokonferenji platforma BLACKBOARD/TEAMS oraz 50% z wykorzystaniem modułow do samodzielnej realizacji na platformie BLACKBOARD w oparciu o autorskie materiały specjalistyczne. Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń kluczowych sprawności językowych: -doskonalenie umiejętnosci czytania i rozumienia tekstów fachowych oraz analizę językową tekstów specjalistycznych -doskonalenie umiejętności rozumienia wypowiedzi specjalistycznych np. wykładów -rozwijanie znajomości słownictwa fachowego z dziedziny nauk pedagogicznych. -doskonalenie umiejętności wypowiedzi ustnej oraz pisemnej na dany temat Zajęcia prowadzone są w formie blended learning: 50% stacjonarnie oraz 50% z wykorzystaniem platformy Blackboard w oparciu o autorskie materiały specjalistyczne. Wiedza i umiejętnosći sprawdzane są w formie prac i testów pisemnych oraz przygotowania do zajęć i aktywnego w nich uczestnictwa. |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia przedmiotu: -zaliczenie na min. 51% testów w sali oraz prac pisemnych (streszczenie artykułu z dziedziny specjalizacji studenta) -zaliczenie na min 50% modułów na platformie Blackboard -obecność na zajęciach i aktywne w nich uczestnictwo ( udział w dyskusji i wpółpracy w grupie)100% - 90% - bardzo dobry (5.0) 89% - 80% - dobry plus (4.5) 79% - 70% - dobry (4.0) 69% - 60% - dostateczny plus (3.5) 59% - 51% - dostateczny (3.0) Zaliczenie przedmiotu: zaliczenie na ocenę na koniec II semestru egzamin pisemny na koniec II semestru Warunikem zdania egzaminu jest uzyskanie min 51 % z testu obejmującego słownictwo i zgadnienia specjalistyczne z zajęć. EFEKTY KSZTAŁCENIA WERYFIKOWANE SĄ W OPARCIU O PLATFORMĘ BLACKBOARD Warunkiem dopuszczenia do końcowego zaliczenia ćwiczeń jest posiadanie przez studenta nie więcej 1 zjazdu nieobecności na zajęciach. W przypadku opuszczenia przez studenta więcej niż 1 zajęć/ zjazdu, student jest zobowiązany do odrobienia nieobecności poprzez odpowiedź ustną na dyżurze z zakresu materiału, który był opracowywany na przedmiotowych zajęciach lub przygotowanie opracowania artykułu/filmu specjalistycznego z dziedziny kierunku studiów (dł. ok 500 słów /opracowanie słownictwa, umiejętnosc streszczenia) Odrabianie nieobecności powinno nastąpić w terminie 2 tygodni od chwili ustania przyczyny nieobecności na zajęciach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.