Socjologia edukacji [380-DS5-1SOE]
Rok akademicki 2020/21
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Socjologia edukacji [380-DS5-1SOE] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2020/21 [2020]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Joanna Borowik |
Literatura: |
Błajet P., (Nie)przypadkowa edukacja, Toruń 2016. Giddens A., Socjologia, Warszawa 2004. Karkowska M., Socjologia wychowania, wybrane elementy, Łódź 2007. Karkowska M., Uczeń i nauczyciel. Interakcje i wartości w klasie szkolnej, Kraków 2005. Karkowska M, Skalski T., Kultura –socjalizacja - tożsamość, Kraków 2010. Meighan R., Socjologia Edukacji, Toruń 1993. Mikiewicz P., Socjologia edukacji, Warszawa 2016. Nalaskowski A., Przestrzenie i miejsca szkoły, Kraków 2002. Suchocka A., Przemoc symboliczna jako element ukrytego programu kształcenia polskiej szkoły, Zeszyty Naukowe Akademii Marynarki Wojennej, ROK LII NR 4 (187) 2011 Szlendak T., Socjologia rodziny. Ewolucja, historia, zróżnicowanie, Warszawa 2011. Szymański M. J., Studia i szkice z socjologii edukacji, Warszawa 2015. Zemło M., Nowa socjologia edukacji, Białystok 1996. Żłobicki W., Ukryty program w edukacji. Między niewiedzą a manipulacją, Kraków 2002. |
Zakres tematów: |
1. Socjologia edukacji – wprowadzenie. 2. Rodzina współczesna jako środowisko wychowawcze. 3. Nieformalne grupy rówieśnicze: funkcje, typologie, charakterystyka wybranych grup społecznych. 4. Media w procesie wychowania. 5. Ukryty program szkoły. 6. Nierówności społeczne w edukacji. 7. Wychowanie we współczesnym świecie. 8. Kolokwium. |
Metody dydaktyczne: |
1. Metody podające: wykład informacyjny, pogadanka, instruktaż, objaśnienie. 2. Metody praktyczne: metoda bezpośrednia (pokaz). 3. Metody problemowe: metoda przypadku, metoda inscenizacji, dyskusja dydaktyczna, metaplan, burza mózgu, drzewo decyzyjne, rybi szkielet, metoda stolików eksperckich. 4. Metody eksponujące: plakat. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składa się wynik uzyskany z sumy punktów z zaliczenia pisemnego, aktywności na zajęciach i wykonania dodatkowych zadań przypisanych do poszczególnych tematów. W trakcie semestru student może być nieobecny 1 raz. Wszystkie dodatkowe nieobecności muszą być zaliczone na konsultacjach. Forma i warunki zaliczenia: - zaliczenie pisemne w formie testu 51% punktów uzyskanych z zaliczenia pisemnego jest niezbędne do uzyskania oceny pozytywnej z przedmiotu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.