Język obcy - angielski cz.1 [380-DN5-1JAN1]
Rok akademicki 2020/21
Lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język obcy - angielski cz.1 [380-DN5-1JAN1] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2020/21 [2020]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Wiesława Gierłachowska-Bałdyga |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Latham-Koenig, C., Oxenden, C. (2020). English File Upper-Intermediate 4-th edition Student's Book. Oxford: Oxford University Press. Literatura uzupełniająca i specjalistyczna: Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015. Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: www.guardian.com www.bbc.com/news www.conversation.com www.independent.com www.onestopenglish.com linguahouse.com breakingnewsenglish.com www.warsawvoice.pl https://www.ted.com/ https://ed.ted.com/ |
Zakres tematów: |
SEMESTR 1 -UwB -Uniwersytet w BiAŁYMSTOKU: przeszłośc, teraźnieszość perspektywy -język angieski i jego rola we wspólczesnym świecie -wielojęzyczność i jej wpływ na mózg, metody uczenia się jezyków obcych, wYkorzystywanie róznych żródeł wiedzy wprocesie uczenia się -wybrane zagadnienia psychologii uczenia się: inteligencje wielorakie, style uczenia się, mnemotechniki -sustainability SEMESTR 2 -edukacja: terminologia, etapy kształcenia; -edukacja : przeszłość, teraźnieszość , przyszłość -systemy edukacyjne na przykładzie wybranych krajów (porównanie,: cechy charakterystycznezalety, wady) -kształcenie uniwersyteckie: uczelnie wyższe, kierunki, stopnie naukowe; -komunikacja interpersonalna i rola tzw: soft skills we współczesnym świecie |
Metody dydaktyczne: |
Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń i obejmuje: -ćwiczenie kluczowych sprawności językowych: mówienie, pisanie, rozumienie tekstu pisanego i mówionego; reagowanie językowe; |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia prowadzone są w formie blended learning: 50% w formie wideokonferenji platforma BLACKBOARD/TEAMS oraz 50% z wykorzystaniem modułow do samodzielnej realizacji na platformie BLACKBOARD w oparciu o materiały specjalistyczne. Wiedza i umiejętnosći sprawdzane są w formie: - oceny bieżacego przygotowania do zajęć i aktywnego w nich uczestnictwa. - prac i testów pisemnych - realizacji modułów nauczania na platformie Blackboard Warunki zaliczenia przedmiotu: -zaliczenie na min. 51% testów oraz prac pisemnych (streszczenie artykułu z dziedziny specjalizacji studenta) -zaliczenie na min 51% zadań na platformie Blackboard -obecność na zajęciach i aktywne w nich uczestnictwo 100% - 90% - bardzo dobry (5.0) 89% - 80% - dobry plus (4.5) 79% - 70% - dobry (4.0) 69% - 60% - dostateczny plus (3.5) 59% - 51% - dostateczny (3.0) Zaliczenie przedmiotu: zaliczenie na ocenę na koniec I i II semestru. WERYFIKACJA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA ODBYWA SIE W OPARCIU O PLATFORMĘ BLACKBOARD Warunkiem dopuszczenia do końcowego zaliczenia ćwiczeń jest posiadanie przez studenta nie więcej 1 nieobecności na zajęciach. W przypadku opuszczenia przez studenta więcej niż 1 zajęć, student jest zobowiązany do odpracowania nieobecności poprzez odpowiedź ustną na dyżurze z zakresu materiału, który był opracowywany na przedmiotowych zajęciach lub przygotowanie opracowania artykułu/filmu specjalistycznego z dziedziny kierunku studiów (dł. ok 500 słów /opracowanie słownictwa, umiejętnosc streszczenia) Odrabianie nieobecności powinno nastąpić w terminie 2 tygodni od chwili ustania przyczyny nieobecności na zajęciach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.