Seminarium licencjackie [380-S1-3YSEM]
Rok akademicki 2020/21
Seminarium,
grupa nr 14
Przedmiot: | Seminarium licencjackie [380-S1-3YSEM] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2020/21 [2020]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 14 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 13 |
Limit miejsc: | 13 |
Prowadzący: | Walentyna Wróblewska |
Literatura: |
Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004. Cudowska A., Koncepcja analizy jakościowej M. B. Milesa i A. M. Hubermana w badaniach pedagogicznych, [w:] Pedagogika alternatywna. Postulaty, projekty i kontynuacje, t. 1 Teoretyczne konteksty alternatyw edukacyjnych i wychowawczych, red. B. Śliwerski, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2007. Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe? Metodologia praktyczna, WSiP, Warszawa 2000. Kubinowski D., Jakościowe badania pedagogiczne, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2010. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2006. Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2003. Maszke A. W., Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2004. Miles M. B., Huberman A. M., Analiza danych jakościowych, przekł. S. Zabielski, Trans Humana, Białystok 2000. Nowak S., Metodologia badań społecznych, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2007. Palka S., Metodologia, badania, praktyka pedagogiczna, Gdańskie Wydawnictwo Naukowe, Kielce 2006. Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 1995. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”, Katowice 2005. |
Zakres tematów: |
1. Analiza problemów pedagogicznych w kontekście zainteresowań studentów. 2. Wybór tematyki prac dyplomowych skoncentrowanych wokół następujących obszarów: praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, współpraca szkół ze środowiskiem lokalnym, rozwój zawodowy nauczycieli, rozwijanie twórczości jako zadanie współczesnej szkoły 3. Opracowanie metodologicznej koncepcji badań własnych, obejmującej przedmiot i cele badań, problemy i hipotezy, zmienne i wskaźniki, metody techniki i narzędzia badawcze, dobór próby i sposób analizy danych empirycznych. 4. Przygotowanie rozdziału teoretycznego pracy zawierającego charakterystykę podjętej problematyki w świetle literatury przedmiotu. 5. Opracowanie bibliografii oraz aneksów. 6. Przygotowanie i złożenie kompletnej wersji pracy dyplomowej. |
Metody dydaktyczne: |
Pogadanka, dyskusja, opis, wyjaśnienie, rozwijanie umiejętności, pokaz, ćwiczenie. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia jest: obecność na zajęciach oraz indywidualnych konsultacjach z promotorem, właściwe realizowanie powierzonych zadań, terminowe przygotowywanie fragmentów pracy dyplomowej, rzetelne poprawianie sprawdzonych fragmentów i całości pracy oraz złożenie kompletnej pracy, poprawionej zgodnie z uwagami promotora, na ostatnim seminarium przed sesją egzaminacyjną semestru letniego. Dopuszczone są trzy nieobecności w ciągu roku, każda kolejna powoduje obniżenie oceny końcowej, absencja powyżej 50% uniemożliwia zaliczenie przedmiotu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.