Seminarium licencjackie [380-S1-3YSEM]
Rok akademicki 2020/21
Seminarium,
grupa nr 8
Przedmiot: | Seminarium licencjackie [380-S1-3YSEM] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2020/21 [2020]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 8 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 13 |
Limit miejsc: | 13 |
Prowadzący: | Karol Konaszewski |
Literatura: |
1. Apanowicz J., Metodologia nauk, Wydawnictwo TNOiK i SWU, Toruń 2003. 2.Babbie E., Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa 2004. 3. Blaikie N., Designing Social Research, Polity Press, Cambridge 2009. 4.Galewicz W. (red.), Etyczne i prawne granice badań naukowych, Universitas, Kraków 2009. 5.Grobler A., Metodologia nauk, Wydawnictwo „Aureus”, Kraków 2006. 6.Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe: metodologia praktyczna, WSiP, Warszawa 2000. 7.Krajewska A., Badania ilościowe w pedagogice – podstawowe właściwości i koncepcja badań, (w:) A. Krajewska (red.), Przemiany w kształceniu pedagogów, Olecko 2010. 8.Kubinowski D., Nowak M. (red.) Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Impuls, Kraków 2006. 9. Kwieciński Z, Śliwerski B. (red.) Pedagogika. Podręcznik akademicki, t.1-3, PWN, Warszawa 2006. 10. Maszke A., Metody i techniki badań pedagogicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2008. 11. Nowak S., Metodologia badań socjologicznych, PWN, Warszawa 2009. 12. Palka S., Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna, GWP, Gdańsk 2006,. 13. Palka S. (red.), Podstawy metodologii badań w pedagogice, GWP, Gdańsk 2010. 14. Piekarski J., Urbaniak-Zając D., Szmidt K. (red.), Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice. Oblicza akademickiej praktyki, Impuls, Kraków 2010. 15. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, „Żak”, Warszawa 2001. 16. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008. 17. Singleton R.A., Straits B.C., Approaches to Social Research, Oxford University Press, Oxford 2005. 18. Wędlińska M., Jak pisać pracę magisterską? , Kraków 2005. Literatura tematyczna w zależności od wybranej problematyki badawczej studenta. |
Zakres tematów: |
1. Formułowanie obszarów badawczych. Analiza literatury. 2. Zasady pisarstwa naukowego – wprowadzenie. 3. Formułowanie tematu pracy. 4. Konstruowanie roboczej struktury pracy. Wymogi redakcyjne. 5. Zasady sporządzania bibliografii. 6. Pisanie pracy i publiczne prezentowanie jej fragmentów. |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, pogadanka, praca indywidualna. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w seminarium, aktywny udział w dyskusji, przygotowywanie wystąpień i prezentacji, opartych na analizie literatury teoretycznej i metodologicznej, ocena postępów w pisaniu/formułowaniu elementów składowych pracy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.