Wstęp do kognitywistyki 2 [410-KS1-1WKG2]
Rok akademicki 2020/21
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Wstęp do kognitywistyki 2 [410-KS1-1WKG2] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2020/21 [2020]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 62 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Robert Poczobut |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. P. Jaśkowski, Neuronauka poznawcza. Jak mózg tworzy umysł, Warszawa: Vizja Press&II, 2009. 2. S. Pinker, Jak działa umysł, Warszawa: Książka i Wiedza, 2004. 3. Formy aktywności umysłu. Ujęcia kognitywistyczne, t 1-2, pod red, A. Klawitera, Warszawa: Wyd. Naukowe PWN, 2008. 4. Przewodnik po kognitywistyce, pod red. J. Bremera, Kraków: WAM, 2016. 5. W. Bechtel, G. Graham (ed.),Companion to Cognitive Science, Blackwell Publishing, 1998. Literatura uzupełniająca: 1. Obrazy w umyśle. Studia nad percepcją i wyobraźnią, pod red. P. Francuza, Warszawa: Wyd. Scholar, 2007. 2. M. Jagodzińska, Psychologia pamięci. Badania, teorie, zastosowania, Gliwice: Wyd. Helion, 2008. 3. W. Fish, Perception, Hallucination, Illusion, Oxford University Press, 2009. 4. P.L. Nunez, The New Science of Consciousness: Exploring the Complexity of Brain, Mind, and Self, Prometheus, 2016. 5. D. Chalmers, Świadomy umysł. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN, 2010. |
Zakres tematów: |
- teorie percepcji - zaburzenia mechanizmów percepcji - synestezja - iluzje i halucynacje - wyobrażenia i pojęcia - natura i rodzaje reprezentacji poznawczych - rodzaje pamięci - zaburzenia mechanizmów pamięci - teorie świadomości - zaburzenia świadomości, odmienne stany świadomości - elementy psychosomatyki i psychoneuroimmunologii - hybrydowe systemy poznawcze |
Metody dydaktyczne: |
Wykład w formie prezentacji mutimedialnej z elementami dyskusji. Wyświetlane są główne tezy oraz diagramy, ilustracje, schematy, które są omawiane przez prowadzącego. Studenci są zachęcani do zadawania pytań oraz udziału w dyskusji. Wykład w formie zdalnej lub stacjonarnej zależnie od sytuacji epidemicznej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny na podstawie listy pytań podawanych do wykładów (lista składa się z ok. 50 pytań otwartych). Na egzaminie studenci otrzymują pięć pytań otwartych. Za każde z nich można otrzymać 3 pkt. Kryteria oceniania: 15-14 pkt. - 5.0 13 pkt. - 4.5 12-11 pkt. - 4.0 10 pkt. - 3.5 9-8 pkt. - 3.0 Wpływ na ocenę z egzaminu może mieć aktywność podczas wykładów (udział w dyskusji) oraz ocena końcowa uzyskana z ćwiczeń. Egzamin w formie zdalnej lub stacjonarnej zależnie od sytuacji epidemicznej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.