Seminarium dyplomowe 340-AS1-3SEMD2
Rok akademicki 2020/21
Seminarium,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe 340-AS1-3SEMD2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia |
Rok akademicki 2020/21 (2020)
(w trakcie)
Seminarium (SEM), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: |
każdy poniedziałek, 12:30 - 14:00
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 9 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 9 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Violetta Borecka | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Bley-Vroman R. (1989), What is the Logical Problem of Foreign Language Learning?, w: Linguistic Perspectives in Second Language Acquisition, red. S. Gass, J. Schachter, Cambridge: CUP, s. 41-68. 2. Borecka V., 2019, Interferencja interlingwalna w nauce języka angielskiego - analiza błędów leksykalnych i gramatycznych w wypowiedziach pisemnych polskich uczniów klas maturalnych, Białystok: UwB. 3. Ellis R. & Barkhuizen G., 2005, Analyzing Learner Language, Oxford. 4. Grosjean F. (2010), Bilingual: Life and Reality, Cambridge, MA: HUP. 5. Jarvis S., Pavlenko A. (2008), Crosslinguistic influence in language and cognition, New York: Routledge. 6. Larsen-Freeman D., Long M. (1991), An Introduction to Second Language Acquisition Research, London: Longman. 7. Lightbown P., Spada N. (2013), How Languages are Learned, Oxford: OUP. 8. Ringbom H., 2007, Cross-linguistic Similarity in Foreign Language Learning, Clevedon: Multilingual Matters. 9. Saville- Troike M. (2006), Introducing Second Language Acquisition, Cambridge: CUP. 10. Saville-Troike, M. 2012. Introducing Second Language Acquisition, Cambridge: CUP. 11. Tarone E., Swierzbin B. (2009), Exploring Learner Language, Oxford: OUP. 12. Zybert J. (1999), Errors in Foreign Language Learning. The Case of Polish Learners of English, Warszawa: UW. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1) Wpływy międzyjęzykowe w umyśle wielojęzycznym i ich rola w procesie akwizycji. 2) Język ucznia (interjęzyk). 3) Błąd językowy i analiza błędu z perspektywy nauczyciela. 4) Ocenianie i ewaluacja w nauczaniu języków obcych. 5) Czynniki wpływające na efektywność nauczania języków obcych (kognitywne, afektywne, społeczne). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
• dyskusje, • wykłady konwersatoryjne, • analiza przykładów językowych, • praca projektowa - indywidualna i w grupach • konsultacje indywidualne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na podstawie samodzielnie napisanej i złożonej do recenzji pracy licencjackiej. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Grupa nr 1 - seminarium dr V. Boreckiej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.