Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Wstęp do teorii uczenia się i nauczania języków 340-AS1-1TUN
Rok akademicki 2020/21
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Wstęp do teorii uczenia się i nauczania języków 340-AS1-1TUN
Zajęcia Rok akademicki 2020/21 (2020) (w trakcie)
Wykład (WYK), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy piątek, 8:00 - 9:30
sala 1B
Budynek Instytutu Neofilologii jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 95
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Agnieszka Dzięcioł-Pędich
Literatura:

Gass, S. M., Selinker, L. 2008. Second Language Acquisition. An Introductory Course. Routledge: New York.

Hurd, S., Lewis, T. (red.). 2008. Language Learning Strategies

in Independent Settings. Bristol: Multilingual Matters.

Leaver, B. L., Ehrman, M., Shekthman, B. 2005. Achieving Success In Second Language Acquisition. Cambridge: Cambridge University Press.

Richards, J.C. 2015. Key Issues in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

Thornbury, S. 2017. The New A-Z of ELT. A Dictionary of Terms and Concepts. London: Macmillan Education.

White, L. 2003. Second Language Acquisition and Universal Grammar. Cambridge: Cambridge University Press.

Zakres tematów:

1. What does it mean to know a foreign language? (fluency vs accuracy)

2.Nativespeakerism, apptitude, learning style, multiple intelligences, motivation, learning strategy, characteritics of good learners

3. Affect, willingness to communicate (WTC), affective filter, age, acquisition vs learning

4. Critical Period Hypothesis (CPH)

5. Theories of language learning

6. Theories of language learning

7. Autonomy, learner-centred instruction, mixed-ability and mixed-level classes, differentiated instruction

8. Test

Metody dydaktyczne:

Wykład

Praca z całą grupą

Zajęcia będą odbywać się w trybie synchronicznym ('na żywo') na platformie Blackboard Collaborate.

Po każdym wykładzie wykładowca będzie wysyłać studentom prezentację przez USOS mail.

Podstawą do przygotowania do egzaminu będą prezentacje + materiały wysyłane przez USOS mail.

Metody i kryteria oceniania:

Zajęcia kończą się testem, którego próg zaliczenia to 50%.

Przed testem studenci będą mieli możliwość rozwiązywania zadań na platformie Edmodo. Będą to ćwiczenia nieobowiązkowe, ale ich wykonanie (co najmniej 75% wszystkich zadań) wpłynie na podwyższenie oceny końcowej. Moduły na platformie będą otwarte przez określony czas - trzeba będzie robić je systematycznie. Nie będzie możliwości zrobienia wszystkich modułów 'na raz' np. dzień przed egzaminem.

Obecność na wykładzie nie jest obowiązkowa, ale aktywność w czasie zajęć będzie mieć pozytywny wpływ na ocenę końcową.

Uwagi:

Grupa nr 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.