Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Film w kulturze [430-KS1-2FWK] Rok akademicki 2020/21
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Film w kulturze [430-KS1-2FWK]
Zajęcia: Rok akademicki 2020/21 [2020] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Tomasz Adamski
Literatura:

2. ESTETYKA KINA NIEMEGO CZ 1.

Literatura: 

Historia kina, t. I Kino nieme. pod red T. Lubelski, I. Sowińska, R. Syska

Lumiere i Melies: fotograf i iluzjonista inicjują kinematograf, str. 77 - 135.

D. W Griffith: kino uczy się opowiadać, str. 275 - 310.

............................................

3. STYL I FORMA W KINIE NIEMYM (EKSPRESJONIZM– KINO AWANGARDOWE)

 Literatura: 

1. D. Bordwell, K. Thompson Film art.. Sztuka filmowa: Francuski impresjonizm i surrealizm str. 529-534

2. Historia kina, t. I Kino nieme. pod red T. Lubelski, I. Sowińska, R. Syska:

rozdz. VII Film niemiecki w epoce wilhelmińskiej i weimarskiej - Ekspresjonizm str. 408 –424.

Rozdz. XII Awangarda we francuskim i niemieckim kinie niemym, str.737-768.

...............................................

4. ROLA DŹWIĘKU W KINIE

1. D. Bordwell, K. Thompson, Film art. Sztuka filmowa, Warszawa 2010, rozdział: Dźwięk w kinie, s. 296-341.

2. J. Płażewski, Historia filmu str. 98 -105

5. FILM JAKO SYSTEM FORMALNY. OPOWIADANIE I NARRACJA.

Literatura:

a) D. Bordwell, K. Thompson, Film art. Sztuka filmowa, Warszawa 2010, rozdział: Opowiadanie jako system formalny str 84-124

................................................................

6. FILM DOKUMENTALNY

Literatura:

1. A. Helman, A.Pitrus, Podstawy wiedzy o filmie, Film dokumentalny - str. 237-242.

2. D. Bordwell, K. Thompson, Film art. Sztuka filmowa - Filmy dokumentalne, eksperymentalne, animowane str. 383 – 406.

 

FILMY:

Spotkania na krańcach świata reż. W. Herzog,

Gadające głowy - K. Kieślowski,

Muzykanci - K. Karabasz,

Wszystko może się przytrafić reż. M. Łoziński

 7. Kino kontestacji w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej

red. T. Lubelski, I. Sowińska, R. Syska, Historia kina. Kino epoki nowofalowej. T. III rozdz. XIII, Kino kontestacji w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej, str. 613-654.

Literatura do kina gatunków:

1. D. Bordwell, T. Thompson, Film art. sztuka filmowa, rozdz.9 - Gatunki filmowe str 360-382.

2. A. Helman, A. Pitrus, Podstawy wiedzy o filmie, Gatunek str. 169, Wszystko na co niebo pozwoli. Ramy melodramatu str. 176.

3. E. Nurczyńska-Fidelska, K. Klejsa, T. Kłys, P. Sitarski, Kino bez tajemnic, Warszawa 2009, rozdział:Gatunki filmowe str. 42-54.

4. A . Helman Kino gatunków, PWN Kraków 1991.

5. K. Loska Kino gatunków. Wczoraj i dziś, Kraków 1998.

6. K. Loska Wokół kina gatunków.

7. Iwona Kolasińska, Kobieta i demony o widzu horroru filmowego

8. D. Skotarczak Historia amerykańskiego musicalu filmowego, Wrocław 2002 r.

Zakres tematów:

1. ZAJECIA ORGANIZACYJNE

2. ESTETYKA KINA NIEMEGO CZ 1.

3. STYL I FORMA W KINIE NIEMYM (EKSPRESJONIZM– KINO AWANGARDOWE) CZ. 2.

4. ROLA DŹWIĘKU W KINIE

5. FILM JAKO SYSTEM FORMALNY. OPOWIADANIE I NARRACJA.

6. FILM DOKUMENTALNY

7. KINO KONTESTACJI W STANACH ZJEDNOCZONYCH I EUROPIE ZACHODNIEJ

9. KINO GATUNKÓW – HORROR

10. KINO GATUNKÓW – MELODRAMAT

11 KINO GATUNKÓW – WESTERN

12. KINO GATUNKÓW – KOMEDIA

13. KINO GATUNKÓW – MUSICAL

14. KINO GATUNKÓW - S-F. I FANTASY.

15. ZALICZENIE (USTNE)

Metody dydaktyczne:

Prezentacja, pogadanka, wykład, praca z tekstem.

W formie zdalnej zajęcia prowadzone są na platformie MS TEAMS.

Metody i kryteria oceniania:

Formy zaliczenia przedmiotu: prezentacja multimedialna przygotowanego materiału obejmującego treści programowe, aktywny udział w zajęciach, odpowiedź ustna na platformie MS TEAMS.

Uwagi:

Grupa nr 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)