Film w kulturze [430-KS1-2FWK]
Rok akademicki 2020/21
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Film w kulturze [430-KS1-2FWK] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2020/21 [2020]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Tomasz Adamski |
Literatura: |
2. ESTETYKA KINA NIEMEGO CZ 1. Literatura: Historia kina, t. I Kino nieme. pod red T. Lubelski, I. Sowińska, R. Syska Lumiere i Melies: fotograf i iluzjonista inicjują kinematograf, str. 77 - 135. D. W Griffith: kino uczy się opowiadać, str. 275 - 310. ............................................ 3. STYL I FORMA W KINIE NIEMYM (EKSPRESJONIZM– KINO AWANGARDOWE) Literatura: 1. D. Bordwell, K. Thompson Film art.. Sztuka filmowa: Francuski impresjonizm i surrealizm str. 529-534 2. Historia kina, t. I Kino nieme. pod red T. Lubelski, I. Sowińska, R. Syska: rozdz. VII Film niemiecki w epoce wilhelmińskiej i weimarskiej - Ekspresjonizm str. 408 –424. Rozdz. XII Awangarda we francuskim i niemieckim kinie niemym, str.737-768. ............................................... 4. ROLA DŹWIĘKU W KINIE 1. D. Bordwell, K. Thompson, Film art. Sztuka filmowa, Warszawa 2010, rozdział: Dźwięk w kinie, s. 296-341. 2. J. Płażewski, Historia filmu str. 98 -105 5. FILM JAKO SYSTEM FORMALNY. OPOWIADANIE I NARRACJA. Literatura: a) D. Bordwell, K. Thompson, Film art. Sztuka filmowa, Warszawa 2010, rozdział: Opowiadanie jako system formalny str 84-124 ................................................................ 6. FILM DOKUMENTALNY Literatura: 1. A. Helman, A.Pitrus, Podstawy wiedzy o filmie, Film dokumentalny - str. 237-242. 2. D. Bordwell, K. Thompson, Film art. Sztuka filmowa - Filmy dokumentalne, eksperymentalne, animowane str. 383 – 406.
FILMY: Spotkania na krańcach świata reż. W. Herzog, Gadające głowy - K. Kieślowski, Muzykanci - K. Karabasz, Wszystko może się przytrafić reż. M. Łoziński 7. Kino kontestacji w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej red. T. Lubelski, I. Sowińska, R. Syska, Historia kina. Kino epoki nowofalowej. T. III rozdz. XIII, Kino kontestacji w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej, str. 613-654. Literatura do kina gatunków: 1. D. Bordwell, T. Thompson, Film art. sztuka filmowa, rozdz.9 - Gatunki filmowe str 360-382. 2. A. Helman, A. Pitrus, Podstawy wiedzy o filmie, Gatunek str. 169, Wszystko na co niebo pozwoli. Ramy melodramatu str. 176. 3. E. Nurczyńska-Fidelska, K. Klejsa, T. Kłys, P. Sitarski, Kino bez tajemnic, Warszawa 2009, rozdział:Gatunki filmowe str. 42-54. 4. A . Helman Kino gatunków, PWN Kraków 1991. 5. K. Loska Kino gatunków. Wczoraj i dziś, Kraków 1998. 6. K. Loska Wokół kina gatunków. 7. Iwona Kolasińska, Kobieta i demony o widzu horroru filmowego 8. D. Skotarczak Historia amerykańskiego musicalu filmowego, Wrocław 2002 r. |
Zakres tematów: |
1. ZAJECIA ORGANIZACYJNE 2. ESTETYKA KINA NIEMEGO CZ 1. 3. STYL I FORMA W KINIE NIEMYM (EKSPRESJONIZM– KINO AWANGARDOWE) CZ. 2. 4. ROLA DŹWIĘKU W KINIE 5. FILM JAKO SYSTEM FORMALNY. OPOWIADANIE I NARRACJA. 6. FILM DOKUMENTALNY 7. KINO KONTESTACJI W STANACH ZJEDNOCZONYCH I EUROPIE ZACHODNIEJ 9. KINO GATUNKÓW – HORROR 10. KINO GATUNKÓW – MELODRAMAT 11 KINO GATUNKÓW – WESTERN 12. KINO GATUNKÓW – KOMEDIA 13. KINO GATUNKÓW – MUSICAL 14. KINO GATUNKÓW - S-F. I FANTASY. 15. ZALICZENIE (USTNE) |
Metody dydaktyczne: |
Prezentacja, pogadanka, wykład, praca z tekstem. W formie zdalnej zajęcia prowadzone są na platformie MS TEAMS. |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy zaliczenia przedmiotu: prezentacja multimedialna przygotowanego materiału obejmującego treści programowe, aktywny udział w zajęciach, odpowiedź ustna na platformie MS TEAMS. |
Uwagi: |
Grupa nr 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.