Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka/Laboratorium 1 - SP [350-HS2-1L1] Rok akademicki 2020/21
Laboratorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyka/Laboratorium 1 - SP [350-HS2-1L1]
Zajęcia: Rok akademicki 2020/21 [2020] (zakończony)
Laboratorium [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 7
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Małgorzata Ocytko
Literatura:

Podstawowa:

E. Chorąży, D. Konieczka-Śliwińska, S. Roszak, Edukacja historyczna w szkole – teoria i praktyka, Warszawa 2008.

A. Zielecki, Wprowadzenie do dydaktyki historii, Kraków 2007.

M. Bieniek, Dydaktyka historii – wybrane zagadnienia, Olsztyn 2009.

Uzupełniająca:

E. Brudnik, Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących, t. 2, Kielce 2002.

D. Sterna, Ocenianie kształtujące, Warszawa 2016.

B. Niemierko, Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki, Warszawa 2008.

J. Wojdon, Programy komputerowe w nauczaniu historii, „WH” 2004, nr 2, s. 106–115.

Źródła w edukacji historycznej, red. S. Roszak, M. Strzelecka, A. Wieczorek, Toruń 2006.

- oraz inna wybrana literatura, dokumenty oświatowe, podręczniki, atlasy historyczne i strony WWW.

Zakres tematów:

1. Organizacja pracy szkoły podstawowej, w której odbywają się laboratoria (przedmiot „historia” w ramowym planie pracy szkoły podstawowej) oraz sposoby realizacji przez szkołę zadań dydaktycznych i opiekuńczo-wychowawczych.

2. Dokumentacja dotycząca funkcjonowania szkoły podstawowej, nauczania i oceniania (statut szkoły, plan pracy szkoły, plan wychowawczy, wewnątrzszkolny system oceniania i jego wpływ na przedmiotowy system oceniania na lekcjach historii).

3. Dokumentacja pracy nauczyciela historii SP (w tym także dokumentacja zajęć pozalekcyjnych związanych z edukacją historyczną w SP).

4. Działania szkoły oraz nauczyciela podejmowane na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zachowania dyscypliny.

6. Podstawa programowa, program nauczania, obudowa dydaktyczna programu nauczania historii w SP.

5. Tok metodyczny lekcji, stosowane metody i formy pracy, wykorzystywane środki dydaktyczne, technologia informacyjna na lekcjach historii w SP.

7. Sposoby zadawania i kontrolowania pracy domowej.

8. Sposoby oceniania uczniów.

9. Funkcjonowanie i aktywność uczniów w czasie lekcji, z uwzględnieniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

10. Podsumowanie zajęć.

Metody dydaktyczne:

Prezentacja, opis, dyskusja, obserwacja, metaplan.

Metody i kryteria oceniania:

1. Bieżąca ocena udziału studenta w dyskusji, stopień przygotowania studenta do kolokwiów.

2. Wykonanie prac pisemnych (sprawozdania, notatki z obserwacji, konspekt lekcji wraz z materiałami dydaktycznymi: także prezentacja multimedialna)

3. Poprawność przeprowadzonej lekcji oraz umiejętność jej omówienia.

4. Kontrola obecności studenta na zajęciach (dopuszczalna jedna nieobecność).

5. Zaliczenie na ocenę pozytywną praktyki „Laboratorium1” na podstawie pozytywnych wyników wszystkich aktywności w pkt. 1-4.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)