Konflikty międzynarodowe w sztuce i literaturze [350-MS2-2KSL]
Rok akademicki 2020/21
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Konflikty międzynarodowe w sztuce i literaturze [350-MS2-2KSL] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2020/21 [2020]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Robert Suski |
Literatura: |
A. Becker, Les Monuments aux morts. Mémoire de la Grande Guerre, Paris 1988 P. Burke, Naoczność. Materiały wizualne jako świadectwa historyczne, Kraków 2012. P. Gough, A Terrible Beauty: British Artists in the First World War. Bristol 2010 M. Janion, Płacz generała. Eseje o wojnie, Warszawa 2007. Ł. Jureńczyk (ed.), Wojna jako źródło inspiracji w kulturze i sztuce. Literatura. Propaganda. Tożsamość, Bydgoszcz 2017 J. Nowosadtko, M. Rogg: Mars und die Musen: das Wechselspiel von Militär, Krieg und Kunst in der Frühen Neuzeit. Münster 2008 Z. Żygulski jun., Bitwa pod Orszą - struktura obrazu, „Rocznik Historii Sztuki” 12 (1981), s. 85-132 |
Zakres tematów: |
1-2 Konflikty, sztuka i literatura. Od Ramzesa II do XIX wieku 3.Przeszłość i historia jako element polityki 4. I wojna światowa w propagandzie i literaturze 5. II wojna światowa w propagandzie i literaturze w ZSRR 6. II wojna światowa w propagandzie i literaturze w PRL 7. II wojna światowa w kinie amerykańskim 8. zimna wojna w literaturze i sztuce. 9. Bond i jego parodie 10. Wojna w Wietnamie w kinie 11. Ukazanie wroga w kinie USA. Wojna o demokracje 12. Rzeź Nankinu i chińska soft power |
Metody dydaktyczne: |
wykład |
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.