Literatura wśród innych sztuk [340-PS2-2LWIS]
Rok akademicki 2020/21
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Literatura wśród innych sztuk [340-PS2-2LWIS] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2020/21 [2020]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 6 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Paweł Wojciechowski |
Literatura: |
Arnheim R., Sztuka i percepcja wzrokowa: psychologia twórczego oka, tłum. J. Mach, Warszawa 1978; Dziadek A., Obrazy i wiersze. Z zagadnień interferencji sztuk w polskiej poezji współczesnej, Katowice 2004; Intersemiotyczność. Literatura wobec innych sztuk (i odwrotnie), red. S. Balbus, A. Hejmej, J. Niedźwiedź, Kraków 2004; Miejsca wspólne. Szkice o komunikacji literackiej i artystycznej, red. E. Balcerzan, S. Wysłołuch, Warszawa 1985; Pelc J., Słowo i obraz. Na pograniczu literatury i sztuk plastycznych, Kraków 2002; Pogranicza i korespondencje sztuk, red. T. Cieślikowska, J. Sławiński, Wrocław 1980; Praz M., Mnemozyne. Rzecz o powinowactwie literatury i sztuk plastycznych, tłum. W. Jekiel, Gdańsk 2006; Wysłołuch S., Literatura a sztuki wizualne, Warszawa 1994; Wysłołuch S., Literatura i semiotyka, Warszawa 2001; Podlasie - od "terra incognita" do "white power" : szkice z nowego regionalizmu literackiego / pod redakcją Danuty Zawadzkiej i Marcina Lula, Białystok 2018; Region a tożsamości transgraniczne : literatura, miejsca, translokacje / redakcja Danuta Zawadzka, Małgorzata Mikołajczak, Katarzyna Sawicka-Mierzyńska, Kraków 2016; |
Zakres tematów: |
Uwzględnienie w edukacji polonistycznej specyfiki pogranicza, rozumianego zarówno jako pogranicze kulturowe i geograficzne, ale też jako interdyscyplinarność i łączność literatury z innymi dziedzinami sztuki i nauki; kształcenie polonistyczne w zakresie kultury regionu; aspekty antropologiczne. Wzajemne oddziaływanie literatury i innych sztuk (teatr, sztuki wizualne), problem przekładu intersemiotycznego, rola oraz specyfika literatury i sztuki w warunkach kulturowego pogranicza. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia; ocena ciągła podczas ćwiczeń, student przygotowuje ustne wypowiedzi, referaty, lektura - te elementy stanowić będą podstawę oceny zaliczeniowej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ćwiczenia; ocena ciągła podczas ćwiczeń, student przygotowuje ustne wypowiedzi, referaty, lektura - te elementy stanowić będą podstawę oceny zaliczeniowej. FP2_W09, FP2_W11 FP2_U02, FP2_U05, FP2_U06, FP2_U09 FP2_K05 Zajęcia zdalne - platforma Blackboard Collaborate |
Uwagi: |
Grupa nr 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.