Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja międzykulturowa [380-N2-1YGLC] Rok akademicki 2021/22
Ćwiczenia, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Komunikacja międzykulturowa [380-N2-1YGLC]
Zajęcia: Rok akademicki 2021/22 [2021] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda niedziela, 10:15 - 11:45
sala A207 (cwi)
Budynek Wydziału Nauk o Edukacji jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 28
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Dorota Misiejuk
Literatura:

Boski P., Kulturowe ramy zachowań społecznych, Warszawa 2009, ss.566-610

J. Stewart (red) Mosty zamiast murów, Warszawa 2002 ss. 522 – 577

Sobecki M., Komunikacja międzykulturowa w perspektywie pedagogicznej, Warszawa 2016

Adler R.B., Rosenfeld L.B., ProctorII R.F., Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się, Poznań 2006 ss.410- 438

Mikułowski –Pomorski J., Komunikacja międzykulturowa. Wprowadzenie. Kraków 1999

E. Griffin; Podstawy komunikacji społecznej

E. Hałas, Symbole i społeczeństwo. Szkice z socjologii interpretacyjnej. Warszawa 2007

E. Hałas, Symbole w interakcji. Warszawa 2001

Kusio U., Dialog w komunikacji międzykulturowej. Ideały a rzeczywistość. Lublin 2011

Zakres tematów:

1. Kultura a interpersonalne komunikowanie się: uważność, kodowanie/dekodowanie, emocje, nastawienia

2. Konstrukcja symbolu i jego funkcje w procesie komunikowania się: relacja tożsamości kulturowej jednostki a znaki komunikacyjne; relacja mocy komunikacyjnej znaku a rzeczywistość

3. Tradycja i jej znaczenie w procesie komunikowania się międzykulturowego. Relacja tożsamości zbiorowej a obyczaje. Znaczenie obyczajów – normatywność ( ubiór; przywitania; prywatne publiczne; rola kobiety i mężczyzny)

4. Postawy warunkujące efektywne komunikowanie się międzykulturowe – kompetencja międzykulturowa. Etnocentryzm/etnorelatywizm; stereotypy kulturowe i społeczne;

Metody dydaktyczne:

metoda projektu - dyskusja - analiza artefaktów kultury - refleksyjne dywagacje

Metody i kryteria oceniania:

obecność na zajęciach; aktywność na zajęciach

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)