Komunikacja międzykulturowa [380-N2-1YGLC]
Rok akademicki 2021/22
Ćwiczenia,
grupa nr 4
Przedmiot: | Komunikacja międzykulturowa [380-N2-1YGLC] | ||||||||||
Zajęcia: |
Rok akademicki 2021/22 [2021]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 28 | ||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||
Prowadzący: | Dorota Misiejuk | ||||||||||
Literatura: |
Boski P., Kulturowe ramy zachowań społecznych, Warszawa 2009, ss.566-610 J. Stewart (red) Mosty zamiast murów, Warszawa 2002 ss. 522 – 577 Sobecki M., Komunikacja międzykulturowa w perspektywie pedagogicznej, Warszawa 2016 Adler R.B., Rosenfeld L.B., ProctorII R.F., Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się, Poznań 2006 ss.410- 438 Mikułowski –Pomorski J., Komunikacja międzykulturowa. Wprowadzenie. Kraków 1999 E. Griffin; Podstawy komunikacji społecznej E. Hałas, Symbole i społeczeństwo. Szkice z socjologii interpretacyjnej. Warszawa 2007 E. Hałas, Symbole w interakcji. Warszawa 2001 Kusio U., Dialog w komunikacji międzykulturowej. Ideały a rzeczywistość. Lublin 2011 |
||||||||||
Zakres tematów: |
1. Kultura a interpersonalne komunikowanie się: uważność, kodowanie/dekodowanie, emocje, nastawienia 2. Konstrukcja symbolu i jego funkcje w procesie komunikowania się: relacja tożsamości kulturowej jednostki a znaki komunikacyjne; relacja mocy komunikacyjnej znaku a rzeczywistość 3. Tradycja i jej znaczenie w procesie komunikowania się międzykulturowego. Relacja tożsamości zbiorowej a obyczaje. Znaczenie obyczajów – normatywność ( ubiór; przywitania; prywatne publiczne; rola kobiety i mężczyzny) 4. Postawy warunkujące efektywne komunikowanie się międzykulturowe – kompetencja międzykulturowa. Etnocentryzm/etnorelatywizm; stereotypy kulturowe i społeczne; |
||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metoda projektu - dyskusja - analiza artefaktów kultury - refleksyjne dywagacje |
||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
obecność na zajęciach; aktywność na zajęciach |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.