Warsztaty pracy z rodziną 380-ON2-2ADK
Rok akademicki 2021/22
Ćwiczenia,
grupa nr 7
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Warsztaty pracy z rodziną 380-ON2-2ADK | |||||||||||
Zajęcia |
Rok akademicki 2021/22 (2021)
(w trakcie)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 7 [pozostałe grupy] |
|||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: | |||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | |||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Sołbut | |||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa: • C. Feltham, I. Horton (red.), Psychoterapia i poradnictwo. Podręcznik akademicki. Tom 1 i 2, GWP, Sopot 2013. • S. Kratochvil, Podstawy psychoterapii, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 2003. • L. Grzesiuk (red.), Psychoterapia. Teoria – podręcznik akademicki, Wyd. Eneteia, Warszawa 2005. • L. Grzesiuk (red.), Psychoterapia. Praktyka – podręcznik akademicki, Wyd. Eneteia, Warszawa 2006. • B. de Barbaro, Wprowadzenie do systemowego rozumienia rodziny, Wydawnictwo UJ, Kraków 1999. • H. Goldenberg, I. Goldenberg, Terapia rodzin, Wyd. UJ, Kraków 2006. • H. J Freyberger, W. Schneider, R. D. Stieglitz (red.), Kompendium psychiatrii, psychoterapii, medycyny psychosomatycznej, PZWL, Warszawa 2014. • I. D. Yalom, Dar terapii. List otwarty do nowego pokolenia terapeutów i ich pacjentów, Instytut Psychologii Zdrowia PTP, Warszawa 2010. • J. Haley, Niezwykła terapia. Techniki terapeutyczne M. H. Ericksona. Strategiczna terapia krótkoterminowa, GWP, Gdańska 1995. • K. Ludewig, Terapia systemowa – podstawy teoretyczne i praktyka, GWP, Gdańska 1995. • L. Górniak, B. Józefik (red.), Ewolucja myślenia systemowego w terapii rodzin. Od metafory cybernetycznej do dialogu i narracji, Wyd. UJ, Kraków 2003. • Cierpka, A. (2003). Systemowe rozumienie funkcjonowania rodziny. W: Jurkowski (red.), Z zagadnień współczesnej psychologii wychowawczej, 107-129. • E.Dybowska, Teoria systemowej pracy z rodziną, Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie, Kraków 2021. • Magdalena Gąsiorowska, Milena Gracka-Tomaszewska, Triada zamiast diady – rola partnera i ojca w życiu rodzinnym ,PSYCHIATR. PSYCHOL. KLIN. 2011, 11 (1), p. 42-45 Literatura uzupełniająca : • J. A. Kottler, J. Carlson, Mumia przy rodzinnym stole. Mistrzowie psychoterapii i ich najbardziej niezwykłe przypadki, Wyd. Paradygmat, Waszawa 2013. • Sz. Chrząstowski, Nie tylko schemat. Praktyka systemowej terapii rodzin, Wyd. Paradygmat, Warszawa 2014. • A. Popiel, E. Pregłowska, Psychoterapia poznawczo – behawioralna. Teoria i praktyka, Wyd. Paradygmat, Warszawa 2008. • I. D. Yalom, Kat miłości, Wyd. J. Santorski & Co, Warszawa 2000. • L. Grzesiuk (red.), Psychoterapia – szkoły, zjawiska, techniki i specyficzne problemy, Wyd. PWN, Warszawa 1994. • S. Virginia, Terapia rodzin, GWP, Gdańsk 2000. • M. McGoldric, Randy Gerson, S. Shellenberger Genogramy – rozpoznanie i interpretacja, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2007. • J. C. Czabała, Czynniki leczące w psychoterapii, PWN, Warszawa 1997. • S.Kratochvil, Terapia małżeńska, Via Medica, Gdańsk 2006. • A. Kozłowska, Zaburzenia życia uczuciowego dziecka problemem rodziny. Jak pomóc rodzinie i dziecku?, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2005. • A. Ellis, Terapia krótkoterminowa. Lepiej – głębiej – trwalej, GWP, Gdańsk 1999. • T. Rostowska, Psychologia rodziny: małżeństwo i rodzina wobec współczesnych wyzwań, Difin, Warszawa 2009. • J. P. Gustafson, Terapia długo – czy krótkoterminowa, GWP, Gdańsk 2001. • Jurg Willi , Związek dwojga : psychoanaliza pary, Wyd. Jacek Santorski, Warszawa 1996. • A. Kozłowska, Znaczenie relacji rodzinnych dla pozytywnego rozwoju dziecka-diagnoza i terapia, CMPPP, Warszawa 2000. |
|||||||||||
Zakres tematów: |
1.Systemowe rozumienie rodziny. 2.Narzędzia diagnostyczne pomocne w diagnozowaniu rodziny. 3.Formy pomocy wychowawczej, terapeutycznej skierowane do dziecka i rodziny. 4.Indywidualne i grupowe formy pracy z rodziną. |
|||||||||||
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, praca z tekstem, prezentacja |
|||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ćwiczenia audytoryjne: -praca w grupach -dyskusja -aktywność Forma zaliczenia: zaliczenie na ocenę-test |
|||||||||||
Uwagi: |
opiekuńczo-wychowawcza |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.