Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Warsztaty pracy z rodziną 380-ON2-2ADK
Rok akademicki 2021/22
Ćwiczenia, grupa nr 7

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Warsztaty pracy z rodziną 380-ON2-2ADK
Zajęcia Rok akademicki 2021/22 (2021) (w trakcie)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 7 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każda sobota, 12:00 - 15:00
sala B125
Budynek Wydziału Nauk o Edukacji jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Agnieszka Sołbut
Literatura:

Literatura podstawowa:

• C. Feltham, I. Horton (red.), Psychoterapia i poradnictwo. Podręcznik akademicki. Tom 1 i 2, GWP, Sopot 2013.

• S. Kratochvil, Podstawy psychoterapii, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 2003.

• L. Grzesiuk (red.), Psychoterapia. Teoria – podręcznik akademicki, Wyd. Eneteia, Warszawa 2005.

• L. Grzesiuk (red.), Psychoterapia. Praktyka – podręcznik akademicki, Wyd. Eneteia, Warszawa 2006.

• B. de Barbaro, Wprowadzenie do systemowego rozumienia rodziny, Wydawnictwo UJ, Kraków 1999.

• H. Goldenberg, I. Goldenberg, Terapia rodzin, Wyd. UJ, Kraków 2006.

• H. J Freyberger, W. Schneider, R. D. Stieglitz (red.), Kompendium psychiatrii, psychoterapii, medycyny psychosomatycznej, PZWL, Warszawa 2014.

• I. D. Yalom, Dar terapii. List otwarty do nowego pokolenia terapeutów i ich pacjentów, Instytut Psychologii Zdrowia PTP, Warszawa 2010.

• J. Haley, Niezwykła terapia. Techniki terapeutyczne M. H. Ericksona. Strategiczna terapia krótkoterminowa, GWP, Gdańska 1995.

• K. Ludewig, Terapia systemowa – podstawy teoretyczne i praktyka, GWP, Gdańska 1995.

• L. Górniak, B. Józefik (red.), Ewolucja myślenia systemowego w terapii rodzin. Od metafory cybernetycznej do dialogu i narracji, Wyd. UJ, Kraków 2003.

• Cierpka, A. (2003). Systemowe rozumienie funkcjonowania rodziny. W: Jurkowski (red.), Z zagadnień współczesnej psychologii wychowawczej, 107-129.

• E.Dybowska, Teoria systemowej pracy z rodziną, Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie, Kraków 2021.

• Magdalena Gąsiorowska, Milena Gracka-Tomaszewska, Triada zamiast diady – rola partnera i ojca w życiu rodzinnym ,PSYCHIATR. PSYCHOL. KLIN. 2011, 11 (1), p. 42-45

Literatura uzupełniająca :

• J. A. Kottler, J. Carlson, Mumia przy rodzinnym stole. Mistrzowie psychoterapii i ich najbardziej niezwykłe przypadki, Wyd. Paradygmat, Waszawa 2013.

• Sz. Chrząstowski, Nie tylko schemat. Praktyka systemowej terapii rodzin, Wyd. Paradygmat, Warszawa 2014.

• A. Popiel, E. Pregłowska, Psychoterapia poznawczo – behawioralna. Teoria i praktyka, Wyd. Paradygmat, Warszawa 2008.

• I. D. Yalom, Kat miłości, Wyd. J. Santorski & Co, Warszawa 2000.

• L. Grzesiuk (red.), Psychoterapia – szkoły, zjawiska, techniki i specyficzne problemy, Wyd. PWN, Warszawa 1994.

• S. Virginia, Terapia rodzin, GWP, Gdańsk 2000.

• M. McGoldric, Randy Gerson, S. Shellenberger Genogramy – rozpoznanie i interpretacja, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2007.

• J. C. Czabała, Czynniki leczące w psychoterapii, PWN, Warszawa 1997.

• S.Kratochvil, Terapia małżeńska, Via Medica, Gdańsk 2006.

• A. Kozłowska, Zaburzenia życia uczuciowego dziecka problemem rodziny. Jak pomóc rodzinie i dziecku?, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2005.

• A. Ellis, Terapia krótkoterminowa. Lepiej – głębiej – trwalej, GWP, Gdańsk 1999.

• T. Rostowska, Psychologia rodziny: małżeństwo i rodzina wobec współczesnych wyzwań, Difin, Warszawa 2009.

• J. P. Gustafson, Terapia długo – czy krótkoterminowa, GWP, Gdańsk 2001.

• Jurg Willi , Związek dwojga : psychoanaliza pary, Wyd. Jacek Santorski, Warszawa 1996.

• A. Kozłowska, Znaczenie relacji rodzinnych dla pozytywnego rozwoju dziecka-diagnoza i terapia, CMPPP, Warszawa 2000.

Zakres tematów:

1.Systemowe rozumienie rodziny.

2.Narzędzia diagnostyczne pomocne w diagnozowaniu rodziny.

3.Formy pomocy wychowawczej, terapeutycznej skierowane do dziecka i rodziny.

4.Indywidualne i grupowe formy pracy z rodziną.

Metody dydaktyczne:

dyskusja, praca z tekstem, prezentacja

Metody i kryteria oceniania:

Ćwiczenia audytoryjne:

-praca w grupach

-dyskusja

-aktywność

Forma zaliczenia: zaliczenie na ocenę-test

Uwagi:

opiekuńczo-wychowawcza

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.