Wstęp do teorii uczenia się i nauczania języków [340-AS1-1TUN]
Rok akademicki 2021/22
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Wstęp do teorii uczenia się i nauczania języków [340-AS1-1TUN] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Rok akademicki 2021/22 [2021]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 103 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Dzięcioł-Pędich | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Gass, S. M., Selinker, L. 2008. Second Language Acquisition. An Introductory Course. Routledge: New York. Hurd, S., Lewis, T. (red.). Language Learning Strategies in Independent Settings. Bristol: Multilingual Matters. Leaver, B. L., Ehrman, M., Shekthman, B. 2005. Achieving Success In Second Language Acquisition. Cambridge: Cambridge University Press. Richards, J.C. 2015. Key Issues in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press. Thornbury, S. 2017. The New A-Z of ELT. A Dictionary of Terms and Concepts. London: Macmillan Education. White, L. 2003. Second Language Acquisition and Universal Grammar. Cambridge: Cambridge University Press. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. What does it mean to know a foreign language? (fluency vs accuracy); CEFR and language levels 2. Nativespeakerism, aptitude, learning style, multiple intelligences, motivation, learning strategy, characteristics of good learners 3. Affect, willingness to communicate (WTC), affective filter, age, acquisition vs learning 4. Critical Period Hypothesis (CPH) 5. Theories of language learning 6. Theories of language learning 7. Autonomy, learner-centered instruction, mixed-ability and mixed-level classes, differentiated instruction 8. Test |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład Praca z całą grupą Zajęcia będą odbywać się w trybie synchronicznym ('na żywo') na platformie Edupartal Po każdym wykładzie wykładowca będzie wysyłać studentom prezentację przez USOS mail. Podstawą do przygotowania do egzaminu będą prezentacje + materiały wysyłane przez USOS mail. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia kończą się testem, którego próg zaliczenia to 55%. Obecność na wykładzie nie jest obowiązkowa, ale aktywność w czasie zajęć będzie mieć pozytywny wpływ na ocenę końcową. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
Grupa nr 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.