Zarządzanie i marketing w instytucjach kultury 430-KS1-3ZMK
Rok akademicki 2021/22
Ćwiczenia,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Zarządzanie i marketing w instytucjach kultury 430-KS1-3ZMK | |||
Zajęcia |
Rok akademicki 2021/22 (2021)
(w trakcie)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | |||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: | Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. | ||
Liczba osób w grupie: | 10 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Prowadzący: | Martyna Zaniewska | |||
Literatura: |
Ustawy: 1. Ustawa z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, z późniejszymi zmianami 2. Ustawa z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach, z późniejszymi zmianami 3. Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r., o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, z późniejszymi zmianami 4. Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, z późniejszymi zmianami 5. Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami Książki: 1. Sławomir Czarnecki, Nowa widownia. O promocji w kulturze, Narodowe centrum Kultury, Warszawa 2015 2. Ricky W. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004 3. Dorota Ilczuk, Ekonomika kultury, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2015 4. Artur Jabłoński, Jak pisać, żeby chcieli czytać i kupować. Copywriting & Webwriting, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2018 5. Paweł Kamiński, Samorządowa instytucja kultury. Instrukcja obsługi, Wydawnictwo Ridero, 2021 6. Wioletta Krawiec, Zarządzanie wartością dla klienta a marketing doświadczeń w instytucjach kultury, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2021 7. Gary Armstrong, Philip Kotler, Marketing. Wprowadzenie, Wydawnictwo Nieoczywiste, Warszawa 2016 8. Anna Pluszyńska, Agnieszka Konior, Łukasz Gaweł (red.), Zarządzanie w kulturze. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2020 9. Agata Podczaska, Kamila Kujawska-Krakowiak (red.), Sponsoring kultury i sztuki w praktyce, Fundacja Commitment to Europe, Warszawa 2007 10. Martyna Śliwa (red.), Strategie dla kultury. Kultura dla rozwoju. Zarządzanie strategiczne instytucją kultury, Małopolski Instytut Kultury, Kraków 2011 11. Paweł Tkaczyk, Narratologia.Umiejętność opowiadania historii tkwi w Tobie od zawsze. Opanuj ją i rozwiń, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2022 12. Krystyna Wojcik, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2009 13. Łukasz Wróblewski (red.), Zarządzanie w instytucjach kultury, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2014 14. Vademecum dyrektora instytucji kultury (opracowanie zbiorowe), Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2021 |
|||
Zakres tematów: |
1. Wstęp do zarządzania i marketingu 2. Aspekty prawne w zarządzaniu instytucją kultury 3. Zarządzanie strategiczne instytucją kultury 4. Finansowanie działalności instytucji kultury (+ środki zewnętrzne, sponsoring) 5. Zarządzanie zespołem w instytucjach kultury 6. Zarządzanie projektami 7. Działalność edukacyjna instytucji kultury 8. Dostępność instytucji kultury 9. Badania w zarządzaniu instytucją kultury 10. Audience Development 11. Marketing kultury 12. Digital Marketing 13. Social Media 14. Public Relations - budowanie relacji z otoczeniem 15. Podsumowanie |
|||
Metody dydaktyczne: |
- wykład, - dyskusja, - praca w grupach, - prezentacja - projekty zespołowe. |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Na zaliczenie przedmiotu i ocenę końcową składać się będzie: - obecność na zajęciach (dopuszczalna jest jedna nieobecność) - aktywność - wykonanie minimum jednego zadania indywidualnego oraz minimum dwóch zadań grupowych. |
|||
Uwagi: |
Grupa nr 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.