Ćwiczenia specjalizacyjne (językoznawstwo/językoznawstwo stosowane) 2 [340-ON2-1SJA2]
Rok akademicki 2021/22
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Ćwiczenia specjalizacyjne (językoznawstwo/językoznawstwo stosowane) 2 [340-ON2-1SJA2] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Rok akademicki 2021/22 [2021]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Jelska-Cydzik | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Gimson AC. An Introduction to the Pronunciation of English, Hodder & Stoughton, 1992. 2. Miatliuk, Hanna, A Guide to Theoretical Phonetics, Wydawnictwo UwB, 2000. 3. Roach, Peter, English Phonetics and Phonology, CUP, 1990. 4. Sobkowiak, Włodzimierz, English Phonetics for Poles, Bene Nati, 1996. 5. Szpyra-Kozłowska J. i W. Sobkowiak, Workbook in English Phonetics, Wydawnictwo UMCS, 2002 6. Wierzchowska, Bożena, Fonetyka i Fonologia Języka Polskiego, Wydawnictwo PAN, 1980. 7. Wiśniewski, Marek, Zarys Fonetyki i Fonologii Współczesnego Języka Polskiego, Wydawnictwo UMK, 1998. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Definicja normy (norma RP, GA oraz Estuary English) i błędu, interlanguage, ogólny podział typowych błędów popełnianych przez Polaków 2. Charakterystyczne cechy Estuary English 3. Procesy asymilacyjne w j. polskim (dotyczące dźwięczności, miejsca artykulacji, sposobu artykulacji, unosowienia, zmiękczania) 4. Błędy w wymowie spółgłosek spowodowane dźwięcznością i bezdźwięcznością: końcowe ubezdźwięcznianie, ubezdźwięcznianie zbitek spółgłoskowych, udźwięcznianie progresywne 5. Błędy w wymowie spółgłosek ze względu na miejsce artykulacji, procesy asymilacyjne 6. Błędy w wymowie spółgłosek ze względu na sposób artykulacji, procesy asymilacyjne 7. Procesy asymilacyjne spółgłosek w mowie łączonej 8. Ocena nagrań Polaków czytających po angielsku pod kątem procesów interferencyjnych 9. Pojęcie i definicja sylaby; struktura sylaby; wygłos, nagłos, sylaby poprawne i niepoprawne |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
praca na zajęciach, praca w grupach, przygotowanie projektu |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
1. obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności, czynny udział w zajęciach, przygotowywanie się do zajęć). Zaświadczenie lekarskie należy przedstawić w ciągu 14 dni. 2. przygotowanie krótkiego projektu-ćwiczenia na podstawie omawianego materiału albo: 3.analizy krytyczna komponentu fonetycznego w wybranych podręcznikach 4. test końcowy Kurs kończy się zaliczeniem na ocenę, która wystawiona zostanie na podstawie wyniku testu końcowego oraz przygotowanych projektów. Aby uzyskać ocenę pozytywną, wymagane jest zdobycie 55% z testu oraz przygotowanie i przeprowadzenie ćwiczeń. Przypadki studentów, którzy z poważnych przyczyn zdrowotnych nie będą mogli uczestniczyć w testach będą rozpatrywane indywidualnie. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Grupa nr 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.