Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Ćwiczenia specjalizacyjne (językoznawstwo/językoznawstwo stosowane) 2 340-ON2-1SJA2
Rok akademicki 2021/22
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Ćwiczenia specjalizacyjne (językoznawstwo/językoznawstwo stosowane) 2 340-ON2-1SJA2
Zajęcia Rok akademicki 2021/22 (2021) (w trakcie)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy czwartek, 11:30 - 13:00
sala 11
Budynek Instytutu Neofilologii jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Agnieszka Jelska-Cydzik
Literatura:

1. Gimson AC. An Introduction to the Pronunciation of English, Hodder & Stoughton, 1992.

2. Miatliuk, Hanna, A Guide to Theoretical Phonetics, Wydawnictwo UwB, 2000.

3. Roach, Peter, English Phonetics and Phonology, CUP, 1990.

4. Sobkowiak, Włodzimierz, English Phonetics for Poles, Bene Nati, 1996.

5. Szpyra-Kozłowska J. i W. Sobkowiak, Workbook in English Phonetics, Wydawnictwo UMCS, 2002

6. Wierzchowska, Bożena, Fonetyka i Fonologia Języka Polskiego, Wydawnictwo PAN, 1980.

7. Wiśniewski, Marek, Zarys Fonetyki i Fonologii Współczesnego Języka Polskiego, Wydawnictwo UMK, 1998.

Zakres tematów:

1. Definicja normy (norma RP, GA oraz Estuary English) i błędu, interlanguage, ogólny podział typowych błędów popełnianych przez Polaków

2. Charakterystyczne cechy Estuary English

3. Procesy asymilacyjne w j. polskim (dotyczące dźwięczności, miejsca artykulacji, sposobu artykulacji, unosowienia, zmiękczania)

4. Błędy w wymowie spółgłosek spowodowane dźwięcznością i bezdźwięcznością: końcowe ubezdźwięcznianie, ubezdźwięcznianie zbitek spółgłoskowych, udźwięcznianie progresywne

5. Błędy w wymowie spółgłosek ze względu na miejsce artykulacji, procesy asymilacyjne

6. Błędy w wymowie spółgłosek ze względu na sposób artykulacji, procesy asymilacyjne

7. Procesy asymilacyjne spółgłosek w mowie łączonej

8. Ocena nagrań Polaków czytających po angielsku pod kątem procesów interferencyjnych

9. Pojęcie i definicja sylaby; struktura sylaby; wygłos, nagłos, sylaby poprawne i niepoprawne

Metody dydaktyczne:

praca na zajęciach, praca w grupach, przygotowanie projektu

Metody i kryteria oceniania:

1. obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności, czynny udział w zajęciach, przygotowywanie się do zajęć). Zaświadczenie lekarskie należy przedstawić w ciągu 14 dni.

2. przygotowanie krótkiego projektu-ćwiczenia na podstawie omawianego materiału albo:

3.analizy krytyczna komponentu fonetycznego w wybranych podręcznikach

4. test końcowy

Kurs kończy się zaliczeniem na ocenę, która wystawiona zostanie na podstawie wyniku testu końcowego oraz przygotowanych projektów. Aby uzyskać ocenę pozytywną, wymagane jest zdobycie 55% z testu oraz przygotowanie i przeprowadzenie ćwiczeń.

Przypadki studentów, którzy z poważnych przyczyn zdrowotnych nie będą mogli uczestniczyć w testach będą rozpatrywane indywidualnie.

Uwagi:

Grupa nr 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.