Język angielski cz. I [370-AN1-1LJA]
Rok akademicki 2022/23
Lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język angielski cz. I [370-AN1-1LJA] | ||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Rok akademicki 2022/23 [2022]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 30 | ||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ewa Wyszczelska | ||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Legal English: Niezbędnik przyszłego prawnika; Sierocka H.; Beck; 2014 Introduction to International Legal English; Krois-Lindner A., Firth M.; Cambridge; 2014 Career Paths: Law, Taylor J., Zeter J., Express Publishing, 2011 Cyganik, M. Legal English Basics, Warszawa, 2018, Wydawnictwo C.H.Beck Chazal E. & McCarter S., Oxford EAP. A course in English for Academic Purposes, OUP, 2012. Test Your Professional English: Law; Brieger N.; Penguin English Guides, 2002 zasoby internetowe: www.onestopenglish.com www.linguahouse.com www.britishcouncil.org www.learn-english-today.com www.ted.com serwisy informacyjne: www.bbcworld.com, www.euronews.net,www.cnn.com, www.theguardian.com, www.bbc.co.uk |
||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tematy związane z poniższymi zagadnieniami: 1. Rozwój kariery zawodowej z uwzględnieniem umiejętności miękkich i potrzeby dokształcania się przez całe życie. 2. System prawa: kontynentalny i w krajach common law. 3. System legislacyjny w Polsce i GB. 4. Służba cywilna i funkcjonowanie administracji publicznej. 5. Instytucje administracji rządowej i samorządowej w Polsce i UE. 6. Praca w służbie cywilnej w Polsce i UE. 7. Postępowanie sądowo-administracyjne. 8. Wymiar sprawiedliwości w Polsce i UE. 9. Prawo administracyjne. 10. Prawo cywilne. 11. Prawo własności intelektualnej. 12. Prawo pracy i zatrudnienie pracowników służby cywilnej w Polsce i UE. 13. Prawo karne. 14. Zrównoważony rozwój w perspektywie środowiska, ekonomii i dobrostanu człowieka. Creative writing/in class writing practice: reporting, argumentation, summary, case analysis, comparison. |
||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
1. Sokratejska metoda prowadzenia dyskusji. 2. Konwersatorium. 3. Samodzielne i grupowe rozwiązywanie zadań (przy wsparciu nauczyciela) polegające na przygotowaniu argumentacji i jej uzasadnieniu, streszczeniu głównych wątków/tez omawianych tekstów specjalistycznych, wyszukiwaniu informacji szczegółowych i ogólnych w omawianych tekstach specjalistycznych. 4. Prowadzenie zajęć e-learningowych z wykorzystaniem platformy eduportal (w zależności od sytuacji związanej z COVID-19 oraz do decyzji lektora prowadzącego daną grupę). 5. Wykład. 6. Praca z tekstem. 7. Metody aktywizujące: case study, brainstorming, gry dydaktyczne, itp. 8. "Flipped class". 9. Konsultacje. |
||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania: - regularna obecność na zajęciach (student może opuścić 2 sesje zajęciowe (90 minut jedna sesja) w semestrze bez usprawiedliwienia); - aktywny udział w zajęciach; - regularne przygotowanie do zajęć; - zaliczenie na minimum 51% testów pisemnych, prezentacji ustnych, projektów, prac pisemnych i innych zadań realizowanych w trakcie lektoratu; - zaliczenie na minimum 51% zadań e-learningowych (w zależności od sytuacji związanej z COVID-19). Część I lektoratu kończy się zaliczeniem na ocenę (po drugim semestrze), która jest średnią ocen uzyskanych przez studenta w trakcie I i II semestru (za prace pisemne, testy, prezentacje, zadania domowe itp.) i obejmuje zaliczenie na minimum 51% materiału e-learningowego (w zależności od sytuacji związanej z COVID-19) jeżeli lektor danej grupy prowadzi tę formę nauczania UWAGA: W przypadku nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach (więcej niż 2 w semestrze) student zobowiązany jest do zaliczenia podczas konsultacji lektora materiału zrealizowanego na opuszczonych zajęciach oraz dodatkowo do ustnego streszczenia artykułu o tematyce kierunkowej (jedna strona formatu A4 za każdą nadplanową nieusprawiedliwioną nieobecność). Do uzyskania zaliczenia niezbędna jest obecność na min. 50% zajęć, nie wliczając nieobecności usprawiedliwionych (względy medyczne lub uzasadnione sytuacje losowe). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.