Język obcy - angielski [380-RS2-1JAN]
Rok akademicki 2022/23
Lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język obcy - angielski [380-RS2-1JAN] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2022/23 [2022]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Anna Grabowska |
Literatura: |
Academic Reading and Study Skills for International Students, L.Rosenthal, S. Rowland, Academic Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell, CUP Cambridge Academic English, C.Thaine , CUP English for Presentations M. Grussendorf, OUP Oxford EAP, E. de Chasal&Louis Rogers, OUP Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: www.breakingnewsenglish.com www.bbc.com/news www.conversation.com www.guardian.com www.independent.com www.linguahouse.com www.onestopenglish.com https://ed.ted.com/ https://www.ted.com/ www.warsawvoice.pl |
Zakres tematów: |
XXI century skills: Umięjetności XXI wieku. Jakie czynniki decydują o sukcesie w edukacji na rynku pracy? War & refugees. Problemy współczesnego świata: konflikty zbrojne,uchodźcy; pomoc, funkcjonowanie ( Syria, Ukraina) Homelessness: Bezdomność:Problem bezdomności wśród dzieci; dzieci ulicy. Mental heatlh problems: Problemy ze zdrowiem psychicznym Domestic violence: Przemoc domowa Psychology of Learning: Psychologia uczenia się Wybrane problemy społeczne: emigracja zarobkowa W związku z realizacją części zajęć w trybie zdalnym zastrzega się możliwość niewielkich zmian. Zmiany nie wpływają na realizację efektów kształcenia |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia prowadzone są w formie blended learning: min 50% w formie stacjonarnej oraz do 50% z wykorzystaniem modułów do realizacji na platformie e-lerningowej w oparciu o materiały specjalistyczne. Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń kluczowych sprawności językowych: -doskonalenie umiejętności czytania i rozumienia tekstów fachowych oraz analizę językową tekstów specjalistycznych -doskonalenie umiejętności rozumienia wypowiedzi specjalistycznych np. wykładów -rozwijanie znajomości słownictwa fachowego z dziedziny nauk pedagogicznych. -doskonalenie umiejętności wypowiedzi ustnej oraz pisemnej na dany temat Wiedza sprawdzana jest w formie testów pisemnych Podczas zajęć używane są różnorodne formy przekazu oraz zaangażowania studentów do pracy ( multimedia, zadania indywidualne,praca w grupach, burza mózgu) |
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza sprawdzana jest w formie testów pisemnych (kartków leksykalne i testy umiejętności praktycznych), krótkich pisemnych i ustnych prac domowych. W razie konieczności realizowania części zajęć w formie zdalnej, zajęcia będą prowadzone w formie synchronicznej na platformie Teams lub asynchronicznej na platformie Eduportal. Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę na koniec semestru oraz egzaminem ustnym. Warunki zaliczenia przedmiotu: -zaliczenie na min. 51% testów oraz prac pisemnych / zadań -zaliczenie modułów na platformie na min 51% -obecność na zajęciach i aktywne w nich uczestnictwo Progi procentowe: 91% - 100% - bardzo dobry (5.0) 81% - 90% - dobry plus (4.5) 71% - 80% - dobry (4.0) 61% - 70% - dostateczny plus (3.5) 51%- 60%dostateczny (3.0) Warunkiem dopuszczenia do końcowego zaliczenia ćwiczeń jest posiadanie przez studenta nie więcej 1 zjazdu nieobecności na zajęciach. W przypadku opuszczenia przez studenta więcej niż 1 zjazdu, student jest zobowiązany do odrobienia nieobecności poprzez odpowiedź ustną na dyżurze z zakresu materiału, który był opracowywany na przedmiotowych zajęciach lub przygotowanie opracowania artykułu specjalistycznego z dziedziny kierunku studiów (dł. ok 500 słów /opracowanie słownictwa, umiejętność streszczenia) Odrabianie nieobecności powinno nastąpić w terminie 2 tygodni od chwili ustania przyczyny nieobecności na zajęciach. Warunki zaliczenia egzaminu ustnego: -Egzamin ustny składa się z 2 części. Część 1 polega na ustnej wypowiedzi na jeden z ośmiu tematów opracowanych na podstawie tekstów fachowych omówionych na zajęciach (tematy są losowane przez studentów) oraz interakcji z egzaminatorem (udzieleniu odpowiedzi na zadane przez niego pytania). Studenci dyskutują na jeden z tematów opracowanych na podstawie tekstów fachowych omówionych na zajęciach (tematy są losowane przez studentów) oraz wchodzą w interakcję z egzaminatorem (studenci udzielają odpowiedzi na zadane przez niego pytania). Część 2 polega na przedstawieniu ustnego raportu z opracowanego samodzielnie artykułu związanego z profilem studiów i indywidualnymi zainteresowaniami studenta wg wzoru podanego przez lektora oraz interakcji z egzaminatorem (udzieleniu odpowiedzi na zadane przez niego pytania). -Studenta obowiązuje znajomość treści oraz słownictwa zawartego w tekstach. -Oprócz poprawności i płynności językowej, ocenie podlega umiejętność przedstawienia zagadnienia w sposób spójny i logiczny, prowadzenia dyskusji, wyrażenia opinii na dany temat i jej uzasadnienia, udzielania odpowiedzi na zadane pytania, oraz znajomość fachowego słownictwa. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.