Ćwiczenia specjalizacyjne-językoznawstwo stosowane 1 [340-AS2-2JCS1]
Rok akademicki 2022/23
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Ćwiczenia specjalizacyjne-językoznawstwo stosowane 1 [340-AS2-2JCS1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Rok akademicki 2022/23 [2022]
(w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Dzięcioł-Pędich | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Damian E.M. Milton. Explorations of the nature of autism from theory to practice.Pavilion Publishing and Media Ltd. Daniel Sobel. The Inclusive Classroom: A new approach to differentiation. Bloomsbury Education. David Grant. That's the Way I Think: Dyslexia, Dyspraxia and ADHD Explained. David Fulton Books. Judit Kormos, Anne Margaret Smith. Teaching Languages to Students with Specific Learning Differences. Multilingual Matters. Kim Griffin. 100 Ideas for Primary Teachers: Sensory Processing Differences. Judy Singer. NeuroDiversity. The Birth of an Idea. Bloomsbury. Marie Delaney. Special Educational Needs. Oxford University Press. Joanna Nijakowska. Dyslexia in the Foreign Language Classroom (Second Language Acquisition). Multilingual Matters. Diane Zager. Autism Spectrum Disorders: Identification, Education and Treatment. Lawrence Erlbaum Associates. Paul H. Wender. ADHD: Attention Deficit Hyperactivity Disorder in Children and Adults. Oxford University Press. Shanon Green, Gavin Reid. 100 Ideas for Primary Teachers: Supporting Children with Dyslexia. Bloomsbury. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Neurodiversity Specific Learning Differences - definitions and common characteristics Working memory, executive function, processing speed Lesson planning Developing language skills Testing and assessments Interventions |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- praca w parach - praca w małych grupach - praca z całą grupą |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Kurs koczy się testem, którego próg zaliczeniowy obejmuje 55%. Zakres materiału do kursu obejmuje wszystkie zagadnienia omawiane na zajęciach + artykuły wskazane przez wykładowcę. Każdy artykuł zawiera pytania pomagające studentom przygotować się do testu końcowego. Przed pierwszymi zajęciami studenci dostana link do folderu, który będzie zawierał większość materiałów kursowych i artykułów egzaminacyjnych. Materiały w folderze będą na bieżąco uzupełniane.Na zajęciach mogą korzystać z materiałów w formie papierowej, z dużego tabletu lub laptopa. Nie można czytać materiałów z telefonu. Obowiązuje jeden zestaw materiałów na osobę. Dodatkowo studenci muszą napisać esej pt. What does it mean to be an inclusive teacher? lub Benfefits of inclusion in the workplace. Długość eseju to 1000 słów i musi być on napisany językiem akademickim (językiem formalnym). Esej musi zawierać definicję pojęcia 'inclusion'. Do eseju należy dołączyć bibliografię. Styl cytowań śródtekstowych to MLA lub APA. Esej należy oddać na pierwszych zajęciach w grudniu. Aktywność na zajęciach może podnieść ocenę końcową o pół stopnia. Dozwolone są dwie nieobecności bez konieczności usprawiedliwiania. Każdą kolejną nieobecność należy usprawiedliwić i odrobić na dyżurze u prowadzącego. Więcej niż 5 nieobecności może prowadzić do niezaliczenia kursu - nieobecności będą rozpatrywane indywidualnie. Nagminny brak pracy domowej i materiałów (więcej niż 3 razy) oznacza obniżenie oceny końcowej, a ekstremalnych przypadkach może prowadzić do niezaliczenia kursu. Skala ocen: 55- 69% = 3 70-75% = 3.5 76- 85 %= 4 86-90%= 4.5 91-100% = 5 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa nr 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.