Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ćwiczenia specjalizacyjne-językoznawstwo stosowane 1 [340-AS2-2JCS1] Rok akademicki 2022/23
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Ćwiczenia specjalizacyjne-językoznawstwo stosowane 1 [340-AS2-2JCS1]
Zajęcia: Rok akademicki 2022/23 [2022] (w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 16:45 - 18:15
sala 17
Budynek Instytutu Neofilologii jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Data i miejsceProwadzący
2023-05-30 16:45 : 18:15 sala 17
Budynek Instytutu Neofilologii
2023-06-06 16:45 : 18:15 sala 17
Budynek Instytutu Neofilologii
2023-06-13 16:45 : 18:15 sala 17
Budynek Instytutu Neofilologii
2023-06-20 16:45 : 18:15 sala 17
Budynek Instytutu Neofilologii
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Agnieszka Dzięcioł-Pędich
Literatura:

Damian E.M. Milton. Explorations of the nature of autism from theory to practice.Pavilion Publishing and Media Ltd.

Daniel Sobel. The Inclusive Classroom: A new approach to differentiation. Bloomsbury Education.

David Grant. That's the Way I Think: Dyslexia, Dyspraxia and ADHD Explained. David Fulton Books.

Judit Kormos, Anne Margaret Smith. Teaching Languages to Students with Specific Learning Differences. Multilingual Matters.

Kim Griffin. 100 Ideas for Primary Teachers: Sensory Processing Differences.

Judy Singer. NeuroDiversity. The Birth of an Idea. Bloomsbury.

Marie Delaney. Special Educational Needs. Oxford University Press.

Joanna Nijakowska. Dyslexia in the Foreign Language Classroom (Second Language Acquisition). Multilingual Matters.

Diane Zager. Autism Spectrum Disorders: Identification, Education and Treatment. Lawrence Erlbaum Associates.

Paul H. Wender. ADHD: Attention Deficit Hyperactivity Disorder in Children and Adults. Oxford University Press.

Shanon Green, Gavin Reid. 100 Ideas for Primary Teachers: Supporting Children with Dyslexia. Bloomsbury.

Zakres tematów:

Neurodiversity

Specific Learning Differences - definitions and common characteristics

Working memory, executive function, processing speed

Lesson planning

Developing language skills

Testing and assessments

Interventions

Metody dydaktyczne:

- praca w parach

- praca w małych grupach

- praca z całą grupą

Metody i kryteria oceniania:

Kurs koczy się testem, którego próg zaliczeniowy obejmuje 55%. Zakres materiału do kursu obejmuje wszystkie zagadnienia omawiane na zajęciach + artykuły wskazane przez wykładowcę. Każdy artykuł zawiera pytania pomagające studentom przygotować się do testu końcowego.

Przed pierwszymi zajęciami studenci dostana link do folderu, który będzie zawierał większość materiałów kursowych i artykułów egzaminacyjnych. Materiały w folderze będą na bieżąco uzupełniane.Na zajęciach mogą korzystać

z materiałów w formie papierowej, z dużego tabletu lub laptopa. Nie można czytać materiałów z telefonu. Obowiązuje jeden zestaw materiałów na osobę.

Dodatkowo studenci muszą napisać esej pt. What does it mean to be an inclusive teacher? lub Benfefits of inclusion in the workplace. Długość eseju to 1000 słów i musi być on napisany językiem akademickim (językiem formalnym). Esej musi zawierać definicję pojęcia 'inclusion'. Do eseju należy dołączyć bibliografię. Styl cytowań śródtekstowych to MLA lub APA. Esej należy oddać na pierwszych zajęciach w grudniu.

Aktywność na zajęciach może podnieść ocenę końcową o pół stopnia.

Dozwolone są dwie nieobecności bez konieczności usprawiedliwiania. Każdą kolejną nieobecność należy usprawiedliwić i odrobić na dyżurze u prowadzącego. Więcej niż 5 nieobecności może prowadzić do niezaliczenia kursu - nieobecności będą rozpatrywane indywidualnie.

Nagminny brak pracy domowej i materiałów (więcej niż 3 razy) oznacza obniżenie oceny końcowej, a ekstremalnych przypadkach może prowadzić do niezaliczenia kursu.

Skala ocen:

55- 69% = 3

70-75% = 3.5

76- 85 %= 4

86-90%= 4.5

91-100% = 5

Uwagi:

grupa nr 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.1.0-4 (2023-02-27)