Seminarium magisterskie II [350-MS2-1SEM2-22]
Rok akademicki 2022/23
Seminarium,
grupa nr 6
Przedmiot: | Seminarium magisterskie II [350-MS2-1SEM2-22] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2022/23 [2022]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 6 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 5 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Adam Miodowski |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Zenderowski R., Praca magisterska. Jak pisać i obronić. Wskazówki metodologiczne, Warszawa 2004. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich, Warszawa 2005. Literatura uzupełniająca: Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Wrocław 1998. Chodubski A., Wstęp do badań politologicznych, Gdańsk 1995. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Kraków 1996. Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Wrocław 1995. Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe, Gdańsk 1996. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 1995. Stachowiak Z., Metodyka i metodologia pisania prac kwalifikacyjnych, Warszawa 2001. Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2001. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Kraków 1997. Zaczyński W., Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich, Warszawa 1995. Pełna lista lektur uzupełniających jest zindywidualizowana i zależna od wybranej przez seminarzystów tematyki pracy magisterskiej |
Zakres tematów: |
Technika pracy naukowo-badawczej (pozyskiwanie oraz opracowanie wiedzy z zakresu stosunków międzynarodowych) Aparat krytyczny rozprawy naukowej (przypisy, bibliografia, indeksy, aneksy) Sposoby rekonstrukcji relacji międzynarodowych Logika w konstruowaniu narracji naukowej Narzędzia konstruowania narracji naukowej Ramy retoryczne narracji naukowej Argumentacja indukcyjna w rozprawie magisterskiej Argumentacja dedukcyjna w rozprawie magisterskiej Metoda analizy krytycznej treści piśmiennictwa naukowego Metoda analizy krytycznej zawartości prasy Metoda syntezy dokumentacyjnej Metody analizy statystycznej Metoda analizy komparatystycznej |
Metody dydaktyczne: |
Typowy dla seminarium tryb realizacji zajęć ze studiującymi, uwzględniający ich aktywność grupową oraz indywidualną (seminaryjną i poza seminaryjną) moderowaną przez prowadzącego. Prowadzący przewiduje możliwość dodatkowych konsultacji na prośbę studenta, poza godzinami dyżurów. Ze względu na możliwość zmian uwarunkowań prawnych forma zajęć okresowo może ulec zmianie. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia seminaryjne kończą się zaliczeniem na ocenę. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest aktywność zajęciowa. Studiujący zobowiązani są do przygotowania na zajęcia referatów seminaryjnych i zaprezentowania fragmentu rozdziału pracy magisterskiej. Ocena za referat stanowi 40% oceny końcowej, a 60% oceny końcowej zależna jest od poziomu merytorycznego zaprezentowanej części magisterium. Studiujący mają prawo do jednej nieobecności, niezależnie od powodu absencji, która nie wpływa na zaliczenie seminarium. Każda następna nieobecność musi być zaliczona podczas dyżuru. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.