Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dylematy tożsamości współczesnego człowieka [270-PES3-3DTWC] Rok akademicki 2022/23
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Dylematy tożsamości współczesnego człowieka [270-PES3-3DTWC]
Zajęcia: Rok akademicki 2022/23 [2022] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 8:00 - 10:15
sala A104 (SEM)
Budynek Wydziału Nauk o Edukacji jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 2
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Jerzy Nikitorowicz
Literatura:

Literatura:

Anna Szyfer, Zapisane w pamięci. Z badań etnografa, Poznanń 2006, Wyd. Polskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk

Dariusz Rott (red.) Ludzie w drodze. Migracje, granice, tożsamość, Łomoża-Siedlce 2022, Wyd. „Stopka” i Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im F. Karpińskiego

Jakub Knap, Magdalena Roszczynialska, Katarzyna Wydolny-Tatar (red.) Tropy biograficzne. Bieg życia w narracjach literackich i kulturowych, Kraków 2017, Wyd. Naukowe UP

Irena Szlachcicowi (red.) Biografia a tożsamość, Wyd Szyfer Wrocławskiego, Wrocław 2003

Mirosława Nowak-Dziemianowicz, Adam Konopnicki (red.) Pamięć – Historia – Tożsamość. Edukacja i polityka historyczna w procesie konstruowania narracji naszej wspólnoty, „Impuls” Kraków 2019.

Jerzy Nikitorowicz, Etnopedagogika w kontekście wielokultuowosci i ustawicznie kształtującej się tożsamości, „Impuls”, Kraków 2017

Jerzy Nikitorowicz, Edukacja międzykulturowa w perspektywie paradygmatu współistnienia kultur, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2020

Marcin Starnawski, Socjalizacja i tożsamość żydowska w Polsce powojennej. Narracje emigrantów z pokolenia marca ’68, Wyd Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2016

Zygmunt Bauman, Sztuka życia, Wyd Literackie, Karkó1) 2009

Bronisław Gołębiowski (red.), Siedem granic, osiem kultur i Europa, „Stopka”. Łomża 2001

Anna Szyfer, Ludzie pogranicza. Kulturowe uwarunkowania osobowości, Wyd Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa, Poznanń 2005

Margaret Mead, Kultura i tożsamość. Studium dystansu międzypokoleniowego, PWN, Warszawa 2000

Justyna Pilarska, Wielowymiarowa tożsamość współczesnych Bośniaków, Wrocław 2014, Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe

Zbyszko Melosik, Mirosław J. Szymański (red.) Tożsamość w warunkach zmiany społecznej, Wyd. Akademii Pedagogik Specjalnje , W-wa 2016

Czasopisma:

„Edukacja międzykulturowa” wyd. „Adam Marszałek, wybrane numery z ostatnich lat

„Pedagogika społeczna”

„Kultura i Edukacja”

Z zakresu projektowania uniwersalnego:

• Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2019 poz. 1696)

• Norma ISO 21542:2011 Building construction – Accessibility and usability of the built environment

• „Standardy dostępności dla polityki spójności 2014 – 2020”. Załącznik nr 2 Standardy dostępności dla polityki spójności 2014-2020

dotyczące takich obszarów jak: cyfryzacja, transport, architektura, edukacja, szkolenia, informacja i promocja wydany przez Ministerstwo

Z zakresu projektowania uniwersalnego:

• Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2019 poz. 1696)

• Norma ISO 21542:2011 Building construction – Accessibility and usability of the built environment

• „Standardy dostępności dla polityki spójności 2014 – 2020”. Załącznik nr 2 Standardy dostępności dla polityki spójności 2014-2020

dotyczące takich obszarów jak: cyfryzacja, transport, architektura, edukacja, szkolenia, informacja i promocja wydany przez Ministerstwo

Inwestycji i Rozwoju. Warszawa, 11.04.2018. Dostęp online:

http://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/media/55001/Zalacznik_nr_2_do_Wytycznych_w_zakresie_rownosci_zatwiedzone_050418.pdf

• „Włącznik projektowanie bez barier”. Kamil Kowalski, Fundacja Integracja. Warszawa, wydanie 11.2017. Dostęp online:

http://www.integracja.org/wp-content/uploads/2017/12/W%C5%82%C4%85cznik-projketowanie-bez-barier.pdf

Efekty kształcenia/Efekty uczenia się: Należy wskazać kierunkowe efekty kształcenia/efekty uczenia się zakładane do realizacji w

ramach danego przedmiotu.

Zakres tematów:

Wyjaśnienie takich pojęć jak: tożsamość indywidualna, społeczna, kulturowa, wielokulturowość, międzykulturowość

Zapoznanie z teoriami i koncepcjami kształtowania się tożsamości

Teoria Wielozakresowej i Wielowymiarowej Tożsamości (TWiWT)

Przedstawienie zjawisk współczesnego świata w kontekście różnic kulturowych, stereotypów, uprzedzeń oraz poznanie strategii radzenia sobie z nimi

Prezentacja dylematów tożsamości na podstawie biografii i autobiografii

Analiza dylematów tożsamościowych w kontekście pokoleniowym i różnic kulturowych

Metody i kryteria oceniania:

Przygotowanie eseju w kontekście problemów tożsamościowych współczesnego człowieka i wyzwań edukacyjnych w tym zakresie

Uwagi:

SDNS_PED

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)