Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium doktorskie [270-PES3-2SEMPE] Rok akademicki 2022/23
Konwersatorium, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium doktorskie [270-PES3-2SEMPE]
Zajęcia: Rok akademicki 2022/23 [2022] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 14:00 - 15:30
sala B3
Budynek Wydziału Nauk o Edukacji jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 1
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Krzysztof Sawicki
Literatura:

Literatura podstawowa

M. Konopczyński (2006), Metody twórczej resocjalizacji, PWN, Warszawa.

M. Muskała, (2016).Odstąpienie od przestępczości" w teorii i praktyce resocjalizacyjnej , Poznań , Wyd UAM.

K. Sawicki (2018). Diady, kliki, gangi. Młodzież społecznie nieprzystosowana w perspektywie współczesnej pedagogiki resocjalizacyjnej, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków

T. Ward S. Maruna (2007), Rehabilitation, London and New York,. Routledge.

Rubacha K. (2008) Metodologia badań nad edukacją. Warszawa:

Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

U. Flick (2010). Projektowanie badania jakościowego. Warszawa: PWN.

Literatura dodatkowa:

Urbaniak-Zając, D. (2019). Empiryczne badania jakościowe w

pedagogice. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.). Pedagogika.

Podręcznik akademicki. Warszawa: WN PWN

Kubinowski, D. (2010). Jakościowe badania pedagogiczne: filozofia –

metodyka – ewaluacja. Lublin: UMCS

Rapley T. (2010). Analiza konwersacji dyskursu i dokumentów.

Warszawa.

Zakres tematów:

1. Zasady kwerendy literaturowej (2h)

2. Elektroniczne źródła informacji naukowej (2h).

3. Obsługa programów do generowania informacji bibliograficznych (6h)

3. Przygotowanie prezentacji koncepcji pracy doktorskiej (2h)

4. Próbna prezentacja i omówienie koncepcji pracy doktorskiej (2h)

5. opracowanie struktury części teoretycznej (8h)

6. opracowanie struktury części metodologicznej (4h)

7. Upowszechnianie wyników badań (4h)

Metody dydaktyczne:

praca z tekstem, prezentacja, metody problemowe

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia przedmiotu jest spełnienie kryteriów formalnych związanych z obecnością na zajęciach.

Ocena końcowa jest wypadkową realizacji następujących zagadnień:

1. opracowanie i prezentacja koncepcji ((do 25% oceny końcowej)

2. opracowanie literatury przedmiotu (do 25% oceny końcowej)

3. opracowanie części metodologicznej (do 25% oceny końcowej)

4. działania w zakresie upowszechniania działalności naukowej (do 25% oceny końcowej)

Skala ocen:

51-60% - dst

61-70% - dst plus

71-80% - db

81-90 - db plus

91-100% - bdb

Uwagi:

SDNS_PED

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)