Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Współczesne problemy opieki i wychowania [380-OS2-2XADG] Rok akademicki 2023/24
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Współczesne problemy opieki i wychowania [380-OS2-2XADG]
Zajęcia: Rok akademicki 2023/24 [2023] (w trakcie)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi poniedziałek (parzyste), 9:45 - 11:15
sala C2.2 (wyk)
Budynek Wydziału Nauk o Edukacji jaki jest adres?
co drugi poniedziałek (parzyste), 11:30 - 13:00
sala C2.2 (wyk)
Budynek Wydziału Nauk o Edukacji jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Data i miejsceProwadzący
2024-05-20 09:45 : 11:15 sala C2.2 (wyk)
Budynek Wydziału Nauk o Edukacji
2024-05-20 11:30 : 13:00 sala C2.2 (wyk)
Budynek Wydziału Nauk o Edukacji
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 41
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Jolanta Muszyńska
Literatura:

Brodie E., Cowling E., Nissen N., Elias Paine A., Jochum V., Warburton D., (2009) Understanding participation. A lietrature review , National Council for Voluntary Organisations, London

Buser, J. K., & Kearney, A. (2017). Stress, adaptive coping, and life satisfaction. Journal of College Counseling, 20(3), 224–236.

Cichosz M., (2018) ,Social diagnosis in educational work. Development, transformations - modern challenges. Social pedagogy context, Journal of Modern Science - 2018, Vol. 39, iss. 4, pp. 11-23

Ekman, J., Amna°, E. (2009). Political participation and civic engagement: Towards a new typology. Youth, & Society (YeS) Working Paper 2009, DOI: 10.2478/s13374-012-0024-1

Jarosz, E., (2016). Partycypacja dzieci a rozwój zaangażowania obywatelskiego. Pedagogika Społeczna 7 (14)

Mendel, M. (red),(2006). Pedagogika miejsca, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP we Wrocławiu, Wrocław

Nauniuk A.,(2014) Edukacja - partycypacja - zmiana w doświadczeniach i wyobrażeniach działaczy lokalnych, Wydawnictwo UW, Warszawa

Perkins, D. D., Florin, P., Rich, R. C., Wandersman, A., & Chavis, D. M. (1990). Participation and the social and physical environment of residential blocks: Crime and community context. American Journal of Community Psychology, 18(1), 83-115. http://dx.doi.org/10.1007/BF00922690

Perkins, D. D., Brown, B. B., Taylor, R. B. (1996). The ecology of empowerment: Predicting participation in community organizations. Journal of Social Issues, 52, 85-110. https://doi.org/10.1111/j.1540-4560.1996.tb01363.x

Sonn, C.C. (2002). Immigrant adaptation: Understanding the process through sense of community. In A.T. Fisher, C.C. Sonn, & B.J. Bishop (Eds.), Psychological sense of community: Research, applications, and implications ~pp. 205–222!. New York: Kluwer Academic/Plenum Publishers.

Zakres tematów:

1. Współczesne koncepcje opieki

2. Migranci i uchodźcy - konteksty wspomagania i integracji

3. Zasoby społeczne i indywidualne jako predyktory wparcia w rozwoju

4. Partycypacja społeczna i jej efekty

5. Losy wychowanków placówek opiekuńczo- wychowawczych

6. Znaczenie wczesnych więzi społecznych w rozwoju emocjonalnym dziecka

7. Percepcja społeczna odmienności kulturowe

Metody dydaktyczne:

wykład interaktywny

Metody i kryteria oceniania:

egzamin pisemny - 60% pozytywnych odpowiedzi zalicza egzamin

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)