Design thinking dla starzejącej się populacji [480-SS2-1DTS2]
Rok akademicki 2023/24
Laboratorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Design thinking dla starzejącej się populacji [480-SS2-1DTS2] | ||||||||||
Zajęcia: |
Rok akademicki 2023/24 [2023]
(zakończony)
Laboratorium [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 15:00 - 18:00
sala 36 Budynek Wydziału Historii, Wydziału Filozofii i Wydziału Socjologii jaki jest adres? |
||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 28 | ||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Sztop-Rutkowska | ||||||||||
Literatura: |
1) Beata Michalska - Dominiak, Piotr Grocholiński, "Poradnik Design Thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie", One Press, 2019 2) Agnieszka Sikorska, "Planowanie i prowadzenie warsztatów Design Thinking", Fundacja Stocznia Warszawa 2022 dostępne na: https://stocznia.org.pl/publikacje/planowanie-i-prowadzenie-warsztatow-design-thinking/ 3) Zrób to sam. Twój wpływ na rozwój. dostępne na: https://stocznia.org.pl/publikacje/zrob-to-sam-twoj-wplyw-na-rozwoj/ 4) Ewaluacja prototypów innowacji społecznych. Przewodnik, Social Innovation Canada, 2023. |
||||||||||
Zakres tematów: |
Tematy będą zogniskowane wokół metody DT, SD i innowacji: 1) Metoda DT i Service Thinking, specyfika innowacji społecznych 2) Diagnoza potrzeb osób starszych i ich otoczenia 3) Projektowanie rozwiązań 4) Prototypowanie 5) Ewaluacja prototypów |
||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Praca warsztatowa, oparta o DT, praca w małych grupach, analiza danych, burza mózgów, metody kreatywnego myślenia, analiza literatury, wywiady jakościowe/ ankieta. |
||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warsztaty zorganizowane w oparciu o metodę DT. Końcowym efektem jest przygotowanie protototypu usługi/ przedmiotu i dokonania jego ewaluacji wśród potencjalnych odbiorców/ odbiorczyń. Ocena końcowa na podstawie: - obecność na zajęciach (dopuszczalna 1 nieobecność) (0-1-2) - ocena poszczególnych etapów DT (diagnoza) (1-2-3) - tworzenie rozwiązania i prototyp (1-2-3) - ewaluacja prototypu (1-2-3) - prezentacja końcowa (1-2-3) Każdy z uczestników kursu dokonuje również samoewaluacji (2-3-4-5) oraz w zespoły anonimowo oceniają również poszczególnych uczestników (2-3-4-5) Skala punktów do oceny: bdb - 27-25 db+ 24 - 22 db 21- 19 dst + 18-16 dst 15-13 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.