Seminarium magisterskie cz.1 [380-OS2-1SEM1]
Rok akademicki 2024/25
Seminarium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium magisterskie cz.1 [380-OS2-1SEM1] | ||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Rok akademicki 2024/25 [2024]
(w trakcie)
Seminarium [SEM], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 12 | ||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 13 | ||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Jolanta Muszyńska | ||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Kawula S., Pedagogika społeczna. Dzisiaj i jutro. Wydawnictwo Edukacyjne Akapit Toruń 2012 Kromolicka B., Kondycja społeczeństwa obywatelskiego, w: T. Pilch, T. Sosnowski, (red) Zagrożenia człowieka i idei sprawiedliwości społecznej, T.1 Wydawnictwo Akademickie Żak Warszawa 2013 Latour B., Splatając na nowo to co społeczne. Wprowadzenie do teorii aktora- sieci. Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Kraków 2010 Maffesoli M., Czas plemion. Schyłek indywidualizmu w społeczeństwa ponowoczesnych. PWN Warszawa 2008 Marody M., (red), Wymiary życia społecznego. Polska na przełomie XX i XXI wieku, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2002, 2004 Marody M., Giza-Poleszczuk A., Przemiany więzi społecznych, Scholar Warszawa 2004 Miazga M., Z zagadnień socjologii regionu, Wydawnictwo WSPA Lublin 2010 Mendel M., Pedagogika miejsca i animacja na miejsce wrażliwa, w: M. Mendel (red) Pedagogika miejsca, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP we Wrocławiu Wrocław 2006 Muszyńska J. Miejsce i wspólnota. Poczucie wspólnotowości mieszkańców północno-wschodniego pogranicza Polski. Studium pedagogiczne, Warszawa 2014 McMillan D. W., Sense of Community, Journal of Community Psychology, 1996 Vol.24 No.4 Muszyńska J., Przygotowanie współczesnej młodzieży do funkcjonowania w środowisku zróżnicowanym kulturowo, w: M. Bargel, E. Janogova, E. Jarosz, M. Juzi (red) Socjálni pedagogika v kotekxtu živitních etap člověka Institut mezioborových studií Brno, ČR, 2013 Muszyńska J., O wspólnotach lokalnych i ich znaczeniu, w: Ruch Pedagogiczny 1/2014 Nikitorowicz J., Edukacja regionalna i międzykulturowa, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne Warszawa 2009 Theiss W., Edukacja środowiskowa – wprowadzenie, w: W. Theiss, B. Skrzypczak (red), Edukacja i animacja społeczna w środowisku lokalnym, CAL Warszawa 2006; |
||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
. Obszary badań w pedagogice i ich uzasadnienie teoretyczne 2. Metodologia badań społecznych - 3. Cele badań 4. Problemy badawcze i hipotezy badawcze 5. Zmienne i wskaźniki 6. Metody badań i uzasadnienie ich doboru 7. Krytyczna analiza literatury pod kątem założeń metodologicznych 8. Komplementarność układu treści rozdziałów teoretycznych 9. Podstawy opracowania narzędzi badawczych |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, pokaz, praca z teksem |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie na podstawie opracowanego rozdziału metodologicznego, przygotowanego spisu treści, opracowanego jednego rozdziału teoretycznego oraz wstępnej wersji narzędzia badawczego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.