Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie cz. 3 [380-RS2-2SEM3] Rok akademicki 2024/25
Seminarium, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie cz. 3 [380-RS2-2SEM3]
Zajęcia: Rok akademicki 2024/25 [2024] (w trakcie)
Seminarium [SEM], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Krzysztof Sawicki
Literatura:

Babbie, E. (2004). Badania społeczne w praktyce. Tłum. W. Betkiewicz, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Denzin, N.K., Lincoln Y.S. (red.) (2010). Metody badań jakościowych, Tom 1, Tom 2, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Denzin, N.K., Lincoln, Y.S. (red.). (2010). Metody badań jakościowych, t. 1 i 2, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Flick, U. (2012). Projektowanie badania jakościowego. Niezbędnik Badacza, tłum. P. Tomanek, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Grzybowski P,, Sawicki K. (2010) Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, IMPULS.

Konarzewski, K. (2000). Jak uprawiać badania oświatowe: metodologia praktyczna. Warszawa: WSiP.

.

Zakres tematów:

1. Przygotowanie do realizacji badań w terenie

2 Opracowanie kryteriów etycznych do realizacji badań

3. Opracowanie indywidualnych zasad prowadzenia badań i rejestracji danych

4. Przygotowanie do analizy zebranego materiału

5. Wstępne opracowanie oraz interpretacja zebranego materiału

Metody dydaktyczne:

– analiza tekstów z dyskusją,

-. wykład konwersatoryjny

– metoda projektów,

– metoda problemowa.

Metody i kryteria oceniania:

Student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki (zna główne szkoły, orientacje badawcze, strategie i metody badań stosowanych w naukach społecznych i humanistycznych; zna mapę stanowisk i podejść metodologicznych; rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice) (KP7_WG4),

Sposób weryfikacji: obserwacja analizy tekstów

Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat subdyscyplin i specjalizacji pedagogiki (w szczególności w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej), obejmującą terminologię, teorię i metodykę (KP7_WG5),

Sposób weryfikacji: obserwacja analizy tekstów, dyskusja

Student ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka jego potencjałów oraz potencjalnych zaburzeń w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym (KP7_WG6),

Sposób weryfikacji: obserwacja analizy tekstów, dyskusja

Student ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, pogłębioną w wybranych zakresach (KP7_WK3),

Student ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej (KP7_WK8),

Sposób weryfikacji: obserwacja analizy tekstów

Student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji (z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych) na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych (KP7_UW1),

Sposób weryfikacji: obserwacja w trakcie zajęć, dyskusja

Student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych, resocjalizacyjnych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych (KP7_UW2),

Sposób weryfikacji: obserwacja analizy tekstów

Student posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi (w tym dotyczącymi ochrony własności intelektualnej) (KP7_UK3),

Sposób weryfikacji: obserwacja w trakcie zajęć, dyskusja

Student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny pedagogiki (KP7_UO1)

Sposób weryfikacji: obserwacja analizy tekstów

Student potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych w szczególności w obszarach: resocjalizacji profilaktyki i readaptacji społecznej (KP7_UO3),

Sposób weryfikacji: obserwacja analizy tekstów

Student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą (w tym dotyczące ochrony własności intelektualnej); poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań pedagogicznych (KP7_KO1),

Sposób weryfikacji: dyskusja

Student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych (KP7_KO2)

Sposób weryfikacji: obserwacja w trakcie zajęć,

Zaliczenie seminarium na ocenę na podstawie:,

- wstępnej analizy i opracowania zebranego materiału badawczego

- obecności podczas zajęć (zaliczenie nieobecności podczas konsultacji, przy czym nie więcej niż 50% godzin nieobecności umożliwia zaliczenie przedmiotu).

- aktywności na zajęciach,

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)