Seminarium magisterskie cz. 3 [380-RS2-2SEM3]
Rok akademicki 2024/25
Seminarium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Seminarium magisterskie cz. 3 [380-RS2-2SEM3] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2024/25 [2024]
(w trakcie)
Seminarium [SEM], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Krzysztof Sawicki |
Literatura: |
Babbie, E. (2004). Badania społeczne w praktyce. Tłum. W. Betkiewicz, Wydawnictwo Naukowe PWN. Denzin, N.K., Lincoln Y.S. (red.) (2010). Metody badań jakościowych, Tom 1, Tom 2, Wydawnictwo Naukowe PWN. Denzin, N.K., Lincoln, Y.S. (red.). (2010). Metody badań jakościowych, t. 1 i 2, Wydawnictwo Naukowe PWN. Flick, U. (2012). Projektowanie badania jakościowego. Niezbędnik Badacza, tłum. P. Tomanek, Wydawnictwo Naukowe PWN. Grzybowski P,, Sawicki K. (2010) Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, IMPULS. Konarzewski, K. (2000). Jak uprawiać badania oświatowe: metodologia praktyczna. Warszawa: WSiP. . |
Zakres tematów: |
1. Przygotowanie do realizacji badań w terenie 2 Opracowanie kryteriów etycznych do realizacji badań 3. Opracowanie indywidualnych zasad prowadzenia badań i rejestracji danych 4. Przygotowanie do analizy zebranego materiału 5. Wstępne opracowanie oraz interpretacja zebranego materiału |
Metody dydaktyczne: |
– analiza tekstów z dyskusją, -. wykład konwersatoryjny – metoda projektów, – metoda problemowa. |
Metody i kryteria oceniania: |
Student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki (zna główne szkoły, orientacje badawcze, strategie i metody badań stosowanych w naukach społecznych i humanistycznych; zna mapę stanowisk i podejść metodologicznych; rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice) (KP7_WG4), Sposób weryfikacji: obserwacja analizy tekstów Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat subdyscyplin i specjalizacji pedagogiki (w szczególności w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej), obejmującą terminologię, teorię i metodykę (KP7_WG5), Sposób weryfikacji: obserwacja analizy tekstów, dyskusja Student ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka jego potencjałów oraz potencjalnych zaburzeń w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym (KP7_WG6), Sposób weryfikacji: obserwacja analizy tekstów, dyskusja Student ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, pogłębioną w wybranych zakresach (KP7_WK3), Student ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej (KP7_WK8), Sposób weryfikacji: obserwacja analizy tekstów Student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji (z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych) na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych (KP7_UW1), Sposób weryfikacji: obserwacja w trakcie zajęć, dyskusja Student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych, resocjalizacyjnych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych (KP7_UW2), Sposób weryfikacji: obserwacja analizy tekstów Student posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi (w tym dotyczącymi ochrony własności intelektualnej) (KP7_UK3), Sposób weryfikacji: obserwacja w trakcie zajęć, dyskusja Student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny pedagogiki (KP7_UO1) Sposób weryfikacji: obserwacja analizy tekstów Student potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych w szczególności w obszarach: resocjalizacji profilaktyki i readaptacji społecznej (KP7_UO3), Sposób weryfikacji: obserwacja analizy tekstów Student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą (w tym dotyczące ochrony własności intelektualnej); poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań pedagogicznych (KP7_KO1), Sposób weryfikacji: dyskusja Student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych (KP7_KO2) Sposób weryfikacji: obserwacja w trakcie zajęć, Zaliczenie seminarium na ocenę na podstawie:, - wstępnej analizy i opracowania zebranego materiału badawczego - obecności podczas zajęć (zaliczenie nieobecności podczas konsultacji, przy czym nie więcej niż 50% godzin nieobecności umożliwia zaliczenie przedmiotu). - aktywności na zajęciach, |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.