PNJF3 - umiejętności łączone 2 [340-FP1-3UL2]
Rok akademicki 2024/25
Laboratorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | PNJF3 - umiejętności łączone 2 [340-FP1-3UL2] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Rok akademicki 2024/25 [2024]
(w trakcie)
Laboratorium [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ewa Parfieniuk | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
„Alter Ego 4 +”, Marine Antier, Catherine Dollez, Hachette, 2011, „Le vocabulaire français”, René Charles, Sylvie Steelandt, coll. Repères pratiques, Nathan, 2006 ; „Les difficultés du français, dictionnaire”, Michel Braud, C&D, 1993 ; "Grammaire progressive du francais"Maia Gregoire CLE 2021 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Les temps du passé, l’accord du participe passé, les conjonctions du temps. Les liens de parenté, les mots de l’adoption. 2. Le subjonctif (doute et certitude, sentiments et jugement), les verbes d’opinion et le subjonctif, l’infinitif présent et passé. Les parties du corps, les mots des maux, l’apparence physique. 3. Les articulateurs logiques (cause, conséquence, but). Les demandes administratives. Déplacement et déracinement. 4. Les pronoms relatifs simples et composés. La valeur de la relative. Le passif. Les articulateurs logiques (opposition, concession). La description d’un espace de vie, le mobilier urbain. 5. Les temps. du futur. Les articulateurs logiques (hypothèse). L’expression du reproche et du regret. Les mots de la hiérarchie. Les relations sociales. 6. La proposition relative au subjonctif.Le comparatif. Le superlatif. Les pronoms neutres : le, en, y. Les mots pour apprécier ou désapprécier. 7. Le discours rapporté au passé. Les verbes introducteurs. 8. Améliorer son style (synonymes, anaphore, métaphores). La question avec inversion. Les mots de l’écologie. La solidarité |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, analiza interpretacyjna tekstu, elementy metody podawczej, praca w podgrupach a także obserwacja aktywności i zaangażowania studentów. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie pisemne przedmiotu na podstawie trzech pisemnych kolokwiów, z których student osiągnie średnią minimum 51%. Nieobecność na zaliczeniu pisemnym, skutkuje oceną niedostateczną, o ile nie było ona spowodowane chorobą. W wypadku choroby przedstawienie przez studenta zwolnienia lekarskiego umożliwi mu przystąpienie do zaliczenia w ciągu 2 tyg. od zaliczenia pisemnego, na którym student był nieobecny. Student, który nie uzyskał wymaganej sumy punktów (51%) ma prawo do przystąpienia do zaliczenia poprawkowego w sesji poprawkowej i zawierającego wszystkie formy zaliczenia dla danego przedmiotu. Najwyższą oceną możliwą do otrzymania z zaliczenia poprawkowego jest ocena dostateczna. Dopuszczalne są 2 nieobecności na semestr. Przekroczenie tego limitu może skutkować niezaliczeniem przedmiotu. Przypadki większej liczby nieobecności studenta z powodu długiej choroby będą rozpatrywane indywidualnie na podstawie zwolnienia lekarskiego, które należy dostarczyć w ciągu 1 tygodnia. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Grupa nr 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.