Szkoła doktorska lato (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Szkoła Doktorska Nauk Społecznych)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2021 - Rok akademicki 2021/22 2022 - Rok akademicki 2022/23 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2021 | 2022 | |||||
270-PES3-1ETNO |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Etnopedagogika to przedmiot analizujący problematykę kultury w edukacji. Dyskusje i analizy dotyczą kształtowania kompetencji międzykulturowych nauczyciela i kształtowania postaw otwartych wychowanków. |
|
||
270-NPS3-1ETYKPR |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest zapoznanie doktorantów z fundamentalnymi standardami etycznymi wyznaczającymi funkcjonowanie przedstawicieli zawodów prawniczych. Płaszczyzna normatywna - określona przez normy deontologii zawodowej - odniesiona zostanie do sfery opisowej. Uwzględnione będą rzeczywiste problemy moralne przedstawicieli profesji prawniczych, zarówno w sferze stanowienia, jak i stosowania prawa. Kwestie tajemnicy zawodowej, godności zawodu, odpowiedzialności dyscyplinarnej itp. zobrazowane zostaną praktycznymi przykładami naruszeń prawa i moralności (metoda case study). Uzyskana wiedza i uwrażliwienie moralne powinny stać się pomocne przy rozstrzyganiu dylematów natury pozaprawnej, które mogą pojawiać się w pracy prawników i naukowców. |
|
||
270-DZS3-1FFNS |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przedstawienie różnych źródeł finansowania lub dofinansowania badań naukowych oraz przekazanie wiedzy na temat sposobów skutecznego ubiegania się o środki finansowe na te badania. |
|
||
270-EFS3-1JOBEK |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ćwiczenia w praktycznym zastosowaniu języka obcego. Treścią przedmiotu są wybrane zagadnienia z języka angielskiego biznesowego i angielskiego ekonomicznego, analiza literatury fachowej, rozwijanie słownictwa kierunkowego i ogólnoakademickiego, wyrażanie opinii na tematy specjalistyczne w formie ustnej i pisemnej, jak również rozwiązywanie zadań przygotowujących do egzaminu certyfikatowego. |
|
||
270-EFS3-2JOBEK |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ćwiczenia w praktycznym zastosowaniu języka obcego. Treścią przedmiotu są wybrane zagadnienia z języka angielskiego biznesowego i angielskiego ekonomicznego, analiza literatury fachowej, rozwijanie słownictwa kierunkowego i ogólnoakademickiego, wyrażanie opinii na tematy specjalistyczne w formie ustnej i pisemnej, jak również rozwiązywanie zadań przygotowujących do egzaminu certyfikatowego. |
|
||
270-PES3-1JOBPE |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia z języka obcego na studiach 3° obejmują: -rozwijanie znajomości słownictwa fachowego z dziedziny nauk pedagogicznych -doskonalenie praktycznych umiejętności językowych w zakresie rozumienia tekstów fachowych/specjalistycznych oraz wystąpień ustnych (wykłady, prezentacje), obejmujących dziedziny związane z kierunkiem nauk pedagogicznych; -analizę językową tekstów specjalistycznych oraz wystąpień ustnych; -doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się na temat tekstów specjalistycznych oraz prowadzenia dyskusji w formie ustnej ( w tym wyrażania opinii i ich uzasadniania, ustosunkowywania się do opinii innych osób) -doskonalenie umiejętności dokonywania streszczenia głównych wątków/tez, podsumowywania, wyciągania wniosków. |
|
||
270-NSS3-1JOBSOC |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Doskonalenie językowe (język angielski) na poziomie B2+/ C1 w zakresie nauk socjologicznych. |
|
||
270-NPS3-1JONP |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z zakresu Legal English, wprowadzenie i wzbogacenie słownictwa z prawniczego języka angielskiego tak aby mógłby być on wykorzystany w pracy naukowej, zdobycie umiejętności swobodnego korzystania z anglojęzycznych materiałów źródłowych oraz umiejętności sporządzania podstawowych tekstów akademickich |
|
||
270-NSS3-1METBSOC |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Socjologia jest szybko rozwijającą się dyscypliną należącą do dziedziny empirycznych nauk społecznych. Jej podstawowym zadaniem jest gromadzenie, analiza i interpretacja danych społecznych. Celem kursu jest przypomnienie (poznanie) złożonych podstaw współczesnej metodologii badań społecznych, wskazanie różnic (ale i ich relatywności) między metodami ilościowymi a jakościowymi, wskazanie możliwości prowadzenia badań jakościowych z użyciem technologii komputerowych, wskazanie możliwości badań internetowych i problemów z tym związanych, oraz wybranych problemów etycznych związanych z badaniami terenowymi. |
|
||
270-EFS3-1METEK |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem konwersatorium jest przekazanie doktorantom podstaw wiedzy oraz umiejętności z zakresu metodologii badań ekonomicznych. Po ukończeniu kursu doktorancii znają uniwersalne techniki badawcze, sposoby wnioskowania i zasady weryfikacji wiedzy ekonomicznej. Doktoranci nabywają umiejętności opracowania koncepcji projektu badawczego w konwencji hipotetyczno-dedukcyjnej i opisowo-indukcyjnej. |
|
||
270-NPS3-1METNP |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Doktorant ma posiadać wiedzę na temat metod badawczych stosowanych w naukach prawnych. Powinien znać metodologiczne uwarunkowania prac doktorskich z zakresu nauk prawnych, w kontekście rozwoju wiedzy ludzkiej (nauki), poznania naukowego, badań naukowych (w tym w szczególności metod, technik i narzędzi badawczych) oraz pisarstwa naukowego opartego o dobre obyczaje naukowe. |
|
||
270-EFS3-1MILWEK |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie doktorantów z wybranymi metodami ilościowymi wraz z ich zastosowaniem w badaniach zjawisk ekonomicznych. Zajęcia prowadzone w formie wykładów i konwersatorium z referatami na temat poszczególnych metod przygotowywanymi przez słuchaczy zgodnie z ich zainteresowaniami badawczymi. |
|
||
270-PES3-2KSNT |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach zajęć słuchacze poznają oraz przećwiczą narzędzia ICT usprawniające realizację badań społecznych. W ramach przedmiotu w szczególności zostaną omówione oraz przetestowane narzędzia umożliwiające sprawne wyszukiwanie publikacji naukowych, efektywną obsługę edytorów tekstu, przyswojenie umiejętności przygotowywania fiszek za pomocą narzędzi online, generowanie przypisów w dokumencie tekstowym, opracowywanie elementów graficznych w tekście (wykresy, diagramy, grafiki niestandardowe). Dodatkowo zostaną przeanalizowane narzędzia pomocne przy gromadzeniu materiału badawczego, zarządzaniem danymi oraz ich analizie. Ponadto dokonany zostanie przegląd aplikacji umożliwiających optymalne prezentowanie materiału badawczego podczas wystąpień i zajęć dydaktycznych |
|
||
270-EFS3-1SEMEF |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Seminarium doktorskie zmierza do przekazania uczestnikowi wiedzy i umiejętności koniecznych do przygotowania i złożenia rozprawy doktorskiej. Obejmuje zagadnienia metodologiczne, merytoryczne (dyktowane przedmiotem seminarium) oraz zagadnienia formalne konieczne do przygotowania dysertacji. Osobnym elementem seminarium jest wsparcie doktoranta w procesie formułowania Indywidualnego Planu Badawczego, następnie weryfikacja realizacji tego planu. |
|
||
270-EFS3-2SEMEF |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem seminarium jest przygotowanie doktorantów do pisania tekstów naukowych, doskonalenie warsztatu naukowego i wchodzenia w dyskurs naukowy. Rezultatem seminarium realizowanego w ciągu 4 lat kształcenia w SDNS jest przygotowanie i ukończenie rozprawy doktorskiej pod kierunkiem promotora. |
|
||
270-NPS3-1SEMNP |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem Seminarium doktorskiego jest przekazanie doktorantowi wiedzy i umiejętności niezbędnych do przygotowania i publicznej obrony rozprawy doktorskiej. Obejmuje w tym zakresie zagadnienia metodologiczne, merytoryczne oraz formalne niezbędne do przygotowania dysertacji doktorskiej. Dodatkowym celem jest wsparcie doktoranta w przygotowaniu Indywidualnego Planu Badawczego oraz weryfikacja realizacji tego planu. |
|
||
270-NPS3-2SEMNP |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Seminarium umożliwia przygotowanie do napisania rozprawy doktorskiej oraz realizacji innych elementów Indywidualnego Planu Badawczego. |
|
||
270-NSS3-1SEMNS |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
270-NSS3-2SEMNS |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
270-PES3-1SEMPE |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Seminarium doktorskie zmierza do przekazania uczestnikowi wiedzy i umiejętności koniecznych do przygotowania i publicznej obrony rozprawy doktorskiej. Jako takie obejmuje zagadnienia metodologiczne, merytoryczne (dyktowane przedmiotem seminarium) oraz zagadnienia formalne konieczne do przygotowania dysertacji. Osobnym elementem seminarium jest wsparcie doktoranta w procesie formułowania Indywidualnego Planu Badawczego, następnie weryfikacja realizacji tego planu. |
|
||
270-PES3-2SEMPE |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Seminarium doktorskie zmierza do przekazania uczestnikowi wiedzy i umiejętności koniecznych do przygotowania i publicznej obrony rozprawy doktorskiej. Jako takie obejmuje zagadnienia metodologiczne, merytoryczne (dyktowane przedmiotem seminarium) oraz zagadnienia formalne konieczne do przygotowania dysertacji. Osobnym elementem seminarium jest wsparcie doktoranta w procesie formułowania Indywidualnego Planu Badawczego, następnie weryfikacja realizacji tego planu. |
|
||
270-PES3-1WNTPE |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu: - przedstawienie głównych koncepcji pedagogicznych - wskazanie napięć zachodzących między różnymi obrazami wychowania i nauczania z osobistymi wyobrażeniami pedagogicznymi doktorantów, aby mógł On stworzyć własną tożsamość pedagogiczną, - uświadomienie, iż współczesny „świat pedagogicznych idei”, nie jest ostatecznym zamkniętym zbiorem teorii czy nurtów współczesnego wychowania, ale zaledwie otwarciem pola do ich zaistnienia, które będzie z czasem wypełnione kolejnymi ich rodzajami i odcieniami |
|
||
270-NSS3-1WNTSOC |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wiedza teoretyczna jest niezbędna, gdy tworzy się ramy pracy naukowej (tu -- konkretnego projektu badawczego), gdy buduje się narzędzia badawcze, a także gdy analizuje się wyniki badań własnych i interpretuje się jej w szerszym kontekście. Treścią zajęć będą ogólne wizje świata społecznego, rozwijane w ciągu ostatnich mniej więcej 20 lat, głównie na szeroko rozumianym Zachodzie (sprawą socjologii rozwijanych w innych częściach świata też się jednak zajmiemy): orientacje teoretyczno-metodologiczne i całościowe teorie, oparte na ogólnych modelach rzeczywistości społecznej. Współczesność jest tu rozumiana szeroko, ale bez przesady. Niezbędne będzie ewentualne uzupełnienie przez Słuchaczy wiedzy z zakresu historii socjologii i socjologii rozwijanej w pierwszych kilku dekadach po II wojnie światowej. Poświęcimy temu jednak tylko pierwsze zajęcia. |
|
||