2L stac. II st. studia filologii obcej nauczycielskiej - przedmioty obowiązkowe (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Filologiczny)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2022 - Rok akademicki 2022/23 2023 - Rok akademicki 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2022 | 2023 | |||||
340-ON2-1ADA |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu jest zapoznanie studentów z podstawami analizy dyskursu głównie przez pryzmat jego cech suprasegmentalnych. Przedmiotem zajęć będą wybrane zagadnienia dotyczące prozodycznej analizy wypowiedzi ustnych, fonetycznych czynników stylotwórczych. Do szczegółowych zagadnień, które będą przedmiotem kursu należą między innymi: elementarne jednostki prozodyczne, ich modyfikacje w zależności od rodzaju dyskursu i języka komunikacji (analiza porównawcza dyskursu w języku angielskim i w języku polskim na poziomie prozodii). Po ukończeniu kursu student potrafi zanalizować dowolnie wybrany tekst pod kątem jego prozodii z zastosowaniem teorii Functional Sentence Perspective oraz przy użyciu systemu transkrypcji ToBI. |
|
||||
340-ON2-1ADR |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
340-ON2-1SJR1 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ćwiczenia poświęcone poszerzenia wiedzy z zakresu różnych dziedzin językoznawstwa w ujęciu teoretycznym i praktycznym. W trakcie zajęć studenci zdobywają wiedzę na temat nowych technologii w doskonaleniu językowym, czy też gramatyki w nauczaniu języka rosyjskiego jako obcego. |
|
||||
340-ON2-2SJR1 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ćwiczenia poświęcone interferencji językowej w zakresie fonetyki pomiędzy językiem rosyjskim i polskim, zagadnieniom z zakresu praktycznej fonetyki języka rosyjskiego (artykulacja i akcentuacja) oraz różnicom fonetycznym pomiędzy j. polskim i rosyjskim. W trakcie zajęć studenci zdobywają wiedzę na temat nowych technologii w doskonaleniu językowympod kątem nauczania języka rosyjskiego jako obcego. |
|
|||
340-ON2-1SJA2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ćwiczenia poświęcone są wybranym zagadnieniom z językoznawstwa ogólnego i stosowanego. |
|
||||
340-ON2-1SJR2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
340-ON2-2SJR2 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach zajęć student zdobywa wiedzę i umiejętności praktyczne w zakresie językoznawstwa stosowanego, a zwłaszcza w zakresie możliwości i sposobów wykorzystania osiągnięć językowych w różnych dziedzinach życia związanych z językiem, dotyczących oddziaływania językiem na innych, udoskonalania kodów do przekazywania informacji w interakcji społecznej, doskonalenia procesu uczenia się języka rosyjskiego, a w szczególności poprawności językowej, umiejętności tłumaczenia, rozumienia ze słuchu, wykorzystywania języka w nowoczesnych technikach komunikacji. |
|
|||
340-ON2-1SLR1 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
340-ON2-1SLA2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
340-ON2-1SLR2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
340-ON2-1DP |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie: • problematyki diagnozy pedagogicznej, diagnozy problemów wych.,społ. • analizy etapów diagnozowania, diagnoz cząstkowych, • metod stawiania diagnoz, • rozpoznania potrzeb opiekuńczych i edukacyjnych. |
|
||||
340-ON2-2DNR | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do pracy na lekcji języka rosyjskiego jako obcego w szkole. Studenci rozwijają wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie pracy dydaktyczno-wychowawczej na lekcji języka rosyjskiego, zdobywają doświadczenie niezbędne do krytycznej samooceny własnych umiejętności. |
|
|||
340-ON2-2EDR | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest poznanie sposobów mierzenia jakości pracy szkoły. |
|
|||
340-ON2-1KEM |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Głównym celem zajęć jest pogłębienie wiedzy, nabycie umiejętności rozumienia i analizowania zjawisk społeczno-kulturowych, takich jak: 1. kultura, 2. różnice międzykulturowe, 3. szok kulturowy, 4.akulturacja, 5. tolerancja, 6. stereotypy, 7. edukacja międzykulturowa z perspektywy ujęć teoretycznych i badawczych. Cel przedmiotu realizowany jest poprzez analizy kanonu kultur narodowych, sens zwyczajów i obyczajów grupowych – dla przestrzeni kultur etnicznych. Wprowadzenie do problematyki komunikacji międzykulturowej w warunkach pogranicza. Analizowana będzie sytuacja komunikacji między reprezentantami odmiennych zbiorowości kulturowych analizowanych zwłaszcza w wymiarach religijnym, narodowym i regionalnym. Zajęcia rozwijają teoretyczne oraz praktyczne umiejętności z zakresu komunikacji i edukacji międzykulturowej. Studenci poszerzają wiedzę na temat dynamiki kontaktu międzykulturowego oraz zjawisk występujących na styku kultur, poznają narzędzia stosowane w edukacji międzykulturowej. |
|
||||
340-ON2-1NLR |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
340-ON2-1OWI |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Własność intelektualna. Prawo autorskie i prawa pokrewne. Własność przemysłowa. |
|
||||
340-ON2-1PO |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest ogólne przygotowanie pedagogiczne obejmujące opanowanie podstawowej wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu pedagogiki. Studenci w ramach przedmiotu będą przygotowywani do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela. |
|
||||
340-ON2-1PPO |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przedstawienie podstawowych mechanizmów i teorii psychologicznych przydatnych w praktyce pedagogicznej. Zajęcia obejmują główne psychologiczne koncepcje człowieka (psychoanaliza, behawioryzm, podejście humanistyczne i poznawcze) oraz procesy przez nie opisywane. Dodatkowo szczegółowo omawiane są klasyczne mechanizmy uczenia się (warunkowanie sprawcze i klasyczne), emocje i motywacja, biopsychologia (wpływ neuroprzekaźników na funkcjonowanie psychiczne) oraz elementy metodologii badań psychologicznych (konstrukcja testów) i inteligencja. |
|
||||
340-ON2-2PSR | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot poświęcony jest omówieniu i planowaniu działań edukacyjnych niezbędnych w sytuacji, gdy w klasie uczą się dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (zaburzenia typu: dysleksja, dysgrafia, niedowidzenie, niedosłuch, autyzm, zespół ADHD); projektowaniu wsparcia, konstruowaniu indywidualnych programów, a także zapoznaniu się z zasadami dokonywania diagnozy nauczycielskiej i technikami diagnostycznymi w pedagogice oraz dobór właściwych metod, technik, środków dydaktycznych i form pracy na zajęciach językowych |
|
|||
340-ON2-1PMA |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zagadnieniami pragmatyki językowej w ujęciu między- i interkulturowym oraz zachęcenie ich do pogłębiania wiedzy w zakresie kulturowych uwarunkowań grzeczności językowej, różnic w rozumieniu zasad grzeczności językowej w krajach angielskiego obszaru językowego i w Polsce. Po zakończeniu cyklu zajęć studenci powinni znać terminologię używaną w pragmatyce językowej, teorię aktów mowy, teorię skryptów kulturowych; powinni być także świadomi znaczenia różnic w sposobach pojmowania grzeczności językowej w komunikacji interkulturowej |
|
||||
340-ON2-1PZA |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
340-ON2-1PZR |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest kształtowanie i doskonalenie kompetencji językowych oraz komunikacyjnych na podstawie tematyki związanej z kulturą rosyjską (do wieku XX), wynikająca z realizowanego programu nauczania. W ramach zajęć studenci w sposób praktyczny wprowadzani są warsztat nauczyciela poprzez przygotowywanie konspektów zajęć czy prowadzenie fragmentów zajęć. Celem zajęć jest także powtórzenie i systematyzowane zdobytej już wiedzy z zakresu gramatyki i ortografii rosyjskiej. |
|
||||
340-ON2-2PZR | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest kształtowanie i doskonalenie kompetencji językowych oraz komunikacyjnych na podstawie tematyki związanej z problemami współczesnego społeczeństwa jak Rosji, Polski, tak i na świecie, wynikająca z realizowanego programu nauczania. W ramach zajęć studenci w sposób praktyczny wprowadzani w warsztat nauczyciela poprzez przygotowanie konspektów zajęć czy prowadzenie fragmentów zajęć. Celem zajęć jest także powtórzenie i systematyzowanie zdobytej już wiedzy z zakresu gramatyki o ortografii rosyjskiej. |
|
|||
340-ON2-1PZP |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Praktyki stanowią integralną część studiów w ramach specjalizacji filologii obcej nauczycielskiej. Celem praktyk nauczycielskich jest połączenie wiedzy teoretycznej z praktyką oraz zapoznanie studenta z wymaganiami stawianymi nauczycielom języka angielskiego. W pierwszym roku studiów magisterskich studenci odbywają praktyk pedagogicznych, których celem jest zapoznanie się z kwestiami wychowawczymi uczniów ze szkoły podstawowej i ponadpodstawowej. Drugą część praktyk stanowią praktyki dydaktyczne, które ułatwiają zebranie doświadczeń prowadzenia lekcji języka angielskiego w szkole podstawowej lub ponadpodstawowej. Do najważniejszych zadań realizowanych w ramach praktyk dydaktycznych należy obserwacja, przygotowanie i samodzielne przeprowadzenie lekcji języka angielskiego w klasach szkoły podstawowej i ponadpodstawowej. |
|
||||
340-ON2-2PZRR | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Praktyki stanowią integralną część studiów na specjalizacji filologia obca nauczycielska, moduł specjalizacyjny_2 filologia rosyjska. Umożliwiają studentom konfrontację zdobytej w czasie studiów wiedzy z rzeczywistością empiryczną oraz wymaganiami stawianymi nauczycielom języka rosyjskiego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. Praktyki są realizowane zgodnie zobowiązującymi efektami uczenia się dla kierunku i trwają 120 godzin (30 godzin w semestrze III i 90 godzin w semestrze IV). |
|
|||
340-ON2-2PNR | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podczas kursu podjęte zostaną następujące tematy: 1. Zagadnienia związane z programem nauczania – analiza, modyfikacja, ocena, dobór; analiza rozkładu materiału; 2. Zasady projektowania procesu kształcenia, 3. Zagadnienia związane z projektowaniem zadań językowych w ramach różnych umiejętności językowych (czytanie, pisanie, mówienie, słuchanie, nauczanie gramatyki), 4. Konstruowanie konspektów lekcji języka rosyjskiego, 5. Metody i techniki skutecznego uczenia się, 6. Warsztat pracy nauczyciela. |
|
|||
340-ON2-1PR |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowe pojęcia z zakresu psychologii rozwojowej i psychologii rozwoju człowieka w ciągu życia. Modele rozwoju i ich wyznaczniki. Charakterystyka poszczególnych okresów rozwojowych w wymiarze fizycznym, psychomotorycznym, psychoseksualnym, poznawczym, emocjonalnym i społecznym. Potrzeby rozwojowe i mechanizmy ich zaspokajania. Norma rozwojowa, rozwój i kształtowanie osobowości. Zadania rozwojowe poszczególnych okresów rozwojowych. Znaczenie wiedzy z psychologii rozwoju człowieka dla praktyki edukacyjnej. Teorie integralnego rozwoju ucznia, dysharmonie i zaburzenia rozwojowe u uczniów, zaburzenia zachowania, zagadnienia: nieśmiałości i nadpobudliwości, szczególnych uzdolnień, zaburzeń funkcjonowania w okresie dorastania, obniżenia nastroju, depresji, krystalizowania się tożsamości, dorosłości, identyfikacji z nowymi rolami społecznymi, a także kształtowania się stylu życia. |
|
||||
340-ON2-1PJS1 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
A general Integrated Skills course. |
|
||||
340-ON2-1PJS2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
A general Integrated Skills course. |
|
||||
340-ON2-2SEMR1 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem seminarium jest poszerzenie wiedzy i umiejętności studentów z zakresu prowadzenia badań w dyscyplinie językoznawstwo, ze szczególnym uwzględnieniem prowadzenia badań glottodydaktycznych zorientowanych na budowanie wiedzy o procesie nauczania / uczenia się języka obcego i zjawiskach z tym procesem związanych. Student-badacz będzie dążył do rozbudowy i systematyzowania istotnych dla glottodydaktyki informacji opisujących i/lub wyjaśniających dane zjawiska. Student powinien zdobyć umiejętność samodzielnego sformułowania problemu badawczego, analizowania zjawisk i problemów językowych, dydaktycznych i społecznych, przeprowadzenia stosunkowo prostych badań empirycznych, wyciągania wniosków z rezultatów tych badań i samodzielnego przygotowania pisemnej pracy magisterskiej spełniającej kryteria metodologiczne, merytoryczne i formalne (poprawny język, właściwe korzystanie ze źródeł itp.). |
|
|||