4 rok PiW SJ sem.letni (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2022 - Rok akademicki 2022/23 2023 - Rok akademicki 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2022 | 2023 | |||||
380-DS5-4XJJD |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wprowadzenie do problematyki związanej z planowaniem i organizowaniem edukacji prozdrowotnej dzieci w przedszkolu. W ramach przedmiotu studenci pedagogiki będą mieli okazję do zdobywania wiedzy i kształtowania umiejętności w zakresie rozwijania postaw prozdrowotnych dzieci w przedszkolu (w tym rozwijania świadomości zdrowego stylu życia, niesienia pomocy innym, rozwijania poczucia bezpieczeństwa w przedszkolu i poza nim). |
|
||||
380-DS5-4DPD |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studia pierwszego stopnia, ogólnoakademicki, studia niestacjonarne przedmiot kierunkowy, • 20 godzin wykładu • 10 godzin ćwiczeń 5 punktów ECTS Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim: Udział w wykładach = 20 godz. Udział w ćwiczeniach = 10 godz. Konsultacje = 30 godz. RAZEM 60 godzin Samodzielna praca studenta: Przygotowanie do ćwiczeń 25 godz. Przygotowanie diagnozy 35 godz. |
|
||||
380-DS5-4XJKX | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Założeniem przedmiotu jest zapoznanie z teoretycznymi i organizacyjno-prawnymi podstawami edukacji inkluzyjnej oraz przedstawienie roli nauczyciela i rodzica w procesie włączania edukacyjnego. Ponadto celem niniejszego przedmiotu jest wyposażenie Studentów w wiedzę dotyczącą strategii postępowania nauczycielskiego w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz umiejętności oceny poziomu ich funkcjonowania i projektowania wsparcia tych dzieci. |
|
|||
380-DS5-4JFS |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest ukazanie złożoności problematyki kształcenia zintegrowanego. Cele edukacji wczesnoszkolnej. Zasady projektowania działań edukacyjnych. Wiedza filozoficzna, psychologiczna, społeczna i pedagogiczna jako podstawa projektowania działań edukacyjnych w szkole. Koncepcje integracji różnych obszarów wiedzy. Style i techniki pracy z uczniem związane z łączeniem różnych obszarów wiedzy, stymulowanie partycypacyjnego, proaktywnego, refleksyjnego, wspólnego, kooperatywnego uczenia się uczniów - projektowanie zajęć. Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów - projektowanie zajęć. Krytyczna ocena tworzonej praktyki edukacyjnej z wykorzystaniem posiadanej wiedzy |
|
||||
380-DS5-4XJCE | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot przewiduje zapoznanie studentów z założeniami i sposobami pracy z dziećmi ze zróżnicowanymi potrzebami wychowawczymi. Uczy identyfikacji problemów wychowawczych, analizowania sytuacji wychowawczych i praktycznego stosowania adekwatnych do sytuacji metod oddziaływań, pracy w grupie i z grupą. Przedmiot przygotowuje również do: identyfikacji i analizy sytuacji konfliktowych w środowisku szkolnym i rodzinnym ucznia, rozpoznawanie przyczyn trudności w adaptacji, socjalizacji, praktycznego stosowania technik komunikacji w sytuacjach trudnych wychowawczo, stosowania w praktyce alternatywnych metod rozwiązywania konfliktów (ADR); organizowania i realizacji działań mediacyjnych adekwatnie do sytuacji wychowawczej oraz współpracy z rodziną i otoczeniem społecznym szkoły w przezwyciężaniu trudności wychowawczych uczniów. |
|
|||
380-DS5-4JEE2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przygotowanie do realizowania zadań zawodowych: dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, wynikających z roli nauczyciela, kształtowanie kompetencji zawodowych oraz gromadzenie doświadczeń związanych z pracą nauczyciela przedszkola. Student będzie miał możliwość obserwacji działań nauczyciela i aktywności dzieci, skonfrontowania nabywanej wiedzy psychologiczno-pedagogicznej z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym, dokonania diagnozy indywidualnych potrzeb dzieci oraz interpretacji sytuacji pedagogicznych. Realizacja przedmiotu będzie okazją do projektowania działań pedagogicznych, wykorzystania dostępnych środków i metod pracy w celu realizacji działań dydaktyczno-wychowawczych, analizy przeprowadzonych diagnoz dzieci, planowania wsparcia dla dzieci go potrzebujących. Głównym założeniem przedmiotu jest refleksyjne prowadzenie działań dydaktyczno-wychowawczych przez studentów w przedszkolu. |
|
||||
380-DS5-4SEM2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
380-DS5-4XADF | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
380-DS5-4XADK | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||