2 rok 1st. RES niestac. (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023 - Rok akademicki 2023/24 2024 - Rok akademicki 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | |||||
380-RN1-2DPD |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia umożliwią przybliżenie studentom wybranych zagadnień z zakresu diagnostyki pedagogicznej. Uczestnicy zajęć poznają podstawową terminologię stosowaną w toku diagnozowania pedagogicznego, koncepcje procesu poznania diagnostycznego; metody i techniki diagnostyczne; klasyfikacje i specyfikę diagnozowania potrzeb opiekuńczych oraz wybranych sytuacji rozwojowych i problemów społeczno-wychowawczych (np. rozpoznawanie zachowań ryzykownych, przemocy w rodzinie, sytuacji dzieci w rodzinach z problemem alkoholowym). |
|
||||
380-RN1-2JDB |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Diagnoza pozytywna w placówkach resocjalizacyjnych zorientowana jest w podejściu teoretyczno-empirycznym w obszarze resilience. Celem przedmiotu jest przedstawienie podstaw teoretycznych diagnozy pozytywnej, która dotyczy rozpoznania zasobów osobowościowych i społecznych jednostek funkcjonujących w przestrzeni instytucjonalnej. Diagnoza pozytywna jest bardziej istotna i znacząca dla procesu projektowania działań interwencyjnych niż diagnoza negatywna. Dotyczy wykorzystania w projektowaniu czynników bezpośrednio stymulujących rozwój, polega na eliminacji czynników hamujących rozwój. Założenie to wynika z konstatacji, potwierdzonej zarówno zdroworozsądkowo, jak i teoretycznie oraz empirycznie, że skuteczne działanie, służące zmianie jest oparte na tym, co w jednostce sprawne i rozwija się w prawidłowym kierunku. Jednocześnie w projektowaniu postdiagnostycznym nie należy pomijać działań usprawniających istniejące deficyty, jednak ma to zwykle — lub powinno mieć — charakter pomocniczy. |
|
||||
380-RN1-2EGZ | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
380-RN1-2XBDP | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów i studentki z teorią filmoterapii jako samodzielnego rodzaju arteterapii oraz możliwościami praktycznego zastosowania wiedzy z zakresu filmoterapii podczas działań terapeutycznych, edukacyjnych, profilaktycznych i innych. Studenci i studentki nabędą umiejętności określania terapeutycznych właściwości dzieł filmowych, rozwiną umiejętność dyskusji, umiejętność krytycznego myślenia oraz kształtowania własnej opinii na temat oglądanych obrazów filmowych. |
|
|||
380-RN1-2JAN3 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Czynne posługiwanie się językiem obcym na poziomie językowym B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w kontaktach ze specjalistami jak również w komunikacji z osobami spoza grona specjalistów. Korzystanie ze źródeł obcojęzycznych,obejmujących zagadnienia ogólne, akademickie i specjalistyczne, właściwe dla danego kierunku. |
|
||||
380-RN1-2JAN4 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Czynne posługiwanie się językiem obcym na poziomie językowym B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w kontaktach ze specjalistami jak również w komunikacji z osobami spoza grona specjalistów. Korzystanie ze źródeł obcojęzycznych, obejmujących zagadnienia ogólne, akademickie i specjalistyczne, właściwe dla danego kierunku. |
|
||||
380-RN1-2JRO3 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym oraz rozwijanie sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych |
|
||||
380-RN1-2JRO4 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym oraz rozwijanie sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
|
||||
380-RN1-2XBCO |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Komunikacja społeczna to przedmiot studiów, który podejmuje analizę zjawiska komunikowania się w perspektywie zasad i warunków społecznych i kulturowych. Analiza dyskutowanych zagadnień dotyczy zarówno semiotycznego układu jak i społecznych standardów do komunikowania się. |
|
||||
380-RN1-2PRE |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest wyposażenie studentów w wiedzę z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej i holistycznych podstaw teoretycznych z omawianej dziedziny. Dzięki niemu studenci rozumieją jakie znaczenie dla procesu socjalizacji ma wypływ różnych środowisk wychowawczych, znają pojęcia normy i patologii, wykolejenia społecznego. Potrafią dociekać genezy i przyczyn nieprzystosowania społecznego. Potrafią konstruować IPET w oparciu o diagnozę i zasady wychowania resocjalizującego. Znają i potrafią stosować metody pracy resocjalizacyjnej. |
|
||||
380-RN1-2PSP |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot wprowadza w zagadnienia dotyczące współczesnego środowiska życia i sposoby jego przetwarzania w środowisko wychowawcze (rozwojowe). Przedstawia genezę polskiej pedagogiki społecznej oraz jej współczesną tożsamość. Podejmuje zagadnienia dotyczące wsparcia człowieka w różnych etapach jego życia i w różnych sytuacjach. |
|
||||
380-RN1-2XJFD |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
380-RN1-2GJH |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zadaniem prowadzących zajęcia jest wyposażenie studenta w elementarną wiedzę w zakresie: • miejsca pedagogiki w systemie nauk oraz jej przedmiotowymi i metodologicznymi powiązaniami z innymi dyscyplinami; • podstawowych orientacji poznawczych w metodologii nauk społecznych –badań ilościowych i jakościowych; • wykorzystywania teorii w badaniach ilościowych; Kształtowanie umiejętności studentów w zakresie: • przygotowania własnego projektu badawczego w badaniach ilościowych oraz krytycznej oceny innych projektów; • analizy i interpretacji rozkładu zmiennych jakościowych lub ilościowych na podstawie wskaźników struktury oraz ich graficznego obrazu; • formułowania wniosków dla praktyki, postulatów i kierunków dalszych badań na podstawie materiału empirycznego; • posługiwania się przypisami bibliograficznymi. Kształtowania kompetencji społecznych studenta w zakresie: • określania i wyjaśniania dylematów etycznych związanych z prowadzeniem badań. |
|
||||
380-RN1-2JDC |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Proces resocjalizacji dorosłych może mieć wymiar instytucjonalny lub pozainstytucjonalny. W pierwszym przypadku dotyczy izolacji penitencjarnej, stąd też istotne jest przekazanie słuchaczom wiedzy z zakresu m.in. organizacji systemu kary pozbawienia wolności, specyfiki funkcjonowania więzienia jako instytucji totalnej, form pracy z osadzonymi, w tym oddziaływań penitencjarnych i pomocy postpenitencjarnej. Z drugiej strony słuchacze zostaną zaznajomieni z alternatywnym do formy instytucjonalnej, środkiem resocjalizacyjnych, jakim jest probacja, która w kontekście badań świadczących o niskiej skuteczności bezwzględnego stosowania kar pozbawienia wolności,jest nadzieją na efektywną resocjalizację w środowisku wolnościowym. |
|
||||
380-RN1-2XAFT |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Treść i zakres pojęcia kultury. Definicje kultury. Kultura i kultury. Język i myślenie o świecie. Czas i przestrzeń w kulturze. Obrzędy, symbole, rytuały. Rodzina i pokrewieństwo. Tabu kazirodztwa. Egzogamia, endogamia, poliandria, poligynia. Etniczność i wielokulturowość. Ewolucja kultury. Globalizacja i nowa lokalność. Postmodernistyczna krytyka kultury. Badania prowadzone w ramach subdyscyplin współczesnej antropologii kulturowej: badanie mitów i rytuałów, języka i symboli, czasu i przestrzeni (proksemika), antropologia widowisk, antropologia pokrewieństwa, antropologiczne badania kultury współczesnej. Klasyczne orientacje antropologiczne. |
|
||||
380-RN1-2GIS |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem praktyki zawodowej jest przede wszystkim rozwijanie umiejętności wykorzystania wiedzy zdobywanej na studiach oraz kształtowanie kompetencji i nabywanie doświadczeń niezbędnych w przyszłej pracy zawodowej. Praktyki są odbywane w instytucjach, których profil działania umożliwia zrealizowanie ww. celów. Praktyka 30-godzinna ma charakter obserwacyjny i asystencki. Polega na obserwacji (hospitacji) oraz podejmowaniu działań asystenckich, wykonywaniu zadań określonych przez opiekuna praktyki ze strony Organizatora praktyk. Zgodnie z regulaminem studiów uzyskanie przez studenta zaliczeń ze wszystkich praktyk przewidzianych w planie kształcenia jest m. in. warunkiem dopuszczenia do egzaminu dyplomowego. |
|
||||
380-RN1-2GJG |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym zadaniem kształcenia w ramach przedmiotu jest ukazanie związków jednostki z jej otoczeniem społecznym i wzajemnego wpływu, jaki na siebie wywierają. Zrozumienie zasad i mechanizmów funkcjonowania człowieka jako części różnorodnych układów społecznych, stanowi podstawę rozpoznania problemów społecznych i wychowawczych, a w konsekwencji budowania trafnych programów pomocy czy interwencji. |
|
||||
380-RN1-2GOB |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studenta z głównymi psychologicznymi koncepcjami nieprzystosowania podmiotu. W ramach wykładanych zagadnień omówione zostaną specyficzne czynniki i mechanizmy kształtujące zaburzenia zachowania, zaburzenia emocjonalne, zaburzenia myślenia oraz niedojrzałą osobowość. |
|
||||
380-RN1-2SWY |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele: • umożliwienie studentom pozyskania wiedzy teoretycznej j z zakresu socjologii wychowania, • umożliwienie studentom zrozumienia procesów grupowych wynikających z trzech procesów: socjalizacja, wychowanie, kształcenie • umożliwia studentom zrozumienie funkcjonowania człowieka, w świecie, w którym podlega stale procesom "modelowania". |
|
||||
380-RN1-2XSWR |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
380-RN1-2XJJO | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
1. Wprowadzenie 2. Językowy obraz śmierci. Śmierć w starożytności. Grecja, Rzym, Egipt, Mezopotamia. Płeć śmierci. Wybrane obrazy śmierci w malarstwie. 3. Tanatologia – nauka o śmierci. Metafizyka śmierci. Śmierć w religiach monoteistycznych. Wybrane obrazy śmierci w malarstwie i kinematografii. Zmiany w podejściu do śmierci XIX-XX wiek. 4. Trup: od biologii do antropologii. Samobójstwo: kulturowe i literackie uwarunkowania. 5. Kara śmierci. Kanibalizm – mity i rzeczywistość. Pojęcie „zła”: w starożytności i wczesnym chrześcijaństwie. Zło. Od św. Augustyna do Woltera. Wizja Markiza de Sade. Apogeum zła: XX wiek. |
|
|||
380-RN1-2JDD |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
380-RN1-2XJJR |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
380-RN1-2XJEU |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||