2 rok 1st. POW stac. sem. letni (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023 - Rok akademicki 2023/24 2024 - Rok akademicki 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | |||||
380-OS1-2XJEI |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
380-OS1-2XART |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi metodami pracy arteterapeutycznej w zakresie terapii przez plastykę oraz przygotowanie ich do opracowania i przeprowadzenia autorskiego warsztatu arteterapeutycznego. |
|
||||
380-OS1-2XJEH |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot BAJKOTERAPIA ma na celu ukazanie istoty oraz znaczenia bajkoterapii we wczesnej edukacji dziecka, wyposażenie studentów w wiedzę niezbędną do przyszłej pracy z dzieckiem z problemami rozwojowymi metodą bajki terapeutycznej. |
|
||||
380-OS1-2JAN4 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Czynne posługiwanie się językiem obcym na poziomie językowym B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w kontaktach ze specjalistami jak również w komunikacji z osobami spoza grona specjalistów. Korzystanie ze źródeł obcojęzycznych, obejmujących zagadnienia ogólne, akademickie i specjalistyczne, właściwe dla danego kierunku. |
|
||||
380-OS1-2JRO4 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym i rozwijanie przede wszystkim sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
|
||||
380-OS1-2MOP |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z charakterystyką istniejącego w Polsce systemu opiekuńczo-wychowawczego i wdrożenie studentów do jego analizy krytycznej wraz z propozycjami nowych rozwiązań. Zajęcia podejmują problematykę zasad, metod, form pracy opiekuńczo-wychowawczej i rozwiązań instytucjonalnych i nieinstytucjonalnych w zakresie opieki i wychowania dzieci trwale lub okresowo pozbawionych opieki rodzicielskiej oraz zmierzają do zapoznania z zadaniami, kompetencjami, patologiami oraz prawnymi podstawami funkcjonowania instytucji i organizacji działających w Polsce. |
|
||||
380-OS1-2PRO |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Problematyka przedmiotu skłania do refleksji nad przemianami form życia rodzinnego. Osoby studiujące zapoznawane są z badaniami obejmującymi podstawy wiedzy z zakresu badań nad rodziną. |
|
||||
380-OS1-2GJH |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zadaniem prowadzących zajęcia jest wyposażenie studenta w elementarną wiedzę w zakresie: • miejsca pedagogiki w systemie nauk oraz jej przedmiotowymi i metodologicznymi powiązaniami z innymi dyscyplinami; • podstawowych orientacji poznawczych w metodologii nauk społecznych –badań ilościowych i jakościowych; • wykorzystywania teorii w badaniach ilościowych; Kształtowanie umiejętności studentów w zakresie: • przygotowania własnego projektu badawczego w badaniach ilościowych oraz krytycznej oceny innych projektów; • analizy i interpretacji rozkładu zmiennych jakościowych lub ilościowych na podstawie wskaźników struktury oraz ich graficznego obrazu; • formułowania wniosków dla praktyki, postulatów i kierunków dalszych badań na podstawie materiału empirycznego; • posługiwania się przypisami bibliograficznymi. Kształtowania kompetencji społecznych studenta w zakresie: • określania i wyjaśniania dylematów etycznych związanych z prowadzeniem badań. |
|
||||
380-OS1-2GIS |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Student poszerza swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne, konfrontując i obserwując rzeczywistość placówki. Zadaniem studentów jest wieloaspektowe poznanie instytucji i sposobów jej funkcjonowania. Ich spostrzeżenia powinny dotyczyć funkcji placówki, stosowanych metod pracy i procedur organizacyjnych. Studenci powinni zdobyć doświadczenie w samodzielnym i zespołowym wykonywaniu obowiązków zawodowych oraz nabyć umiejętność analizy własnych działań. Praktyki studenckie są realizowane w instytucjach umożliwiających uzyskanie efektów uczenia się przewidzianych w programie studiów dla poszczególnych kierunków. |
|
||||
380-OS1-2POP |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawami prawa rodzinnego oraz aktów normatywnych regulujących funkcjonowanie instytucji opiekuńczych w Polsce. |
|
||||
380-OS1-2SOD |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Analiza procesu i metody socjoterapeutycznej w korygowaniu zaburzeń . Omówienie metod i technik wykorzystywanych w pracy socjoterapeutycznej. Przedstawienie modelu diagnozy socjoterapeutycznej. Budowanie sytuacji korekcyjno-rozwojowych. Analiza zasad funkcjonowania grupy socjoterapeutycznej. Dynamika procesu socjoterapeutycznego. Nabywanie umiejętności analizy realizowanych programów socjoterapeutycznych. Kształtowanie umiejętności prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych w wybranej grupie odbiorców.Nabycie umiejętności niezbędnych do prowadzenia spotkań socjoterapeutycznych. |
|
||||
380-OS1-2TPO |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Problematyka dotyczy wyzwań standardu opieki w zmieniającym sie polskim społeczeństwie. Koncentrujemy się najpierw na teoriach naukowych budujących nasze przekonania o opiece jako zjawisku społecznym; specjalnej relacji wychowawczej. Następnie analizujemy i poddajemy refleksji opiekę jako zjawisko w różnych kontekstach relacji społecznych. |
|
||||