Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

2 rok 2st. RES stac. sem. zimowy (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)

Jednostka: Wydział Nauk o Edukacji Zestaw przedmiotów, który widzisz poniżej został zdefiniowany przez tę jednostkę. Jednostka ta nie musi mieć jednak związku z organizacją wymienionych przedmiotów (jednostką odpowiedzialną za organizację przedmiotu jest jednostka wymieniona w odpowiedniej kolumnie w tabeli poniżej). Więcej o tym przeczytasz w Pomocy.
Grupa przedmiotów: 2 rok 2st. RES stac. sem. zimowy
wybierz inną grupę zobacz plany zajęć tej grupy
Filtry
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do dodatkowych opcji

Konkretniej - pokazuj tylko te przedmioty, dla których istnieje otwarta rejestracja taka, że możesz w jej ramach zarejestrować się na przedmiot.

Dodatkowo pokazywane są również te przedmioty, na które jesteś już zarejestrowany (lub składałeś prośbę o zarejestrowanie).

Jeśli chcesz zmienić te ustawienia na stałe, edytuj swoje preferencje w menu Mój USOSweb.
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
niedostępny (zaloguj się!) - nie jesteś zalogowany
niedostępny - aktualnie nie możesz się rejestrować
zarejestruj - możesz się zarejestrować
wyrejestruj - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
prośba - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
zarejestrowany - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.

2023 - Rok akademicki 2023/24
2024 - Rok akademicki 2024/25
(zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne)
Opcje
2023 2024
380-RS2-2XJLM brak
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
Strona przedmiotu
380-RS2-2XJLB
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 60 godzin
Rok akademicki 2024/25
  • Ćwiczenia - 60 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

W trakcie zajęć poruszone będą następujące zagadnienia:

1. resocjalizacja w teorii i praktyce;

2. metody resocjalizacji w warunkach zakładu karnego;

3. czynniki wpływające na przebieg procesu resocjalizacji oraz na jego skuteczność;

4. przyczyny niepowodzeń w procesie resocjalizacji;

5. polski system penitencjarny w zestawieniu z zagranicznymi systemami;

6. resocjalizacja w ujęciu historycznym;

7. praca z różnymi kategoriami osadzonych, w różnych typach i rodzajach zakładów karnych;

8. diagnoza podstawą skutecznej resocjalizacji;

9. współpraca z innymi podmiotami w zakresie resocjalizacji osadzonych;

10. resocjalizacja w placówce izolacyjnej w kontekście obowiązujących przepisów penitencjarnych;

11. struktura działu penitencjarnego w zakładzie karnym, zakres obowiązków psychologa/wychowawcy;

12. pomoc postpenitencjarna i jej znaczenie dla procesu resocjalizacji;

13. zakład karny jako instytucja totalna.

Strona przedmiotu
380-RS2-2NTD
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 30 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2024/25
  • Ćwiczenia - 30 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

W toku realizacji przedmiotu studenci poznają kierunki zmian w obszarze przedmiotu badań dydaktyki ogólnej, a w szczególności zmiany

w zakresie teleologii, treści kształcenia, wielości paradygmatów dydaktycznych oraz tworzenia środowiska aktywnego uczenia się uczniów.

Podczas zajęć ćwiczeniowych studenci doskonalą umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich

rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów oraz umiejętności właściwego

dobierania metod, środków dydaktycznych, form organizacji pozwalających osiągać optymalne efekty kształcenia.

W trakcie zajęć studenci kształtują kompetencje społeczne, a w szczególności odznaczanie się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem

w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań edukacyjnych.

Strona przedmiotu
380-RS2-2XJKZ
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 15 godzin
Rok akademicki 2024/25
  • Ćwiczenia - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
Strona przedmiotu
380-RS2-2JKJ
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2024/25
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

ozytywna diagnoza resocjalizacyjna zorientowana jest w podejściu teoretyczno-empirycznym w obszarze resilience. Celem przedmiotu jest konieczność zwrócenia uwagi na zasoby, potencjały i siły tkwiące w jednostce, rodzinie i szerszych kontekstach społeczno-kulturowych. Ważna jest obiektywna ocena świata, by projektować działania ukierunkowane dwutorowo: na jednostkę i jej świat życia. W obu obszarach dotyczy to rozpoznania zarówno zasobów, jak i deficytów (diagnoza pozytywna i negatywna). Zawsze indywidualnie (i systemowo) je interpretujemy w kontekście znaczenia rozwojowego dla danego przypadku: jednostka i jej świat życia powiązane są interakcyjnie – człowiek kształtowany jest przez warunki życia, które ulegają też modyfikacji na skutek tego, jak działa w świecie.

Strona przedmiotu
380-RS2-2XJLJ brak
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
Strona przedmiotu
380-RS2-2JKM
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2024/25
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Istotą modułu jest refleksja nad adolescencją jako specyficznym okresem rozwojowym wpisującym egzystencję jednostki w wybory tożsamościowe narażające na szwank i ryzyko funkcjonowanie w rolach społecznych, akulturację czy integrację społeczną. Jako przyczyny zakłóceń rozwoju postrzega się cechy osobowościowe, doświadczane kryzysy, identyfikacje socjokulturowe (rodzinne i rówieśnicze) stanowiące złożony konstrukt czynników jednostkowych i środowiskowych. Stanowią one podstawę do analiz i refleksji nad nieletnimi jako szczególną kategorią socjokulturową, potrzebującą oddziaływań o charakterze zapobiegawczym, profilaktycznym, ale także interwencyjnym, terapeutycznym, wychowawczym, readaptacyjnym i reintegracyjnym. Skala i zakres problemów identyfikowanych wśród nieletnich dookreślają specyfikę oddziaływań. W związku z tym istotą modułu jest przybliżenie inicjatyw oraz projektów resocjalizacyjnych realizowanych wobec nieletnich w środowisku otwartym oraz w warunkach izolacji.

Strona przedmiotu
380-RS2-2SEM3
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Seminarium - 30 godzin
Rok akademicki 2024/25
  • Seminarium - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
Strona przedmiotu
380-RS2-2HDTA
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Lektorat - 30 godzin
Rok akademicki 2024/25
  • Lektorat - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
Strona przedmiotu
380-RS2-2HDTR brak
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
  • Lektorat - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
Strona przedmiotu
380-RS2-2JKL
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2024/25
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z teoretycznymi podstawami pedagogiki resocjalizacyjnej, szczególnym uwzględnieniem wymiarów: ontologicznego, metafizycznego, epistemologicznego i metodologicznego. Dotyczy zarówno postrzegania normy i dewiacji, definiowania nieprzystosowania społecznego oraz podstaw metodycznych. Istotnym elementem jest analiza specyfiki oddziaływań resocjalizacyjnych w środowisku otwartym oraz w wymiarze instytucjonalnym.

Strona przedmiotu
380-RS2-2XAKM brak
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
  • Ćwiczenia - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
Strona przedmiotu
380-RS2-2XJNS brak
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
  • Ćwiczenia - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Sztuka skutecznego porozumiewania się z dziećmi i ich rodzicami lub prawnymi opiekunami. Podstawy komunikowania się w grupach. Komunikacja werbalna i pozawerbalna. Poprawność językowa. Trening komunikacyjny. Bariery i trudności w procesie komunikowania się z dziećmi i ich rodzicami lub prawnymi opiekunami. Techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Skuteczne i świadome komunikowanie się z dziećmi i ich rodzicami lub prawnymi opiekunami (przy użyciem adekwatnej terminologii).

Strona przedmiotu
380-RS2-2JKK
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2024/25
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Moduł służy analizie teleologicznego, teoretycznego oraz metodycznego wymiaru współczesnych oddziaływań resocjalizacyjnych. Związany jest z definiowaniem dewiacji negatywnych i symptomów patologii, postrzegania dewiantów, form i metod oddziaływań resocjalizacyjnych: rozumienia i definiowania nie tylko aktywności zaburzających aksjonormatywny ład, ale również rozumienie znaczeń nadawanych przez społeczeństwo i prawo dewiantom, celom kary, terapii czy izolacji . Zakres pojęciowy dotyczy także działań z jej pogranicza, zwłaszcza profilaktyki oraz resocjalizacji następczej (w tym readaptacji i reintegracji). W sposób szczególny zostaną przeanalizowane nowatorskie działania podejmowane na przestrzeni ostatnich dekad w Polsce i za granicą, zarówno w formie rozwiązań metodycznych (redukcja szkód, sprawiedliwość naprawcza, mentoring, multi system therapy, stosowanie ICT w warunkach izolacji, kręgi akceptacji) oraz spójnych założeń terapeutycznych (Good lives model)

Strona przedmiotu
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)