2 rok 2st. RES stac. sem. zimowy (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023 - Rok akademicki 2023/24 2024 - Rok akademicki 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | |||||
380-RS2-2XJLM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
380-RS2-2XJLB |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W trakcie zajęć poruszone będą następujące zagadnienia: 1. resocjalizacja w teorii i praktyce; 2. metody resocjalizacji w warunkach zakładu karnego; 3. czynniki wpływające na przebieg procesu resocjalizacji oraz na jego skuteczność; 4. przyczyny niepowodzeń w procesie resocjalizacji; 5. polski system penitencjarny w zestawieniu z zagranicznymi systemami; 6. resocjalizacja w ujęciu historycznym; 7. praca z różnymi kategoriami osadzonych, w różnych typach i rodzajach zakładów karnych; 8. diagnoza podstawą skutecznej resocjalizacji; 9. współpraca z innymi podmiotami w zakresie resocjalizacji osadzonych; 10. resocjalizacja w placówce izolacyjnej w kontekście obowiązujących przepisów penitencjarnych; 11. struktura działu penitencjarnego w zakładzie karnym, zakres obowiązków psychologa/wychowawcy; 12. pomoc postpenitencjarna i jej znaczenie dla procesu resocjalizacji; 13. zakład karny jako instytucja totalna. |
|
||||
380-RS2-2NTD |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W toku realizacji przedmiotu studenci poznają kierunki zmian w obszarze przedmiotu badań dydaktyki ogólnej, a w szczególności zmiany w zakresie teleologii, treści kształcenia, wielości paradygmatów dydaktycznych oraz tworzenia środowiska aktywnego uczenia się uczniów. Podczas zajęć ćwiczeniowych studenci doskonalą umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów oraz umiejętności właściwego dobierania metod, środków dydaktycznych, form organizacji pozwalających osiągać optymalne efekty kształcenia. W trakcie zajęć studenci kształtują kompetencje społeczne, a w szczególności odznaczanie się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań edukacyjnych. |
|
||||
380-RS2-2XJKZ |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
380-RS2-2JKJ |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
ozytywna diagnoza resocjalizacyjna zorientowana jest w podejściu teoretyczno-empirycznym w obszarze resilience. Celem przedmiotu jest konieczność zwrócenia uwagi na zasoby, potencjały i siły tkwiące w jednostce, rodzinie i szerszych kontekstach społeczno-kulturowych. Ważna jest obiektywna ocena świata, by projektować działania ukierunkowane dwutorowo: na jednostkę i jej świat życia. W obu obszarach dotyczy to rozpoznania zarówno zasobów, jak i deficytów (diagnoza pozytywna i negatywna). Zawsze indywidualnie (i systemowo) je interpretujemy w kontekście znaczenia rozwojowego dla danego przypadku: jednostka i jej świat życia powiązane są interakcyjnie – człowiek kształtowany jest przez warunki życia, które ulegają też modyfikacji na skutek tego, jak działa w świecie. |
|
||||
380-RS2-2XJLJ | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
380-RS2-2JKM |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Istotą modułu jest refleksja nad adolescencją jako specyficznym okresem rozwojowym wpisującym egzystencję jednostki w wybory tożsamościowe narażające na szwank i ryzyko funkcjonowanie w rolach społecznych, akulturację czy integrację społeczną. Jako przyczyny zakłóceń rozwoju postrzega się cechy osobowościowe, doświadczane kryzysy, identyfikacje socjokulturowe (rodzinne i rówieśnicze) stanowiące złożony konstrukt czynników jednostkowych i środowiskowych. Stanowią one podstawę do analiz i refleksji nad nieletnimi jako szczególną kategorią socjokulturową, potrzebującą oddziaływań o charakterze zapobiegawczym, profilaktycznym, ale także interwencyjnym, terapeutycznym, wychowawczym, readaptacyjnym i reintegracyjnym. Skala i zakres problemów identyfikowanych wśród nieletnich dookreślają specyfikę oddziaływań. W związku z tym istotą modułu jest przybliżenie inicjatyw oraz projektów resocjalizacyjnych realizowanych wobec nieletnich w środowisku otwartym oraz w warunkach izolacji. |
|
||||
380-RS2-2SEM3 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
380-RS2-2HDTA |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
380-RS2-2HDTR | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
380-RS2-2JKL |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z teoretycznymi podstawami pedagogiki resocjalizacyjnej, szczególnym uwzględnieniem wymiarów: ontologicznego, metafizycznego, epistemologicznego i metodologicznego. Dotyczy zarówno postrzegania normy i dewiacji, definiowania nieprzystosowania społecznego oraz podstaw metodycznych. Istotnym elementem jest analiza specyfiki oddziaływań resocjalizacyjnych w środowisku otwartym oraz w wymiarze instytucjonalnym. |
|
||||
380-RS2-2XAKM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
380-RS2-2XJNS | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Sztuka skutecznego porozumiewania się z dziećmi i ich rodzicami lub prawnymi opiekunami. Podstawy komunikowania się w grupach. Komunikacja werbalna i pozawerbalna. Poprawność językowa. Trening komunikacyjny. Bariery i trudności w procesie komunikowania się z dziećmi i ich rodzicami lub prawnymi opiekunami. Techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Skuteczne i świadome komunikowanie się z dziećmi i ich rodzicami lub prawnymi opiekunami (przy użyciem adekwatnej terminologii). |
|
|||
380-RS2-2JKK |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Moduł służy analizie teleologicznego, teoretycznego oraz metodycznego wymiaru współczesnych oddziaływań resocjalizacyjnych. Związany jest z definiowaniem dewiacji negatywnych i symptomów patologii, postrzegania dewiantów, form i metod oddziaływań resocjalizacyjnych: rozumienia i definiowania nie tylko aktywności zaburzających aksjonormatywny ład, ale również rozumienie znaczeń nadawanych przez społeczeństwo i prawo dewiantom, celom kary, terapii czy izolacji . Zakres pojęciowy dotyczy także działań z jej pogranicza, zwłaszcza profilaktyki oraz resocjalizacji następczej (w tym readaptacji i reintegracji). W sposób szczególny zostaną przeanalizowane nowatorskie działania podejmowane na przestrzeni ostatnich dekad w Polsce i za granicą, zarówno w formie rozwiązań metodycznych (redukcja szkód, sprawiedliwość naprawcza, mentoring, multi system therapy, stosowanie ICT w warunkach izolacji, kręgi akceptacji) oraz spójnych założeń terapeutycznych (Good lives model) |
|
||||