2 rok SPC SJ sem.zimowy (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023 - Rok akademicki 2023/24 2024 - Rok akademicki 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | |||||
380-RS5-2DPD |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Interpretacja podstawowych pojeć (diagnoza; diagnozowanie; diagnostyka pedagogiczna; etiologia, symptomatologia; klasyfikacja; typologia; prakseologia; geneza diagnozy w naukach społecznych i pedagogice; tok postępowania diagnostycznego a metodyczne postępowanie; istota działań profilaktycznych, naprawczych, projektujących; metody, techniki i narzędzia diagnostyczne; błędy diagnostyczne; kompetencje dobrego diagnosty; diagnoza wybranych zjawisk społeczno-wychowawczych). - Diagnozowanie potrzeb; potrzeba opiekuńcza; czynniki potrzeb opiekuńczych; uwarunkowania potrzeb opiekuńczych; klasyfikacje potrzeb opiekuńczych; Diagnozowanie dzieci ze specyficznymi trudnościami szkolnymi oraz specjalnymi potrzebami edukacyjnymi uwzględniając zasady projektowania uniwersalnego; konsekwencje, profilaktyka i terapia specyficznych trudności szkolnych. |
|
||||
380-RS5-2JAN3 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń wszystkich sprawności językowych: mówienie/komunikacja, pisanie, rozumienie tekstu pisanego i mówionego. Założeniem przedmiotu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym w sytuacjach codziennych, jak również w kontaktach ze specjalistami z danej dziedziny na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Zajęcia zakładają korzystanie ze źródeł obcojęzycznych, obejmujących zagadnienia ogólne, akademickie i specjalistyczne, właściwe dla danego kierunku. |
|
||||
380-RS5-2JNI3 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
380-RS5-2JRO3 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem lektoratu jest przede wszystkim rozwijanie sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
|
||||
380-RS5-2PDY |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Założeniem wykładów i ćwiczeń z "Podstaw dydaktyki ogólnej" jest zdobycie podstaw wiedzy o współczesnym środowisku edukacyjnym, ukształtowanie podstaw umiejętności projektowania zróżnicowanych strategii dydaktycznych oraz poszerzanie kompetencji społecznych w zakresie działalności dydaktycznej wynikającej z pełnienia w przyszłości roli nauczyciela w edukacji specjalnej.- |
|
||||
380-RS5-2ICN |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Komunikacja społeczna rozumiana jako zestaw założeń do komunikowania się pozwala studentom poprzez budowanie wiedzy o strukturze i dynamice oraz zależnościach komunikacji społecznej podwyższać kompetencje komunikacyjne. |
|
||||
380-RS5-2JAA |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu opieki i wychowania ucz. z SPE. Teor. pods. pracy op. – wych. Regulacje prawne. Zas., met. i formy opieki i wych.. Działalność placówek rehab., resocj. i socjotera. z uwzględnieniem problemów ich funkcjonowania. Poradnictwo edukacyjnozawodowe. Opieka i ed. zdrowotna. Ed. seksualna. Naucz.-wychowawca jako organizator pracy op.-wych.w przed. i szk. ogóln.. Poznanie ucznia a praca wychowawcza nauczyciela. Organizowanie zespołu dziecięcego. Relacje osobowe – komunikacja w szkole. Rozwijanie umiejętności społecznych dzieci niezbędnych do nawiązywania poprawnych relacji. Współbycie z innym, włączenie. Kształtowanie u dzieci umiejętności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych, kształtowanie poczucia własnej wartości i odporności emocjonalnej dziecka. Wybrane met. wychowawcze (TSN, Dys. Aser., Terapia Rzeczywistości Glassera). Rodzice jako partnerzy dialogu wych.. Środ. lokalne jako współorganizator oddziaływań wych. |
|
||||
380-RS5-2ICT |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot i podstawowe pojęcia z zakresu polityki społecznej. Kwestie i problemy społeczne osób z niepełnosprawnością i nieprzystosowanych społecznie w wymiarze lokalnym,ponadlokalnym,krajowym,międzynarodowym i globalnym. Polityka społeczna wobec nierówności społecznych w Polsce i za granicą (metody pracy społecznej, organizacji pozarządowych; rozwój służb społecznych i form pomocy społecznej). Założenia polityki aktywizacji społecznej i zawodowej osób z niepełnosprawnością i nieprzystosowanych społecznie.Cele: Rozróżnienie znaczenia polit. społ.j w ujęciu wąskim i szerokim, Omówienie zakresu przedmiotu polit. społ.,Charakterystyka podmiotów, form i instrumentów polit. społ. na rzecz osób z niepełnosprawn.i i nieprzystosow. społ.,Rozróżnianie zadań gminy, powiatu i województwa na rzecz osób z niepełnosprawn.,Omówienie form wsparcia i pomocy osób z niepełnosprawn. i nieprzystosow. społ.,Analizowanie podejmowanych działań na rzecz osób z niepełnosprawn. przez organizacje pozarząd. |
|
||||
380-RS5-2PKL |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami oraz najważniejszymi współczesnymi osiągnięciami psychologii klinicznej. Przedstawienie problematyki ogólnej psychopatologii i szczegółowej ze wskazaniem na symptomatologię zaburzeń emocjonalnych i zaburzeń rozwoju, ich etiologię i patomechanizmy. Przedstawienie wybranych praktycznych zastosowań rozumienia psychopatologii w odniesieniu do dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych. Przekazanie wiedzy na temat instytucji świadczących pomoc w zakresie ochrony zdrowia psychicznego. |
|
||||
380-RS5-2ICU |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedstawienie osiągnięć z zakresu psychologii nauczania i uczenia się, które mogą być przydatne w procesie kształcenia dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Proces uczenia się a specjalne potrzeby edukacyjne. Metody i techniki efektywnego uczenia się. Motywacja do uczenia się i osiągnięć – uwarunkowania i konsekwencje. Powodzenia i niepowodzenia szkolne – przyczyny i skutki. Koncepcja zrównoważonego rozwoju. Specjalne potrzeby edukacyjne a sytuacja szkolna ucznia. Specjalne potrzeby edukacyjne a proces nauczania – psychologiczne mechanizmy przebiegu i oceny efektów. Sposoby identyfikacji uzdolnień ucznia. Pomoc psychologiczna uczniowi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym. Wspomaganie osób pracujących z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. |
|
||||
380-RS5-2ICW |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu przygotowanie pedagoga do pracy w zakresie szeroko ujmowanej psychoprofilaktyki, w tym zachowań problemowych i ryzykownych młodzieży. W trakcie wykładów i ćwiczeń zostaną przedstawione zagadnienia dotyczące uwarunkowań i zakłóceń rozwoju, uczenia się i nauczania, sposobów wywierania wpływów wychowawczych, psychologicznych konsekwencji zaniedbań środowiskowych oraz diagnozy czynników istotnych dla powstawania zaburzeń zachowania i czynników chroniących przed nimi. Zostanie również zwrócona uwaga na podstawowe założenia profilaktyki uniwersalnej i selektywnej. |
|
||||
380-RS5-2JAB |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów_ek z aspektami dorosłości osób z niepełnosprawnością, poruszenie tematu jakości życia osób z niepełnosprawnością, poznanie ich potrzeb i możliwości oraz wspólne szukanie sposobów na wsparcie z radzeniem sobie z ograniczeniami, których doświadczają dorosłe osoby z niepełnosprawnością. Założeniem zajęć jest wykształcenie naturalności w podmiotowym postrzeganiu osób z niepełnosprawnością. |
|
||||