WWR_rozkład_1rok (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
|
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany
- aktualnie nie możesz się rejestrować
- możesz się zarejestrować
- możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
- złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
- jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023 - Rok akademicki 2023/24 2024 - Rok akademicki 2024/25 2025 - Rok akademicki 2025/26 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 2023 | 2024 | 2025 | |||||
| 380-SPW-3JHC |
|
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przekazanie podstawowej wiedzy o istocie, celach i zadaniach wobec dzieci ze schorzeniami narządu wzroku. Przygotowanie do sprawowania opieki nad dzieckiem i jego rodziną z zaburzeniami wzroku. |
|
||
| 380-SPW-3JGZ |
|
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z zasadami monitorowania rozwoju dzieci i młodzieży z zaburzeniami audiologicznymi oraz zasad ich profilaktyki |
|
||
| 380-SPW-1BIH | brak |
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 380-SPW-4JHH |
|
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 380-SPW-4JHG |
|
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 380-SPW-2AIY |
|
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot wprowadza studentów w podstawowe zagadnienia diagnozy psychopedagogicznej, ze szczególnym uwzględnieniem diagnozy dziecka i jego środowiska rodzinnego. Omawiane są etapy procesu diagnostycznego, strategie diagnozowania rodziny oraz zasady postępowania diagnostycznego w pracy z rodziną. Przedmiot obejmuje również analizę wybranych problemów funkcjonowania dziecka i rodziny oraz diagnozę funkcjonowania dziecka w rolach szkolnych. |
|
||
| 380-SPW-1JAE |
|
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem realizacji przedmiotu jest: -Wprowadzenie w podstawowe problemy dydaktyki specjalnej jako nauki interdyscyplinarnej, zapoznanie z jej zakresem, aparaturą pojęciową, celami, zadaniami, a także z terminologią i zakresem poszczególnych subdyscyplin, - Zapoznanie z organizacją i metodyką kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - Kształtowanie umiejętności dokonywania merytorycznej analizy zjawisk i strategii działań praktycznych wspierających proces nauczania -uczenia się uczniów z niepełnosprawnością |
|
||
| 380-SPW-2JGJ |
|
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przekazanie podstawowej wiedzy o istocie, celach i zadaniach wobec dzieci ze schorzeniami Ośrodkowego Układu Nerwowego. Przygotowanie do sprawowania opieki nad dzieckiem i jego rodziną oraz doskonalenie tych umiejętności poprzez edukację dziecka i jego opiekunów. |
|
||
| 380-SPW-2JGK |
|
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy studentowi z zakresu: monitorowania rozwoju dzieci i młodzieży, etiologii, obrazu klinicznego, diagnostyki i leczeniem zaburzeń psychiatrycznych wieku rozwojowego oraz zasad ich profilaktyki. |
|
||
| 380-SPW-3JHA | brak |
|
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 380-SPW-2JGM |
|
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przekazanie wiedzy z zakresu podstaw genetyki klinicznej i elementów poradnictwa genetycznego. Poznanie podstawowych informacji dotyczących zmian genetycznych, ich rozpoznawanie i zapoznanie się z opieką interdyscyplinarną nad rodzinami i ich dziećmi. Rola zespołu terapeutycznego w promocji akceptacji społecznej dziecka z zaburzeniami genetycznymi i rodzin z niepowodzeniami ciążowymi - znajomość form ich wspierania |
|
||
| 380-SPW-2PRO | brak |
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podejmowane zagadnienia ściśle powiązane są z doświadczeniami współczesnej rodziny. Dotyczą rozpoznania praktyk rodzinnych oraz sposobów ich wsparcia adekwatnie do potrzeb. |
|
||
| 380-SPW-2JGI |
|
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Pediatr. opieka nad małym dzieckiem w tym opieka neonatol., opieka pielęgniarki i położnej środowisk., profilakt. pediatryczna - bilanse zdrowia,szczepienia ochronne, psychohigiena,ch-ka., sygnały ostrzeg.w rozwoju dziecka.Wcześniactwo,ch-ka, zagrożenia, zad. opieki neonatol.,zaburz. w okresie noworodk.,aranżacja środowis..Opieka specjalist.nad dzieckiem z zaburz. rozwoj.i: cele, przebieg,wsk. do konsultacji, diagnoza i procedury postępowania, ch-by wieku dziecięcego i ch-by przewlekłe u dzieci oraz zaburz. rozwoj. pojawiające się w okresie noworodk., niemowl.i poniemowl., wczesnodz., w tym w zakr. reakcji na bodźce, zachow. emocji, więzi, interakcji społ., komunik. i procesów poznaw. Standardy opieki nad kobietą w ciąży, noworodkiem i opieki pediatr. Celem warsztatów jest zapoznanie z procedurą opieki nad kobietą w ciąży i jej dzieckiem, a także wskazanie nieprawidłowości w rozwoju w w pierwszych latach życia dziecka oraz zaakcentowanie znaczenia profilaktyki. |
|
||
| 380-SPW-2IAS | brak |
|
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zasadami organizacji i strukturami medycyny ratunkowej, zasadami udzielania niekwalifikowanej pomocy przedmedycznej w stanach zagrożenia życia pochodzenia wewnętrznego i środowiskowego |
|
||
| 380-SPW-1JGN | brak |
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 380-SPW-3JHP |
|
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 380-SPW-1JGD |
|
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ideą przedmiotu jest przygotowanie Słuchaczy do pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Treści przedmiotu obejmują współczesne koncepcje w pedagogice specjalnej ze szczególnym uwzględnieniem interdyscyplinarnego wymiaru pedagogiki specjalnej, aktualnych systemów kształcenia dzieci z niepełnosprawnością oraz zmian w podejściu do osób z niepełnosprawnością. Istotne będą również regulacje prawne dotyczące kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz zagadnienia integracji i włączenia społecznego osób z niepełnosprawnością i ich rodzin. |
|
||
| 380-SPW-1JGP | brak |
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 380-SPW-1ORG | brak |
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 380-SPW-2JHJ |
|
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 380-SPW-2JGS |
|
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 380-SPW-1JHI | brak |
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 380-SPW-1TRI | brak |
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma na celu doskonalenie umiejętności interpersonalnych. W ramach przedmiotu przewiduje się warsztaty z zakresu: -Budowania zaufania w grupie -Umiejętności rozpoznawania i kontrolowania emocji -Komunikacji interpersonalnej (aktywne słuchanie, parafrazowanie, przekazywanie informacji zwrotnych, klaryfikacja) -Rozwiązywania konfliktów -Asertywności w komunikacji -Wyznaczania granic w relacjach międzyludzkich -Radzenia sobie ze stresem -Relaksacji i wizualizacji. |
|
||
| 380-SPW-2ADK |
|
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest opanowanie przez studenta umiejętności stosowania metod i technik pracy z rodziną jako całością, jak również z poszczególnymi jej członkami (z uwzględnieniem młodzieży i dzieci). Poprzez udział w warsztacie studenci będą przygotowani do pracy bezpośrednio w środowisku rodziny. Nabędą wiedzę na temat możliwości organizowania pomocy rodzinie w placówkach pomocowych oraz kompetencje w zakresie kreatywnego poszukiwania rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań wychowawczych. |
|
||
| 380-SPW-1JGG | brak |
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 380-SPW-2JGO |
|
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Istotą przedmiotu jest zapoznanie ze specyfiką i rodzajami dziecięcych zabaw, rozwijanie umiejętności konstruowania środowiska sprzyjającego aktywności zabawowej, a także obserwowania zachowania dzieci w trakcie zabawy. Ponadto celem niniejszego przedmiotu jest kształtowanie umiejętności diagnozowania dzięki zabawie poziomu aktualnego i najbliższego rozwoju dziecka oraz dostrzeganie wpływu zaburzeń rozwoju dzieci na ich zabawę, jak również budowanie relacji rodzic-dziecko poprzez rozwijanie aktywności zabawowej. |
|
||
- nie jesteś zalogowany
- aktualnie nie możesz się rejestrować
- możesz się zarejestrować
- możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
- złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
- jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować) 