Wilno - pedagogika 1 rok 1 st. stacjonarne sem.zimowy (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Filia Uniwersytetu w Białymstoku w Wilnie, Wydział Ekonomiczno-Informatyczny)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023 - Rok akademicki 2023/24 2024 - Rok akademicki 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | |||||
400-PS5-1BHP |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Założenia i cele przedmiotu: celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z przepisami kodeksu pracy dotyczącymi obowiązków pracodawcy oraz praw i obowiązków pracownika w zakresie bhp w miejscu pracy, czynnikami oraz procesami pracy stwarzającymi szczególne zagrożenie dla zdrowia lub życia pracowników. |
|
||||
400-PS5-1EMG |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rola i znaczenie prawidłowej emisji głosu. Budowa i działanie układu oddechowego. Typy oddychania oraz ćwiczenie oddechu całościowego. Budowa i rola krtani. Czynności narządu głosowego – fonacja. Narządy artykulacyjne – ćwiczenie warg i języka. Artykulacja a dykcja. Rezonans i rezonatory – opanowanie umiejętności prawidłowego ich wykorzystania. Choroby zawodowe i higiena głosu. Opanowanie zasad poprawnej wymowy. Interpretacja tekstu literackiego. KP7_WK3, KP7_WK5, KP7_UK2, KP7_UK3 |
|
||||
400-PS5-1EZN |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze znaczeniem własnych postaw, założeń i intencji podczas działania pedagogicznego, ze stosowaniem norm etycznych w działalności zawodowej nauczyciela, etyką słowa. Zakłada się, że studenci będą potrafili zdefiniować i rozstrzygać dylematy etyczne w zawodzie nauczyciela oraz odnaleźć się wśród wyzwań współczesności jako przyszły/obecny pedagog. Etyka zawodu nauczyciela. Znaczenie własnych postaw, założeń i intencji podczas działania pedagogicznego. Oceny etyczne związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela. Stosowanie norm etycznych w działalności zawodowej nauczyciela. Szacunek dla godności człowieka. Etyka słowa. Kształtowanie postaw wobec zawodu nauczyciela. Definiowanie i rozstrzyganie dylematów etycznych w zawodzie nauczyciela. Etyka i profesjonalizm w zawodzie nauczyciela przedszkola i klas 1-4 szkoły podstawowej. Pedagog wobec wyzwań współczesności. |
|
||||
400-PS5-1FPW |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Profil studiów: ogólnoakademicki Moduł kształcenia: Podstawy pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej Forma studiów: stacjonarne Kierunek: Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna Liczba godzin zajęć dydaktycznych – 15 h ćwiczenia – 15 h Punkty ECTS – 1 p. Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 15 h (0,5 p. ECTS) - o charakterze praktycznym – 15 h (0,5 p. ECTS) |
|
||||
400-PS5-1HWY |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zdobycie wiedzy z zakresu dziejów myśli i doktryn pedagogicznych oraz ideałów wychowawczych; przemian zawodu nauczyciela, szkolnictwa i instytucji oraz środowisk wychowujących; kształtowania pedagogiki jako nauki; historycznych źródeł subdyscyplin pedagogicznych oraz roli i funkcji poszczególnych systemów oświatowych w życiu społeczeństwa w kontekście zmian społecznych, kulturowych i gospodarczych danej epoki historycznej. Nabycie świadomości kulturotwórczej roli tradycji wychowawczej stanowiącej dla przyszłego pedagoga źródło inspiracji zawodowej oraz refleksji nad współczesną teorią i praktyką pedagogiczną. |
|
||||
400-PS5-1JO1 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania i pisania w języku obcym. Znajomość kultury państw z danego obszaru językowego. Przygotowanie merytoryczne i praktyczne do nauczania języka obcego (pogłębione kompetencje leksykalne, gramatyczne, fonetyczne i socjokulturowe w komunikowaniu się w języku obcym). Samodzielne zdobywanie wiedzy i rozwijanie zawodowych umiejętności z wykorzystaniem różnych źródeł w języku obcym. |
|
||||
400-PS5-1POG |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Treści przedmiotu: • Pedagogika jako nauka. • Przedmiot badań i system pojęciowy współczesnej polskiej pedagogiki. Wychowanie – pojęcie, znaczenia, dylematy. • Związek teorii pedagogicznej z praktyką edukacyjną. • Znaczenie pedagogiki dla rozwoju osoby i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych. • Klasyfikacje nauk pedagogicznych. • Pogranicza pedagogiki i nauk pomocniczych. • Krytyczna analiza wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki. • Zmiany relacji między teorią a praktyką edukacyjną w kontekście ewolucji tożsamości pedagogiki. • Pedagogika na mapie paradygmatów i teorii. • Język pedagogiki – próba budowania systemu kategorialnego różnych odmian pedagogiki współczesnej w kontekście mapy pojęciowej pedagogiki tradycyjnej. • Krytyczna analiza teorii wychowania i kształcenia oraz ich wartości aplikacyjnych. |
|
||||
400-PS5-1PTW |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu „Pedagogika twórczości” jest dogłębne oraz wszechstronne omawianie kwestii: współczesne koncepcje edukacji promujących stymulowanie twórczości, podstawy psychologii twórczości i treningu myślenia kreatywnego, cechy charakterystyczne twórczości dziecięcej, jej osobowe i środowiskowe uwarunkowania; model eliminowania przeszkód i barier hamujących twórczość; specyfika i rodzaje metod rozwijania kreatywności; analizowanie dostępnych gotowych projektów i autorskie projektowanie działań z dziećmi zgodnie z uzyskaną wiedzą naukową z zakresu psychologii i pedagogiki kreatywności. |
|
||||
400-PS5-1PPO |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami i koncepcjami psychologicznymi. Omówione zostaną procesy poznawcze, uczenie się, pamięć, emocje i motywacja. Studenci poznają podstawowe teorie osobowości, spostrzegania i wpływu społecznego oraz mechanizmy leżące u podstaw zachowania. |
|
||||
400-PS5-1PSU |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
1. Pojęcia edukacyjne (interferencja, nonkonformizm, metamyślenie, transgresja i in). Definicje, przykłady. 2. Psychologia uczenia się – definicja, proces. 3. Myślenie krytyczne – definicja, wyjaśnienie. 4. Pamięć – definicja, rozwój, znaczenie. 5. Sposoby na skuteczne uczenie się. 6. Planowanie procesów edukacyjnych. 7. Uwaga, koncentracja – definicja, rozwój, znaczenie. 8. Trudności wiekowe. 9. Przestrzeń w edukacji, edukacja w przestrzeni. 10. Metody, formy uczenia się. 11. Motywacja – definicja, znaczenie, kształcenie. 12. Predyspozycje osobowości (temperament i in). 13. Metody aktywizujące uczniów. 14. Przedstawiciele koncepcji edukacyjnych (J. Korczak, M. Montessori i in.) 15. Konstruktywizm w edukacji. 16. Trzy szkoły psychologiczne i ich wkład w teorię uczenia się. 17. Tożsamość. Próba rozważeń neurodydaktycznych. |
|
||||
400-PS5-1SED |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kształcenia w zakresie socjologii wychowania jest zaznajomienie uczestników zajęć z kluczową dla tej dyscypliny terminologią, obszarami jej głównych zainteresowań i eksploracji, repertuarem rozwijanych wyjaśnień procesów i zjawisk zachodzących w środowiskach wychowawczych, edukacyjnych i oświatowych, perspektywami socjologicznymi i ich interdyscyplinarnym związkiem z innymi współczesnymi dyscyplinami psychologicznymi i pedagogicznymi jak i możliwościami stosowania socjologicznych modeli interpretacyjnych w analizie, interpretacji i rozwiązywaniu aktualnie obserwowalnych problemów w sferze praktycznej działalności pedagogicznej. |
|
||||
400-SZB1-1BI | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
400-PS5-1TTW | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
400-PS5-1WF1 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||