Wilno - pedagogika 1 rok 1 st. stacjonarne sem.zimowy (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Filia Uniwersytetu w Białymstoku w Wilnie, Wydział Ekonomiczno-Informatyczny)
|
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany
- aktualnie nie możesz się rejestrować
- możesz się zarejestrować
- możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
- złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
- jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023 - Rok akademicki 2023/24 2024 - Rok akademicki 2024/25 2025 - Rok akademicki 2025/26 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 2023 | 2024 | 2025 | |||||
| 400-PS5-1BHP |
|
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Założenia i cele przedmiotu: celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z przepisami kodeksu pracy dotyczącymi obowiązków pracodawcy oraz praw i obowiązków pracownika w zakresie bhp w miejscu pracy, czynnikami oraz procesami pracy stwarzającymi szczególne zagrożenie dla zdrowia lub życia pracowników. |
|
||
| 540-PS5-1BHP | brak | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 400-PS5-1EMG |
|
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest poznanie w teorii i praktyce zasad prawidłowego posługiwania się głosem w praktyce pedagogicznej. Student poznaje zasady higieny głosu umożliwiające ochronę narządów mowy przed skutkami dużego i długotrwałego wysiłku. W toku zajęć student poznaje cechy poprawnej fonacji, wykonuje ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, artykulacyjne, uczy się umiejętnie wykorzystywać intonację, barwę i dynamikę głosu w emocjonalnym przekazie tekstu. |
|
||
| 540-PS5-1EMG | brak | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest poznanie w teorii i praktyce zasad prawidłowego posługiwania się głosem w praktyce pedagogicznej. Student poznaje zasady higieny głosu umożliwiające ochronę narządów mowy przed skutkami dużego i długotrwałego wysiłku. W toku zajęć student poznaje cechy poprawnej fonacji, wykonuje ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, artykulacyjne, uczy się umiejętnie wykorzystywać intonację, barwę i dynamikę głosu w emocjonalnym przekazie tekstu. |
|
||
| 400-PS5-1EZN |
|
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze znaczeniem własnych postaw, założeń i intencji podczas działania pedagogicznego, ze stosowaniem norm etycznych w działalności zawodowej nauczyciela, etyką słowa. Zakłada się, że studenci będą potrafili zdefiniować i rozstrzygać dylematy etyczne w zawodzie nauczyciela oraz odnaleźć się wśród wyzwań współczesności jako przyszły/obecny pedagog. Etyka zawodu nauczyciela. Znaczenie własnych postaw, założeń i intencji podczas działania pedagogicznego. Oceny etyczne związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela. Stosowanie norm etycznych w działalności zawodowej nauczyciela. Szacunek dla godności człowieka. Etyka słowa. Kształtowanie postaw wobec zawodu nauczyciela. Definiowanie i rozstrzyganie dylematów etycznych w zawodzie nauczyciela. Etyka i profesjonalizm w zawodzie nauczyciela przedszkola i klas 1-4 szkoły podstawowej. Pedagog wobec wyzwań współczesności. |
|
||
| 540-PS5-1EZN | brak | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze znaczeniem własnych postaw, założeń i intencji podczas działania pedagogicznego, ze stosowaniem norm etycznych w działalności zawodowej nauczyciela, etyką słowa. Zakłada się, że studenci będą potrafili zdefiniować i rozstrzygać dylematy etyczne w zawodzie nauczyciela oraz odnaleźć się wśród wyzwań współczesności jako przyszły/obecny pedagog. Etyka zawodu nauczyciela. Znaczenie własnych postaw, założeń i intencji podczas działania pedagogicznego. Oceny etyczne związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela. Stosowanie norm etycznych w działalności zawodowej nauczyciela. Szacunek dla godności człowieka. Etyka słowa. Kształtowanie postaw wobec zawodu nauczyciela. Definiowanie i rozstrzyganie dylematów etycznych w zawodzie nauczyciela. Etyka i profesjonalizm w zawodzie nauczyciela przedszkola i klas 1-4 szkoły podstawowej. Pedagog wobec wyzwań współczesności. |
|
||
| 400-PS5-1FPW |
|
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Grupa zajęć: Podstawy pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej Forma studiów: stacjonarne Kierunek: Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna Rok studiów - 1 semestr - 1 Wymagania wstępne - brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 15 godzin ćwiczeń Metody dydaktyczne: wykład, dyskusja, rozmowa, pogadanka, pokaz Punkty ECTS – 1 p. Bilans nakładu pracy studenta: - udział w zajęciach dydaktycznych – 15 h - udział w konsultacjach – 5 h - przygotowanie do zajęć - 2h - przygotowanie do zaliczenia - 3h Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 20 h (0,8 p. ECTS) - niewymagającymi bezpośredniego kontaktu z nauczycielem: – 5 h (0,2 p. ECTS) |
|
||
| 540-PS5-1FPW | brak | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Grupa zajęć: Podstawy pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej Forma studiów: stacjonarne Kierunek: Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna Rok studiów - 1 semestr - 1 Wymagania wstępne - brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 15 godzin ćwiczeń Metody dydaktyczne: wykład, dyskusja, rozmowa, pogadanka, pokaz Punkty ECTS – 1 p. Bilans nakładu pracy studenta: - udział w zajęciach dydaktycznych – 15 h - udział w konsultacjach – 5 h - przygotowanie do zajęć - 2h - przygotowanie do zaliczenia - 3h Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 20 h (0,8 p. ECTS) - niewymagającymi bezpośredniego kontaktu z nauczycielem: – 5 h (0,2 p. ECTS) |
|
||
| 400-PS5-1HWY |
|
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zdobycie wiedzy z zakresu dziejów myśli i doktryn pedagogicznych oraz ideałów wychowawczych; przemian zawodu nauczyciela, szkolnictwa i instytucji oraz środowisk wychowujących; kształtowania pedagogiki jako nauki; historycznych źródeł subdyscyplin pedagogicznych oraz roli i funkcji poszczególnych systemów oświatowych w życiu społeczeństwa w kontekście zmian społecznych, kulturowych i gospodarczych danej epoki historycznej. Nabycie świadomości kulturotwórczej roli tradycji wychowawczej stanowiącej dla przyszłego pedagoga źródło inspiracji zawodowej oraz refleksji nad współczesną teorią i praktyką pedagogiczną. |
|
||
| 540-PS5-1HWY | brak | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 540-PS5-1JO1 | brak | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania i pisania w języku obcym. Znajomość kultury państw z danego obszaru językowego. Przygotowanie merytoryczne i praktyczne do nauczania języka obcego (pogłębione kompetencje leksykalne, gramatyczne, fonetyczne i socjokulturowe w komunikowaniu się w języku obcym). Przygotowanie do prowadzenia zajęć w języku obcym na podstawie przedmiotowej literatury z wykorzystaniem rymowanek, piosenek i zabaw dla dzieci w języku obcym. Samodzielne zdobywanie wiedzy i rozwijanie zawodowych umiejętności z wykorzystaniem różnych źródeł w języku obcym. |
|
||
| 400-PS5-1JO1 |
|
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania i pisania w języku obcym. Znajomość kultury państw z danego obszaru językowego. Przygotowanie merytoryczne i praktyczne do nauczania języka obcego (pogłębione kompetencje leksykalne, gramatyczne, fonetyczne i socjokulturowe w komunikowaniu się w języku obcym). Przygotowanie do prowadzenia zajęć w języku obcym na podstawie przedmiotowej literatury z wykorzystaniem rymowanek, piosenek i zabaw dla dzieci w języku obcym. Samodzielne zdobywanie wiedzy i rozwijanie zawodowych umiejętności z wykorzystaniem różnych źródeł w języku obcym. |
|
||
| 400-PS5-1POG |
|
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu: • doprowadzenie studentów do poprawnego posługiwania się kategoriami pojęciowymi współczesnych nauk społecznych; • zapoznanie ze złożonością i zmiennością relacji między teorią i praktyką edukacyjną zorientowanych na konieczność podejmowania innowacji pedagogicznych; • nabycie umiejętności budowania „mapy” pojęciowej dla wybranych orientacji w pedagogice i pedagogii; • nabycie umiejętności poprawnego formułowania problemów oraz tworzenia dyrektyw i projektów zorientowanych na szacunek i godność dla każdego człowieka, które mogłyby być egzemplifikowane w przyszłych działaniach praktycznych (edukacyjnych) absolwentów; • kształtowanie umiejętności formułowania problemów badawczych osadzonych w kontekście filozoficznym, teoretycznym i historycznym. |
|
||
| 540-PS5-1POG | brak | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu: • doprowadzenie studentów do poprawnego posługiwania się kategoriami pojęciowymi współczesnych nauk społecznych; • zapoznanie ze złożonością i zmiennością relacji między teorią i praktyką edukacyjną zorientowanych na konieczność podejmowania innowacji pedagogicznych; • nabycie umiejętności budowania „mapy” pojęciowej dla wybranych orientacji w pedagogice i pedagogii; • nabycie umiejętności poprawnego formułowania problemów oraz tworzenia dyrektyw i projektów zorientowanych na szacunek i godność dla każdego człowieka, które mogłyby być egzemplifikowane w przyszłych działaniach praktycznych (edukacyjnych) absolwentów; • kształtowanie umiejętności formułowania problemów badawczych osadzonych w kontekście filozoficznym, teoretycznym i historycznym. |
|
||
| 400-PS5-1PTW |
|
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu „Pedagogika twórczości” jest dogłębne oraz wszechstronne omawianie kwestii: współczesne koncepcje edukacji promujących stymulowanie twórczości, podstawy psychologii twórczości i treningu myślenia kreatywnego, cechy charakterystyczne twórczości dziecięcej, jej osobowe i środowiskowe uwarunkowania; model eliminowania przeszkód i barier hamujących twórczość; specyfika i rodzaje metod rozwijania kreatywności; analizowanie dostępnych gotowych projektów i autorskie projektowanie działań z dziećmi zgodnie z uzyskaną wiedzą naukową z zakresu psychologii i pedagogiki kreatywności. |
|
||
| 540-PS5-1PTW | brak | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu „Pedagogika twórczości” jest dogłębne oraz wszechstronne omawianie kwestii: współczesne koncepcje edukacji promujących stymulowanie twórczości, podstawy psychologii twórczości i treningu myślenia kreatywnego, cechy charakterystyczne twórczości dziecięcej, jej osobowe i środowiskowe uwarunkowania; model eliminowania przeszkód i barier hamujących twórczość; specyfika i rodzaje metod rozwijania kreatywności; analizowanie dostępnych gotowych projektów i autorskie projektowanie działań z dziećmi zgodnie z uzyskaną wiedzą naukową z zakresu psychologii i pedagogiki kreatywności. |
|
||
| 400-PS5-1PPO |
|
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami i koncepcjami psychologicznymi. Omówione zostaną procesy poznawcze, uczenie się, pamięć, emocje i motywacja. Studenci poznają podstawowe teorie osobowości, spostrzegania i wpływu społecznego oraz mechanizmy leżące u podstaw zachowania. |
|
||
| 540-PS5-1PPO | brak | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem „Podstawy psychologii ogólnej” jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami i koncepcjami psychologicznymi. Omówienie: procesy poznawcze, uczenie się, pamięć, emocje i motywacja. Studenci poznają podstawowe teorie osobowości, spostrzegania i wpływu społecznego oraz mechanizmy leżące u podstaw zachowania. |
|
||
| 400-PS5-1PSU |
|
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
1. Pojęcia edukacyjne (interferencja, nonkonformizm, metamyślenie, transgresja i in). Definicje, przykłady. 2. Psychologia uczenia się – definicja, proces. 3. Myślenie krytyczne – definicja, wyjaśnienie. 4. Pamięć – definicja, rozwój, znaczenie. 5. Sposoby na skuteczne uczenie się. 6. Planowanie procesów edukacyjnych. 7. Uwaga, koncentracja – definicja, rozwój, znaczenie. 8. Trudności wiekowe. 9. Przestrzeń w edukacji, edukacja w przestrzeni. 10. Metody, formy uczenia się. 11. Motywacja – definicja, znaczenie, kształcenie. 12. Predyspozycje osobowości (temperament i in). 13. Metody aktywizujące uczniów. 14. Przedstawiciele koncepcji edukacyjnych (J. Korczak, M. Montessori i in.) 15. Konstruktywizm w edukacji. 16. Trzy szkoły psychologiczne i ich wkład w teorię uczenia się. 17. Tożsamość. Próba rozważeń neurodydaktycznych. |
|
||
| 540-PS5-1PSU | brak | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studenci poznają psychologiczne podstawy nabywania wiedzy, umiejętności i postaw, różnice indywidualne w uczeniu się oraz rolę nauczyciela w stymulowaniu rozwoju poznawczego i emocjonalnego dziecka. Wykłady poruszają także zagadnienia stylów uczenia się, samoregulacji, roli zabawy w procesie uczenia się oraz znaczenia relacji rówieśniczych i dorosłego w procesie edukacyjnym. Treści zajęć przygotowują studentów do świadomego wspierania dzieci w uczeniu się poprzez tworzenie przyjaznego, motywującego i dostosowanego do potrzeb rozwojowych środowiska edukacyjnego. |
|
||
| 400-PS5-1SED |
|
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kształcenia w zakresie socjologii wychowania jest zaznajomienie uczestników zajęć z kluczową dla tej dyscypliny terminologią, obszarami jej głównych zainteresowań i eksploracji, repertuarem rozwijanych wyjaśnień procesów i zjawisk zachodzących w środowiskach wychowawczych, edukacyjnych i oświatowych, perspektywami socjologicznymi i ich interdyscyplinarnym związkiem z innymi współczesnymi dyscyplinami psychologicznymi i pedagogicznymi jak i możliwościami stosowania socjologicznych modeli interpretacyjnych w analizie, interpretacji i rozwiązywaniu aktualnie obserwowalnych problemów w sferze praktycznej działalności pedagogicznej. |
|
||
| 540-PS5-1SED | brak | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 400-SZB1-1BI | brak |
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
- Wilno - Europeistyka 1 rok 1 st. stacjonarne sem.zimowy (Filia Uniwersytetu w Białymstoku w Wilnie)
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 400-PS5-1TTW |
|
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 400-PS5-1WF1 |
|
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest wykształcenie wśród studentów potrzeby dbałości o kondycję fizyczną i zdrowie oraz wsparcie rozwoju kompetencji społecznych dotyczących współpracy grupowej. |
|
||
| 540-PS5-1WF1 | brak | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
- nie jesteś zalogowany
- aktualnie nie możesz się rejestrować
- możesz się zarejestrować
- możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
- złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
- jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować) 