2L stac. II st. studia informatyki - przedmioty specjalnościowe GKiM (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Instytut Informatyki)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2022 - Rok akademicki 2022/23 2023 - Rok akademicki 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2022 | 2023 | |||||
420-IS2-2PGK-22 |
Elementy programowania gier komputerowych (od 2023-10-01)
|
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zarządzanie sceną 2D i 3D. Formaty plików graficznych animacji szkieletowych. Algorytmy rozpoznawania i rozstrzygania kolizji. Widoczność pomiędzy obiektami sceny. Wirtualna rzeczywistość. Efekty specjalne i dźwięk. Interaktywność i interfejs użytkownika. Testowanie wydajności gier. Optymalizacja kodu do działania w czasie rzeczywistym. |
|
|
510-IS2-2PGK-22 |
Elementy programowania gier komputerowych (od 2023-10-01)
|
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|
420-IS2-1GO-22 |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z algorytmami geometrii obliczeniowej, ich kosztami obliczeniowymi oraz zastosowaniami. Treści przedmiotu: wprowadzenie do geometrii obliczeniowej wraz z prostymi algorytmami geometrycznymi; przecinanie się odcinków; podwójnie łączona lista krawędzi i algorytm nakładania się dwóch podziałów; triangulacja wielokąta; otoczka wypukła; przeszukiwanie obrazów ortogonalnych: obszary jednowymiarowe, Kd-drzewa, drzewa obszarów; lokalizacja punktu; diagramy Voronoi; triangulacja Delaunay; geometryczne struktury danych; binarne podziały przestrzeni; algorytm malarza; algorytmy planowania ruchu; grafy widzialności; |
|
||
420-IS2-2G3D-22 |
Grafika 3D (od 2023-10-01)
|
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Definiowanie sceny 3D. Przekształcenia geometryczne. Rzutowanie. Reprezentacja obiektów wielokątnych i krzywoliniowych. Modele oświetlenia. Algorytmy określania widoczności. Bufor głębokości. Listy wyświetlania. Selekcja obiektów. Techniki renderowania. Techniki animacji trójwymiarowej. |
|
|
510-IS2-2G3D-22 |
Grafika 3D (od 2023-10-01)
|
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|
420-IS2-2GWR-22 |
Grafika wektorowa i rastrowa (od 2023-10-01)
|
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Założenia i cele przedmiotu: Zapoznanie studentów z pojęciami grafiki komputerowej wektorowej i rastrowej. Treści kształcenia: Najważniejsze pojęcia związane z tworzeniem i przetwarzaniem grafiki wektorowej i rastrowej. Barwy, modele i palety kolorów. Tworzenie i przekształcanie grafiki wektorowej i rastrowej. Wykorzystanie deformacji i filtrów. Przekształcanie obiektów wektorowych. Mapy bitowe i ich przechowywanie. Standardy plików graficznych. |
|
|
510-IS2-2GWR-22 |
Grafika wektorowa i rastrowa (od 2023-10-01)
|
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|
420-IS2-1MKIP-22 |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Parametryczne krzywe Béziera. Wielomiany Bernsteina. Algorytm de Casteljau wyznaczania punktu na krzywej Béziera. Krzywe B-spline i NURBS. Prostokątne i trójkątne płaty Coonsa i Béziera. Powierzchnie B-spline i NURBS. Powierzchnie PB-spline i T-spline. Powierzchnie dzielone. Techniki wizualizacji krzywych i powierzchni. |
|
||
420-IS2-2PIG-22 |
Projektowanie interfejsów graficznych (od 2023-10-01)
|
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Założenia i cele przedmiotu: Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami projektowania interfejsów graficznych. Treści kształcenia: Zasady projektowania interfejsu użytkownika. Interakcja z użytkownikiem. Prezentacja informacji. Pomoc dla użytkownika. Ocena interfejsu. Prototypowanie. Przegląd narzędzi. Projektowanie nawigacji. Projektowanie funkcjonalności, dostępności i wydajności. Projektowanie treści. |
|
|
510-IS2-2PIG-22 |
Projektowanie interfejsów graficznych (od 2023-10-01)
|
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|
420-IS2-1PO-22 |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||