3L stac. studia I stopnia kulturoznawstwo - przedm. specjalnościowe (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Studiów Kulturowych)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023 - Rok akademicki 2023/24 2024 - Rok akademicki 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | |||||
520-KS1-2APA |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W trakcie kursu przekazy audiowizualne traktowane będą jako dyskursy i rozważane, po pierwsze w kategoriach nieprzypadkowo (intencjonalnie) tworzonych tekstów kultury powstających w pewnych kontekstach i będących nośnikami różnych znaczeń, po drugie jako przekazy poddające się, a nierzadko wręcz domagające się refleksji i analizy naukowej z wykorzystaniem konkretnych narzędzi teoretyczno-analitycznych, a nie jedynie interpretacji opartej na potocznym sposobie myślenia. Oczywiście, bliska będzie nam konstatacja wyrażana w ramach studiów kulturowych (cultural studies), iż nie istnieje jedna poprawna interpretacja przekazu audiowizualnego, ale nie oznacza to, że wszystkie interpretacje czy analizy są równoprawne. Podstawowym celem konwersatoriów jest wyposażenie uczestniczek i uczestników kursu w wiedzę teoretyczną oraz narzędzia badawcze umożliwiające samodzielną analizę niektórych przekazów audiowizualnych. |
|
||||
520-KS1-1AKM |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z kulturowymi uwarunkowaniami marketingu. Chodzi o pokazanie sprzężenia zwrotnego między reklamą i kulturą, które tworzą przekazy reklamowe artykułujące wartości i wzorce określonego kręgu kulturowego, a jednocześnie promująca wybrane idee reklama, wpływająca tym samym na ewolucję postaw i transformację samej kultury. |
|
||||
520-KS1-1JWM |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
520-KS1-2KME |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zagadnieniami komunikacji z zastosowaniem nowych mediów. Treści przedmiotu prezentowane na wykładach obejmują zagadnienia wpływu technologii na kulturę, przegląd teorii dotyczących mediów i komunikacji ze szczególnym rozróżnieniem starych i nowe mediów, problematykę hybrydyzacji i zaniku gatunków w nowych mediach, problematykę definicji, klasyfikacji, teorii i języka nowych mediów oraz wpływu nowych mediów na współczesną kulturę. Omówione są zjawiska dotyczące współczesnych mediów takie jak konwergencja, remediacja, cyberprzestrzeń, cyberkultura, wirtualność, hipertekstualność, remiks, autoprezentacja w nowych mediach, a także społeczno-komunikacyjne aspekty nowych mediów. |
|
||||
520-KS1-2KMK |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
520-KS1-1KWZ |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu zaznajomienie studentów z "kuchnią" praktyków reklamy i public relations związaną z kreowaniem warstwy wizualnej w komunikacji marketingowej. Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z praktycznym wykorzystywaniem obrazów w komunikacji marketingowej, ze sposobami "ożywiania" martwych masowo wytwarzanych produktów w celach marketingowych, percepcją form i barw i kodowanych w nich treści przez różnych odbiorców. |
|
||||
520-KS1-1LKC |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
520-KS1-2MWP |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
520-KS1-3MAP |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem konwersatorium jest przede wszystkim analiza językowych i pozajęzykowych mechanizmów (auto)promocji we współczesnej kulturze w kontekście zjawiska autoprezentacji. |
|
||||
520-KS1-2MWR |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
520-KS1-1PMA |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest dostarczenie słuchaczom podstawowej wiedzy z zakresu marketingu. Zostaną omówione zagadnienia dotyczące klienta i podejmowania przez niego decyzji zakupowych, zagadnienia dotyczące strategii konkurowania oraz przeprowadzona zostanie analiza czterech podstawowych elementów marketingu-mix, czyli produktu, ceny, dystrybucji i promocji. |
|
||||
520-KS1-3PRS |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studentów ze zróżnicowaniem funkcjonalnym polszczyzny, formami wypowiedzi użytkowych oraz kształcenie umiejętności tworzenia tekstów różnorodnych pod względem stylistycznym. Rozwijanie praktycznej umiejętności analizowania określonych form wypowiedz pisemnej oraz planowania i konstruowania tekstu, przetwarzania go ze względu na cel wypowiedzi i rodzaj przekazu, ugruntowanie kompetencji w świadomym stosowaniu środków stylistycznych i perswazyjnych. |
|
||||
520-KS1-2PST |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym zadaniem jest zapoznanie studentów ze zróżnicowaniem funkcjonalnym polszczyzny oraz kształcenie umiejętności tworzenia tekstów zróżnicowanych pod względem stylistycznym. |
|
||||
520-KS1-3PPA |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przekazanie wiedzy z zakresu prawa własności intelektualnej, w szczególności prawa autorskiego i prasowego. |
|
||||
520-KS1-2PBM |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z psychologicznymi aspektami badań marketingowych oraz ich rodzajami. |
|
||||
520-KS1-2RPR |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest dostarczenie słuchaczom wiedzy z zakresu reklamy i Public Relations. Zostaną omówione zagadnienia dotyczące miejsca reklamy i PR w systemie marketingu-mix i promotion-mix. Wskazana zostanie specyfika obu narzędzi promocji oraz przeanalizowane będą działania podejmowane w ich ramach. |
|
||||
520-KS1-2SWP |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest utrwalenie i wzbogacenie wiedzy w dziedzinie public relations, w tym w zakresie wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktycznych działaniach. |
|
||||
520-KS1-2SWR |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodami pracy zespołów kreatywnych i projektantów w obszarze sztuk wizualnych i reklamy. Uczestnicy będą zgłębiać strategie kreowania przekazu reklamowego, badania rynku, oraz sposoby efektywnego dotarcia do docelowej grupy odbiorców. |
|
||||
520-KS1-2SBM |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rynek jest podstawową instytucją społeczną regulującą nie tylko procesy gospodarcze, ale również społeczne w polityce, mobilności, mediach etc. Wiedza socjologiczna jest niezwykle przydatna m.in. w badaniach preferencji i zachowań konsumenckich oraz w badaniach postaw politycznych w kontekście praktyk demokratycznych. Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów i studentek z procesami rynkowymi w celu przygotowania ich do pełnienia funkcji ekspertów, analityków lub doradców w sprawach publicznych. |
|
||||
520-KS1-3SNM |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład sięga początków wykorzystania mediów w sztuce oraz zmian w rozumieniu sztuki które dokonały się w XX wieku, szczególnie z perspektywy awangardy i wczesnego kina. Omawiane są podstawowe pojęcia związane ze sztuką nowych mediów. Przedstawiane są główne rodzaje sztuki nowych mediów: sztuka wideo i jej twórcy, sztuka cyfrowa, artyści i dzieła z nią związani, współczesna sztuka interaktywna oraz sztuka wirtualnej rzeczywistości. Wykład podsumowują rozważania na temat przeszłości i przyszłości sztuki sieci. |
|
||||
520-KS1-2TWK |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ramowy zakres tematyczny przedmiotu obejmuje wiedzę na temat: kształtowania się telewizji jako medium kultury XX wieku w Polsce i na świecie, a także przemian telewizji w początkach XXI wieku i nowych sposobów jej odbioru; gatunków telewizyjnych i ich społecznych funkcji - informacyjnych i rozrywkowych; społecznej i kulturowej roli telewizji jako medium masowego, a dzisiaj cyfrowego, będącego głównym dostarczycielem przyjemności, a także źródłem kulturowych dyskursów odgrywającym istotną rolę w życiu codziennym oraz w kształtowaniu tożsamości zbiorowej polskiego społeczeństwa. Celem zajęć jest także zapoznanie studentów z kulturową rolą telewizji regionalnej, na przykładzie Telewizji Białystok. Ćwiczenia mają charakter analityczno-warsztatowy i są powiązane z tematyką wykładów. |
|
||||
520-KS1-2THP |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studenci są zaznajamiani z dziedziną public relations jako ważną instytucją nowoczesnej kultury. Treścią przedmiotu są również zasadnicze pojęcia i założenia teoretyczne, które pozwalają poznać historię oraz współczesne tendencje i modele w dziedzinie public relations. |
|
||||
520-KS1-1THR |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład jest prezentacją reklamy jako narzędzia wykorzystywanego w ukształtowaniu się kapitalizmu i tym samym kultury konsumeryzmu. Jest to omówienie roli obrazów w nowoczesnej kulturze tworzących komercyjną kulturę wizualną, wykorzystywanych do komunikowania przez przedsiębiorców treści istotnych z ich punktu widzenia przy jednoczesnym uwzględnieniu treści istotnych z punktu widzenia odbiorców. Obrazy komercyjne są tu przede wszystkim prezentowane jako narzędzia stymulowania sfery pragnień odbiorców. Z wykładami są powiązane zajęcia poświęcone komunikacji wizualnej w reklamie i PR. |
|
||||
520-KS1-2ZKM |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||