Szkoła doktorska SDNH 2 rok (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Szkoła Doktorska Nauk Humanistycznych)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2020 - Rok akademicki 2020/21 2021 - Rok akademicki 2021/22 2022 - Rok akademicki 2022/23 2023 - Rok akademicki 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2020 | 2021 | 2022 | 2023 | |||||
260-SDF3-2DSW |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
260-SDH3-2DSW |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs „dydaktyka szkoły wyższej” adresowany jest do doktorantów - studentów I oraz II roku studiów III stopnia. Przygotowuje studentów do pełnienia funkcji nauczyciela akademickiego, stanowiąc wsparcie teoretyczne dla praktyki dydaktycznej. Program przedmiotu obejmuje podstawy dydaktyki ogólnej oraz wiedzy psychologiczno-pedagogicznej niezbędnej do kształtowania kompetencji nauczyciela akademickiego. Zakres tematyczny koncentruje się wokół nowoczesnych tendencji dydaktycznych, zastosowania rozwiązań metodycznych, projektowania i ewaluacji różnego typu zajęć akademickich. |
|
||
260-SDJ3-2DSW |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
260-SDL3-2DSW |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
260-SDF3-2FNS |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest prezentacja, dyskusja i analiza problemów dotyczących relacji filozofii do nauk szczegółowych - ścisłych, przyrodniczych i społeczno-humanistycznych. Student uzyskuje wiedzę oraz umiejętności pozwalające na identyfikację problemów filozoficznych w nauce oraz uczy się wykorzystywać wiedzę naukową do analizy i rozwiązywania problemów filozoficznych. |
|
||
260-SDF3-2JOS |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
260-SDH3-2JOS |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
260-SDJ3-2JOS |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu wykształcenie u uczestników kompetencji w zakresie pracy z tekstem specjalistycznym z dziedziny językoznawstwa w języku angielskim. W ramach prowadzonych zajęć przyswajana będzie terminologia lingwistyczna, frazeologia naukowej odmiany angielszczyzny oraz typowe struktury składniowe. Konwersatorium ma na celu zaznajomienie studentów ze specyfiką pracy z tekstami naukowymi w języku obcym, zarówno w zakresie ich recepcji, jak i tworzenia oraz uwrażliwienie ich na potencjalne problemy, np. transfer negatywny, asymetria terminologii czy terminy lakunarne. |
|
||
260-SDL3-2JOS |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zaznajomienie studentów z językiem angielskim z zakresu literaturoznawstwa (przyswajanym w kontekście zajęć z literatury, ćwiczeń słownikowych itp.). |
|
||
260-SDJ3-2KTJ |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Program przedmiotu obejmuje najważniejsze koncepcje i metody badań kognitywnej nauki o języku jako teorii interdyscyplinarnej, przyjmującej podstawowe założenie o ścisłym związku kompetencji językowej z innymi zdolnościami poznawczymi. Treść wykładu koncentruje się na ukazaniu związków języka z myśleniem oraz teorii i badań lingwistycznych z innymi naukami o człowieku i jego umyśle: filozofią, psychologią poznawczą, neurobiologią, antropologią, teorią komunikacji i pracami nad sztuczną inteligencją. |
|
||
260-OS3-2KOBAN |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem nauczania przedmiotu jest zapoznanie uczestnika Szkoły Doktorskiej z zagadnieniami dotyczącymi z procesem komercjalizacji wyników badań naukowych i know-how związanych z tymi wynikami oraz podstawowymi mechanizmami związanymi z obrotem własnością przemysłową. Przedstawione zostaną dwa podstawowe rodzaje komercjalizacji: 1) komercjalizacja bezpośrednia i 2) komercjalizacja pośrednia. |
|
||
260-SDH3-2MNH |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach realizacji przedmiotu doktorant zapozna się z ewolucją postaw metodologicznych. Omówiona też zostanie dyskusja nad metodologią wykształconą w ramach modernistycznyego paradygmatu nauki (historii) i jej współczesne, wykształcone w świecie, alternatywy/uzupełnienia. Przedstawiona zostanie, ujęta od strony praktycznej, dominująca w Polsce metodologia badań historycznych. W każdej z tych części uwzględnione będą filozoficzne uwarunkowania postaw i zasad metodologicznych |
|
||
260-SDL3-2PWL |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot poświęcony jest polskiej literaturze współczesnej. Obejmuje opis rozwijających się obecnie tendencji w obrębie beletrystyki, literatury faktu, eseistyki, które powstały po przełomowym 1989 roku. Prezentuje współczesne zjawiska historyczne i społeczne, kulturowe, wpływające na literaturę oraz zmieniające jej kształt i sposoby rozumienia tego, co stanowi współczesną literaturę. Przybliża problematykę współczesnego życia literackiego i drogi rozwoju literatury najnowszej. Na zajęciach zostaną postawione pytania, dotyczące tematów podejmowanych przez współczesnych autorów, właściwości stylu poszczególnych pisarzy, charakterystycznych dla nich form i strategii pisarskich, wreszcie kontekstów kulturowych, a także publikacji teoretycznych, które można przywołać rozmawiając o wybranych tekstach. |
|
||
260-SDF3-2PRZ1 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
260-SDF3-2PRZ2 | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
260-SDF3-2PRZ3 | brak | brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
260-SDH3-2PRZ1 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
260-SDH3-2PRZ2 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
260-SDH3-2PRZ3 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
260-SDH3-2PRZ4 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
260-SDH3-2PRZ5 | brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
260-SDH3-2PRZ6 | brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
260-SDH3-2PRZ7 | brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
260-SDH3-2PRZ8 | brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
260-SDJ3-2PRZ1 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Doktorant poznaje specyfikę dydaktyki uniwersyteckiej, uczestnicząc jako słuchacz i prowadząc zajęcia ze studentami. |
|
||
260-SDJ3-2PRZ2 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
260-SDJ3-2PRZ3 | brak | brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
260-SDL3-2PRZ1 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach praktyki doktorant powinien przeprowadzić 15 godzin zajęć ze studentami. |
|
||
260-SDL3-2PRZ2 | brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
260-SDL3-2PRZ3 | brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Doktorant nabywa umiejętności prowadzenia zajęć dydaktycznych w szkole wyższej. Przygotowuje i przeprowadza (lub współprowadzi) zajęcia ze studentami pierwszego bądź drugiego stopnia studiów filologicznych, obejmujących tematy z zakresu poetyki i pragmatyki różnych typów wypowiedzi (w tym literackich) oraz zagadnień historii literatury polskiej XIX wieku, zgodnych z szeroko pojętą problematyką jego rozprawy doktorskiej. |
|
||