Erasmus - zima (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023 - Rok akademicki 2023/24 2024 - Rok akademicki 2024/25 2025 - Rok akademicki 2025/26 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | 2025 | |||||
380-ERA-7JLE |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-ERA-7GHT |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Course description: 1. Knowledge about opportunities of adult people intellectual, social and cultural development. 2. Importance of past accomplishments and current life situation in shaping the future. 3. Institutional and pedagogical dimensions of human development support. 4. Understanding the problems of late adulthood and social implications arising from the aging of the population. 5. Awareness of the responsibility in shaping their own future based on biographical analysis. |
|
||
380-ERA-7JLF |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The aim of the course is to prepare students - future teachers - to support a child's artistic activity, taking into account his or her abilities and interests. Students will develop skills in creating a learning environment enabling the free and comprehensive development of various forms of children's artistic activities. |
|
||
380-ERA-7JPB |
Brain Gym: Stress Management & Mental Resilience in Academia (od 2025-10-01)
|
brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2025/26
Grupy przedmiotu
- (od 2025-10-01) Erasmus - zima
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|
380-ERA-7ICD |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-ERA-7JIB |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The classes introduce issues of interculturalism through the analysis of theories and concepts of coexistence of different cultural systems, the dynamics of their interpenetration and the construction of the so-called "third way". Analyses of semiotic theories and work with Gudykunst's theory introduce students to the issue of intercultural communication. The content of the course is the study of principles and rules that guide communication when the factor of cultural difference is introduced. Students will become acquainted with the basics of semiotic theory and Barthes' method, which allows them to analyze communication from an intercultural perspective. |
|
||
380-ERA-7GIA |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The course presents the development of literature for children and young people in historical and problematic perspectives (basic trends, conventions and topics). The starting point is the cultural image of childhood in Western European civilization. Next, the genesis of literature in Europe (beginning of the 18th century) is discussed. The next meetings will focus on fairy tales and legenda of the world (the fairy tale of Grimm, Andersen, national legend). The important phenomena of our time will be discussed, essential problemu in current literature for children (eco, slow, war, picturebooks, etc.) Aims:: -to enrich students’ knowledge about literature for children and teenager known around the world; - familiarize Students with the most important issues related to the current social consciousness in contemporary literature and a book addressed to a young audience and its historical and cultural contexts; - to develop student’s skills of aesthetic books valuation. |
|
||
380-ERA-7JLG |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z teoriami osobowości w świetle ich naukowych i praktycznych zastosowań. |
|
||
380-ERA-7GWM | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-ERA-7GUD |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-ERA-7HEH | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The main aim of the course is to familiarize participants with the social work with children. The teaching approach, like workshop gives an opportunity to experience some of the aspects which make this issue more understandable. Moreover, familiarizing with the problem should make the student more prepared for the work with children as a future educator. Students learn more about practical side of working with children. They get know some theories and strategies of action. |
|
||
380-ERA-7JEN |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The course will concern acquiring knowledge about the processes taking place in culturally diverse environments. During workshops, students will be able to develop their competences related to working with culturally diverse groups. Course participants will learn about the methods and forms of working with a culturally diverse group in an active way. The classes will create opportunity to share experiences related to functioning in a culturally diverse environment, participation in intercultural initiatives and presenting own ideas for intercultural educational activities. |
|
||