Moduł podstawowy - niestac. I stop. Pedagogika (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2020 - Rok akademicki 2020/21 2021 - Rok akademicki 2021/22 2022 - Rok akademicki 2022/23 2023 - Rok akademicki 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2020 | 2021 | 2022 | 2023 | |||||
380-ON1-1BPW |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cechy charakterystyczne rozwoju człowieka w poszczególnych etapach jego życia. Rozwój motoryczny człowieka. Potrzeby jednostki w kontekście jej rozwoju. Rozwój seksualny dzieci i młodzieży.Drogi zakażenia wirusem HIV–profilaktyka. Zjawiska fizjopatologii rozwoju, przyczyny zaburzeń. Zaburzenia o podłożu hormonalnym, somatyczne, w tym związane z narządem żucia i wzroku oraz związane z układem ruchu. Wybrane zaburzenia rozwoju, które utrudniają funkcjonowanie dziecka w środowisku rodzinnym,szkolnym i rówieśniczym.Wielokierunkowe oddziaływania na rzecz rodzin z dzieckiem przewlekle chorym. |
|
||
380-RN1-1BPW |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cechy charakterystyczne rozwoju człowieka w poszczególnych etapach jego życia. Rozwój motoryczny człowieka. Potrzeby jednostki w kontekście jej rozwoju. Rozwój seksualny dzieci i młodzieży.Drogi zakażenia wirusem HIV–profilaktyka. Zjawiska fizjopatologii rozwoju, przyczyny zaburzeń. Zaburzenia o podłożu hormonalnym, somatyczne, w tym związane z narządem żucia i wzroku oraz związane z układem ruchu. Wybrane zaburzenia rozwoju, które utrudniają funkcjonowanie dziecka w środowisku rodzinnym,szkolnym i rówieśniczym.Wielokierunkowe oddziaływania na rzecz rodzin z dzieckiem przewlekle chorym. |
|
||
380-N1-2YBCO |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-ON1-2XBCO | brak |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Komunikacja społeczna to przedmiot studiów, który podejmuje analizę zjawiska komunikowania się w perspektywie zasad i warunków społecznych i kulturowych. Analiza dyskutowanych zagadnień dotyczy zarówno semiotycznego układu jak i społecznych standardów do komunikowania się. |
|
||
380-ON1-2PSP | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot wprowadza w zagadnienia dotyczące współczesnego środowiska życia i sposoby jego przetwarzania w środowisko wychowawcze (rozwojowe). Przedstawia genezę polskiej pedagogiki społecznej (1918 – 1990) oraz jej współczesną tożsamość; w tym szkoły i kierunki badań. Podejmuje zagadnienia dotyczące wsparcia człowieka w różnych etapach jego życia i w różnych sytuacjach życiowych (w oparciu o aktualne doświadczenia indywidualne i społeczne). |
|
||
380-N1-2YGJH |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawami metodologii badań w naukach społecznych: wyposażenie studenta w elementarną wiedzę w zakresie: • podstawowych paradygmatów w metodologii nauk społecznych; • wykorzystywania teorii w paradygmacie pozytywistycznym; • projektowania i prowadzenia badań w pedagogice; • wykorzystania podstawowych metod statystycznych w badaniach; kształtowanie umiejętności studentów w zakresie: • przygotowania własnego projektu badawczego oraz krytycznej oceny innych; • przygotowania prostego narzędzia badawczego; • analizy i interpretacji rozkładu zmiennych na podstawie wskaźników struktury; • formułowania wniosków dla praktyki i kierunków dalszych badań; • posługiwania się przypisami bibliograficznymi. kształtowania kompetencji społecznych studenta w zakresie: • podejmowania odpowiedzialności za projektowane działanie, jego realizację i prezentacje wyników; • określania i wyjaśniania dylematów etycznych związanych z prowadzeniem badań. |
|
||
380-ON1-2XAFT | brak |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z najistotniejszymi pojęciami i terminami z zakresu wiedzy o kulturze ze szczególnym uwzględnieniem antropologii kultury; nabycie umiejętności rozumienia sztuki jako procesu i rozpoznawania zjawisk kulturowych; interpretowania zjawisk i tekstów kultury dawnej i współczesnej z uwzględnieniem specyfiki ich języka. |
|
||
380-N1-2YGJI |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-ON1-1PSO |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Założenia i cele przedmiotu: - przedstawienie przedmiotu psychologii i jej celów - zapoznanie z głównymi psychologicznymi koncepcjami człowieka - zapoznanie z biologicznymi podstawami procesów psychicznych - przedstawienie przebiegu i funkcji procesów psychicznych (świadomość, percepcja, pamięć, uczenie się, myślenie, emocje, motywacja) - omówienie podstawowych koncepcji osobowości(pojęcia i struktura osobowości) - przedstawienie zagadnienia różnic indywidualnych (inteligencja, temperament, styl poznawczy) - wskazanie możliwości wykorzystania wiedzy psychologicznej w pracy pedagogicznej |
|
||
380-RN1-1PSO |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rys historyczny psychologii jako nauki. Przedstawienie przedmiotu psychologii i jej celów. Omówienie podstawowych koncepcji osobowości (pojęcia, struktura, kryteria dojrzałej osobowości). Zagadnienia różnic indywidualnych (inteligencja, temperament). Możliwości wykorzystania wiedzy psychologicznej w pracy pedagogicznej. |
|
||
380-ON1-1AEE |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowe pojęcia z zakresu psychologii rozwojowej i psychologii rozwoju człowieka w ciągu życia. Modele rozwoju i ich wyznaczniki. Charakterystyka wybranych teorii rozwoju człowieka w ciągu życia. Potrzeby rozwojowe i mechanizmy ich zaspokajania. Potrzeby rozwojowe i mechanizmy ich zaspokajania. Różnice indywidualne w psychospołecznym funkcjonowaniu człowieka. Zaburzenia rozwoju i kryzysy rozwojowe. Znaczenie wiedzy z psychologii rozwoju człowieka dla praktyki edukacyjnej. Obszary wspomagania w perspektywie psychologii rozwojowej. |
|
||
380-RN1-1AEE |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowe pojęcia z zakresu psychologii rozwojowej i psychologii rozwoju człowieka w ciągu życia. Modele rozwoju i ich wyznaczniki. Charakterystyka wybranych teorii rozwoju człowieka w ciągu życia. Potrzeby rozwojowe i mechanizmy ich zaspokajania. Potrzeby rozwojowe i mechanizmy ich zaspokajania. Różnice indywidualne w psychospołecznym funkcjonowaniu człowieka. Zaburzenia rozwoju i kryzysy rozwojowe. Znaczenie wiedzy z psychologii rozwoju człowieka dla praktyki edukacyjnej. Obszary wspomagania w perspektywie psychologii rozwojowej. |
|
||
380-N1-2YGJG |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym zadaniem kształcenia w ramach przedmiotu jest ukazanie związków jednostki z jej otoczeniem społecznym i wzajemnego wpływu, jaki na siebie wywierają. Zrozumienie zasad i mechanizmów funkcjonowania człowieka jako części różnorodnych układów społecznych, stanowi podstawę rozpoznania problemów społecznych i wychowawczych, a w konsekwencji budowania trafnych programów pomocy czy interwencji. |
|
||
380-ON1-1GJF |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Głównym celem przedmiotu jest: • Przedstawienie zasadniczych pojęć używanych na gruncie socjologii. • Zapoznanie się z problemami będącymi przedmiotem analizy socjologicznej. • Wskazanie możliwości zastosowania wiedzy socjologicznej w życiu codziennym. • Kształtowanie umiejętności wnikliwej obserwacji otaczającej rzeczywistości |
|
||
380-RN1-1GJF |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Głównym celem przedmiotu jest: • Przedstawienie zasadniczych pojęć używanych na gruncie socjologii. • Zapoznanie się z problemami będącymi przedmiotem analizy socjologicznej. • Wskazanie możliwości zastosowania wiedzy socjologicznej w życiu codziennym. • Kształtowanie umiejętności wnikliwej obserwacji otaczającej rzeczywistości |
|
||
380-N1-2YSWY |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest omówienie (m.in. z wykorzystaniem teorii naukowych) różnych zjawisk społecznych mających u podstawy swojego występowania trzy kategorie tematyczne: wychowanie, socjalizację i kształcenie Zajęcia mają przygotować studentów do lepszego rozumienia otaczającej rzeczywistości w kontekście pracy z drugim człowiekiem w zakresie rozumienia procesów socjalizacyjnych, wychowawczych i edukacyjnych. |
|
||
380-ON1-2SWY | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele: • umożliwienie studentom pozyskania wiedzy teoretycznej j z zakresu socjologii wychowania, • umożliwienie studentom zrozumienia procesów grupowych wynikających z trzech procesów: socjalizacja, wychowanie, kształcenie • umożliwia studentom zrozumienie funkcjonowania człowieka, w świecie, w którym podlega stale procesom "modelowania". |
|
||