Przedmioty obowiązkowe - stac. jednolite. kier. PiW (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2020 - Rok akademicki 2020/21 2021 - Rok akademicki 2021/22 2022 - Rok akademicki 2022/23 2023 - Rok akademicki 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2020 | 2021 | 2022 | 2023 | |||||
380-DS5-2JAR |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest wykorzystanie znajomości prawidłowości rozwojowych dzieci u progu wieku przedszkolnego do efektywnego planowania procesu adaptacyjnego dziecka. Współpraca nauczyciela z rodziną w procesie przygotowania dziecka do życia w warunkach przedszkolnych. Zapoznanie z teoriami i modelami adaptacji. Analiza czynników warunkujących zdolności adaptacyjne dziecka do środowiska przedszkolnego. Zapoznanie z cechami dziecka zaadoptowanego do przedszkola. Organizacja i przebieg procesu adaptacyjnego dzieci. Analiza celów i zadań programów adaptacyjnych. |
|
||
380-DS5-3JED | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-DS5-3JEC | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poruszane na zajęciach zagadnienia dotyczą: koncepcji pedagogicznych i psychologicznych dotyczących aktywności poznawczej, strategii stymulowania aktywności i samodzielności poznawczej dzieci, identyfikowania oraz rozbudzania zainteresowań i zdolności poznawczych dzieci, dostosowywania sposobów i treści uczenia się do ich zasobów, diagnozowania strefy aktualnego i najbliższego rozwoju, wielozmysłowego poznania świata przez dziecko, stosowania gier w rozbudzaniu aktywności intelektualnej dzieci, przestrzeni edukacyjnej jako zewnętrznego kontekst, podejmowania przez dziecko aktywności poznawczej oraz organizowania działań edukacyjnych nastawionych na konstruowanie wiedzy przez dzieci w przedszkolu. |
|
||
380-DS5-3JBL |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Sposoby rozwijania zainteresowań czytelniczych (tzw. inicjacja czytelnicza) i wykorzystywania różnych typów tekstów w pracy z dziećmi. Wykorzystanie zabawy do stymulowania rozwoju dziecka. |
|
||
380-DS5-5JBM |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nazwa jednostki prowadzącej kierunek: Wydział Nauk o Edukacji Nazwa kierunku studiów: Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna ECTS: 3 punkty Język przedmiotu Język polski Rodzaj przedmiotu Obowiązkowy, Liczba godzin dydaktycznych – 15 godzin - wykłady, 15 godzin ćwiczeń (warsztaty) Bilans nakładu pracy studenta – 30 godz. wykłady i ćwiczenia, 5 godzin konsultacje indywidualne, 15 godzin – przygotowanie autorskiego projektu, 20 przygotowanie się do egzaminu - studiowanie literatury naukowej. 5 godz. - zaliczenie i egzamin. Wskaźniki ilościowe – godzin – 0,5 pkt – zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela; 15 godzin – 0,5 pkt – praca własna studenta, w tym przygotowanie projektu zaliczeniowego. |
|
||
380-DS5-1BIH |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-DS5-4DPD | brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studia pierwszego stopnia, ogólnoakademicki, studia niestacjonarne przedmiot kierunkowy, • 20 godzin wykładu • 10 godzin ćwiczeń 5 punktów ECTS Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim: Udział w wykładach = 20 godz. Udział w ćwiczeniach = 10 godz. Konsultacje = 30 godz. RAZEM 60 godzin Samodzielna praca studenta: Przygotowanie do ćwiczeń 25 godz. Przygotowanie diagnozy 35 godz. |
|
||
380-DS5-5JBT |
![]() |
brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, udzielania wsparcia oraz pomocy pedagogicznej oraz zapoznanie studentów z wybranymi metodami, technikami i narzędziami diagnostycznymi przeznaczonymi do badania tych uczniów. Istotne jest również zapoznanie słuchaczy z zasadami postępowania diagnostycznego oraz uświadomienie konieczności współpracy ze wszystkimi podmiotami biorącymi udział w procesie dydaktyczno-wychowawczym przebiegającej w atmosferze szacunku i wzajemnego zaufania. |
|
||
380-DS5-3JBN |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów – przyszłych nauczycieli do wspierania aktywności artystycznej dziecka z uwzględnieniem posiadanych przez niego zdolności i zainteresowań. W ramach przedmiotu studenci rozwiną umiejętności tworzenia środowiska uczenia się umożliwiającego swobodny i wszechstronny rozwój różnych form działalności artystycznej dzieci. Podstawowym założeniem przedmiotu jest zdobywanie przez studentów wiedzy dotyczącej istoty tworzenia sytuacji sprzyjających rozwijaniu edukacji artystycznej dziecka. |
|
||
380-DS5-5JBO |
![]() |
brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów ogólnej orientacji w zakresie problematyki przedmiotu, jako dyscypliny naukowej; kształtowanie kompetencji krytycznych w zakresie analizy problematyki edukacyjnej i rzeczywistości wychowawczej na świecie; rozwijanie kompetencji poznawczych w zakresie analizowania zjawisk edukacyjnych w ujęciu porównawczym i międzynarodowym. |
|
||
380-DS5-3IBI | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach przedmiotu zakłada się rozwijanie wiedzy i umiejętności studenta, niezbędnych do: - realizacji zajęć kształtujących wiedzę i umiejętności uczniów z zakresu celowego oraz właściwego posługiwania się przez nich typowymi aplikacjami komputerowymi do komponowania ilustracji graficznych, pracy nad tekstem, wykonywania obliczeń, korzystania z usług w sieciach komputerowych, oraz pozyskiwania, gromadzenia i przetwarzania informacji; - stwarzania sytuacji problemowych oraz inspirowania i angażowania uczniów do kreatywności i rozwoju myślenia komputacyjnego; - rozwijania u uczniów umiejętności programowania w środowisku blokowo-wizualnym z zastosowaniem oraz bez wykorzystania komputera; - integrowania zajęć edukacji informatycznej z elementami innych edukacji, jak i z aktywnościami wizualnymi, słuchowymi i kinestetycznymi; - promowania i kształtowania u uczniów postawy obywatelskiej i prospołecznej oraz odpowiedzialności w świecie mediów cyfrowych. |
|
||
380-DS5-3BHL |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest stworzenie możliwości do nabywania przez Studentów/tki kompetencji nauczycielskich w zakresie projektowania i prowadzenia zajęć matematycznych w klasach 1-3 szkoły podstawowej. Studenci/tki uzupełnią wiedzę dotycząca warunków rozwoju myślenia uczniów na zajęciach matematycznych, poznają determinanty kształtowania pojęć i umiejętności matematycznych dzieci oraz usprawnią umiejętności projektowania pracy nauczyciela i uczniów. |
|
||
380-DS5-5EMK |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Edukacja międzykulturowa to przedmiot analizujący poblematyke kultury w edukacji. Dyskusje i analizy dotyczą kształtowania kompetencji międzykulturowych nauczyciela i kształtowania postaw otwartych wychowanków. |
|
||
380-DS5-2BHR |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie z zasadami projektowania zabaw rytmiczno-umuzykalniających dla dzieci w klasach I–III szkoły podstawowej. Poznanie utworów muzycznych w edukacji wczesnoszkolnej. W ramach przedmiotu studenci poznają metody i techniki diagnozowania ucznia w zakresie jego zdolności muzycznych oraz rozwijania twórczej aktywności ucznia. Podstawowym założeniem przedmiotu jest rozwijanie zainteresowań muzycznych uczniów. |
|
||
380-DS5-2BHS |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Analiza podstawy programowej oraz wybranych programów w zakresie edukacji plastycznej w wychowaniu przedszkolnym i nauczaniu zintegrowanym. Metodyka edukacji plastycznej: cele, metody, formy nauczania, środki dydaktyczne, podręczniki. Planowanie i organizacja pracy dydaktyczno-wychowawczej w nauczaniu plastyki. Techniki plastyczne wspomagające rozwój i kształtowanie wyobraźni dziecka. Praktyczna realizacja zadań plastycznych w różnorodnych technikach umożliwiających uzyskanie oryginalnych wypowiedzi plastycznych. |
|
||
380-DS5-3JBW |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Problematyka przedmiotu obejmuje spersonalizowane strategie edukacyjne ukierunkowane na rozwijanie umiejętności mówienia, czytania, pisania oraz rozumienia i analizy czytanych tekstów, tworzenia wypowiedzi w języku pisanym i mówionym (w tym prac twórczych), stosowanie poprawnych form gramatycznych i ortograficznych. |
|
||
380-DS5-4JBP |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-DS5-3JBU |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-DS5-5JBU | brak | brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-DS5-3JEB | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Realizacja przedmiotu ma służyć opanowaniu przez Studentów sposobów wykorzystywania wiedzy merytorycznej o środowisku przyrodniczym i społecznym do projektowania zajęć dydaktycznych w klasach I–III szkoły podstawowej oraz służyć nabyciu umiejętności organizacji zajęć badawczych umożliwiających zrozumienie otaczającego środowiska, czy realizację w podejmowanych działaniach edukacyjnych idei zrównoważonego rozwoju rozwoju. Student będzie projektował rozwiązania metodyczne służące zrozumieniu przez uczniów klas 1-3 zjawisk społecznych oraz działań na rzecz środowiska społecznego o przyrodniczego. |
|
||
380-DS5-4BHU | brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów – przyszłych nauczycieli z etapami, metodami i formami projektowania działań technicznych uczniów. W ramach przedmiotu studenci poznają zadania twórcze związane z wypracowaniem sposobów rozwiązywania problemów technicznych. Zapoznają się z czynnościami manipulacyjnymi i konstrukcyjnymi oraz zadaniami wytwórczymi w edukacji technicznej. Podstawowym założeniem przedmiotu jest zdobywanie przez studentów umiejętności technicznych uczniów w nawiązaniu do techniki, kultury i sztuki ludowej oraz rozwiązywanie zainteresowań technicznych uczniów. |
|
||
380-DS5-2JAP |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nazwa jednostki prowadzącej kierunek: Wydział Nauk o Edukacji Nazwa kierunku studiów: Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna Poziom kształcenia: Jednolite studia magisterskie Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, pedagogika i psychologia twórczości ECTS: 3 pkt. Język przedmiotu - polski Rodzaj przedmiotu Obowiązkowy, Moduł IX Rok studiów /II rok/ IV semestr Wymagania wstępne: Pedagogika twórczości lub trening twórczości. Liczba godzin dydakt. – 30, w tym 15 wykładów i 15 ćwiczeń Bilans nakładu pracy studenta –30 godz. wykłady i ćwiczenia, 5 godz. konsultacje indywidualne, 15 godz. – przygotowanie autorskiego projektu, 25 samodzielne studiowanie literatury naukowej i metodycznej. Wskaźniki ilościowe – 35 godz. – 1,5 pkt – zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela; 40 godz. – 1,5 pkt – praca własna studenta, w tym przygotowanie projektu zaliczeniowego i przygotowanie się do zaliczenia. |
|
||
380-DS5-4IBO | brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Projektowanie różnych form aktywności w celu rozwijania kultury zdrowotnej u dzieci (uczniów) -planowanie, realizowanie i ocena procesu. Sposoby rozwijania postawy prozdrowotnej wśród dzieci (uczniów) |
|
||
380-DS5-4EDZ | brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-DS5-1EMG |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-DS5-1XHER |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Etyka zawodu nauczyciela. Znaczenie własnych postaw, założeń i intencji podczas działania pedagogicznego. Oceny etyczne związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela. Stosowanie norm etycznych w działalności zawodowej nauczyciela. Szacunek dla godności człowieka. Etyka słowa. Kształtowanie postaw wobec zawodu nauczyciela. Definiowanie i rozstrzyganie dylematów etycznych w zawodzie nauczyciela. Etyka i profesjonalizm w zawodzie nauczyciela przedszkola i klas 1-3 szkoły podstawowej. Pedagog wobec wyzwań współczesności. |
|
||
380-DS5-5JKG | brak | brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-DS5-1HEW |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Profil studiów: ogólnoakademicki Moduł kształcenia: Podstawy pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej Forma studiów: stacjonarne Kierunek: Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna Liczba godzin zajęć dydaktycznych – 15 h ćwiczenia – 15 h Punkty ECTS – 1 p. Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 15 h (0,5 p. ECTS) - o charakterze praktycznym – 15 h (0,5 p. ECTS) |
|
||
380-DS5-1HWY |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zdobycie wiedzy z zakresu dziejów myśli i doktryn pedagogicznych oraz ideałów wychowawczych; przemian zawodu nauczyciela, szkolnictwa i instytucji oraz środowisk wychowujących; kształtowania pedagogiki jako nauki; historycznych źródeł subdyscyplin pedagogicznych oraz roli i funkcji poszczególnych systemów oświatowych w życiu społeczeństwa w kontekście zmian społecznych, kulturowych i gospodarczych danej epoki historycznej. Nabycie świadomości kulturotwórczej roli tradycji wychowawczej stanowiącej dla przyszłego pedagoga źródło inspiracji zawodowej oraz refleksji nad współczesną teorią i praktyką pedagogiczną. |
|
||
380-DS5-2JAN3 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania i pisania w języku obcym. Znajomość kultury państw z danego obszaru językowego. Przygotowanie merytoryczne i praktyczne do nauczania języka obcego (pogłębione kompetencje leksykalne, gramatyczne, fonetyczne i socjokulturowe w komunikowaniu się w języku obcym). Przygotowanie doprowadzenia zajęć w języku obcym na podstawie przedmiotowej literatury z wykorzystaniem rymowanek, piosenek i zabaw dla dzieci w języku obcym. Samodzielne zdobywanie wiedzy i rozwijanie zawodowych umiejętności z wykorzystaniem różnych źródeł w języku obcym. |
|
||