Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Moduł kierunkowy - stac. I stop. Pedagogika (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)

Jednostka: Wydział Nauk o Edukacji Zestaw przedmiotów, który widzisz poniżej został zdefiniowany przez tę jednostkę. Jednostka ta nie musi mieć jednak związku z organizacją wymienionych przedmiotów (jednostką odpowiedzialną za organizację przedmiotu jest jednostka wymieniona w odpowiedniej kolumnie w tabeli poniżej). Więcej o tym przeczytasz w Pomocy.
Grupa przedmiotów: Moduł kierunkowy - stac. I stop. Pedagogika
wybierz inną grupę zobacz plany zajęć tej grupy
Filtry
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do dodatkowych opcji

Konkretniej - pokazuj tylko te przedmioty, dla których istnieje otwarta rejestracja taka, że możesz w jej ramach zarejestrować się na przedmiot.

Dodatkowo pokazywane są również te przedmioty, na które jesteś już zarejestrowany (lub składałeś prośbę o zarejestrowanie).

Jeśli chcesz zmienić te ustawienia na stałe, edytuj swoje preferencje w menu Mój USOSweb.
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
niedostępny (zaloguj się!) - nie jesteś zalogowany
niedostępny - aktualnie nie możesz się rejestrować
zarejestruj - możesz się zarejestrować
wyrejestruj - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
prośba - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
zarejestrowany - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.

2020 - Rok akademicki 2020/21
2021 - Rok akademicki 2021/22
2022 - Rok akademicki 2022/23
2023 - Rok akademicki 2023/24
(zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne)
Opcje
2020 2021 2022 2023
380-OS1-1AND
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
  • Ćwiczenia - 30 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2021/22
  • Ćwiczenia - 30 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2022/23
  • Ćwiczenia - 30 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 30 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

1. Przekazanie wiedzy na temat intelektualnych możliwości rozwojowych człowieka w okresie dorosłości i podkreślenie wagi przeszłych dokonań i obecnej sytuacji życiowej w kształtowaniu przyszłości.

2. Określenie instytucjonalnego i metodycznego wymiaru wspomagania rozwoju człowieka dorosłego.

3. Poznanie problemów późnej dorosłości i implikacji społecznych wynikających ze starzenia się populacji.

4. Uświadomienie odpowiedzialności w kształtowaniu własnej przyszłości na podstawie analiz biograficznych.

Strona przedmiotu
380-RS1-1AND
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
  • Ćwiczenia - 30 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2021/22
  • Ćwiczenia - 30 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2022/23
  • Ćwiczenia - 30 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 30 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

1. Przekazanie wiedzy na temat intelektualnych możliwości rozwojowych człowieka w okresie dorosłości i podkreślenie wagi przeszłych

dokonań i obecnej sytuacji życiowej w kształtowaniu przyszłości.

2. Określenie instytucjonalnego i metodycznego wymiaru wspomagania rozwoju człowieka dorosłego.

3. Poznanie problemów późnej dorosłości i implikacji społecznych wynikających ze starzenia się populacji.

4. Uświadomienie odpowiedzialności w kształtowaniu własnej przyszłości na podstawie analiz biograficznych.

Strona przedmiotu
380-S1-2YAND brak brak brak
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
  • Ćwiczenia - 30 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

1. Przekazanie wiedzy na temat intelektualnych możliwości rozwojowych człowieka w okresie dorosłości i podkreślenie wagi przeszłych

dokonań i obecnej sytuacji życiowej w kształtowaniu przyszłości.

2. Określenie instytucjonalnego i metodycznego wymiaru wspomagania rozwoju człowieka dorosłego.

3. Poznanie problemów późnej dorosłości i implikacji społecznych wynikających ze starzenia się populacji.

4. Uświadomienie odpowiedzialności w kształtowaniu własnej przyszłości na podstawie analiz biograficznych.

Strona przedmiotu
380-S1-2YDPD brak brak brak
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
  • Ćwiczenia - 30 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Wykład i ćwiczenia obejmują nabycie wiedzy w zakresie rozpoznawania i opisu interesujących diagnostę stanów rzeczy

(tzn. stawianiem trafnych i rzetelnych diagnoz na użytek wychowania i opieki) za pomocą odpowiednich metod, technik i narzędzi badawczych, ich ocenę i interpretację. Celem zaprojektowania oddziaływania zapobiegawczego (profilaktycznego) lub korekcyjnego jak też podjęcia adekwatnych form wsparcia i pomocy.

Strona przedmiotu
380-OS1-1DYD
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
  • Laboratorium - 30 godzin
  • Wykład - 30 godzin
Rok akademicki 2021/22
  • Laboratorium - 30 godzin
  • Wykład - 30 godzin
Rok akademicki 2022/23
  • Laboratorium - 30 godzin
  • Wykład - 30 godzin
Rok akademicki 2023/24
  • Laboratorium - 30 godzin
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

W toku realizacji przedmiotu studenci poznają dydaktykę jako naukę społeczną, pedagogiczną oraz jej aparaturę terminologiczną. Dokonują analizy procesu kształcenia w różnych ujęciach wraz z jego komponentami (celami, treściami, zasadami, metodami i formami organizacyjnymi), a także zgłębiają rezultaty procesu przez pryzmat powodzeń i niepowodzeń szkolnych.

Strona przedmiotu
380-RS1-1DYD
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
  • Laboratorium - 30 godzin
  • Wykład - 30 godzin
Rok akademicki 2021/22
  • Laboratorium - 30 godzin
  • Wykład - 30 godzin
Rok akademicki 2022/23
  • Laboratorium - 30 godzin
  • Wykład - 30 godzin
Rok akademicki 2023/24
  • Laboratorium - 30 godzin
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

W toku realizacji przedmiotu studenci poznają dydaktykę jako naukę społeczną, pedagogiczną oraz jej aparaturę terminologiczną. Dokonują analizy procesu kształcenia w różnych ujęciach wraz z jego komponentami (celami, treściami, zasadami, metodami i formami organizacyjnymi), a także zgłębiają wiadomości o rezultatach procesu przez pryzmat powodzeń i niepowodzeń szkolnych.

Strona przedmiotu
380-OS1-1HWY1
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
  • Laboratorium - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2021/22
  • Laboratorium - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2022/23
  • Laboratorium - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2023/24
  • Laboratorium - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Zdobycie wiedzy z zakresu dziejów myśli i doktryn pedagogicznych oraz ideałów wychowawczych; przemian zawodu nauczyciela,szkolnictwa i instytucji oraz środowisk wychowujących; kształtowania pedagogiki jako nauki; historycznych źródeł subdyscyplin pedagogicznych oraz roli i funkcji poszczególnych systemów oświatowych w życiu społeczeństwa w kontekście zmian społecznych, kulturowych i gospodarczych danej epoki historycznej. Nabycie świadomości kulturotwórczej roli tradycji wychowawczej stanowiącej dla przyszłego pedagoga źródło inspiracji zawodowej oraz refleksji nad współczesną teorią i praktyką pedagogiczną.

Strona przedmiotu
380-RS1-1HWY1
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
  • Laboratorium - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2021/22
  • Laboratorium - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2022/23
  • Laboratorium - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2023/24
  • Laboratorium - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Zdobycie wiedzy z zakresu dziejów myśli i doktryn pedagogicznych oraz ideałów wychowawczych; przemian zawodu nauczyciela,

szkolnictwa i instytucji oraz środowisk wychowujących; kształtowania pedagogiki jako nauki; historycznych źródeł subdyscyplin

pedagogicznych oraz roli i funkcji poszczególnych systemów oświatowych w życiu społeczeństwa w kontekście zmian społecznych,

kulturowych i gospodarczych danej epoki historycznej. Nabycie świadomości kulturotwórczej roli tradycji wychowawczej stanowiącej dla

przyszłego pedagoga źródło inspiracji zawodowej oraz refleksji nad współczesną teorią i praktyką pedagogiczną.

Strona przedmiotu
380-OS1-1HWY2
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
  • Laboratorium - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2021/22
  • Laboratorium - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2022/23
  • Laboratorium - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2023/24
  • Laboratorium - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Zdobycie wiedzy z zakresu dziejów myśli i doktryn pedagogicznych oraz ideałów wychowawczych; przemian zawodu nauczyciela,szkolnictwa i instytucji oraz środowisk wychowujących; kształtowania pedagogiki jako nauki; historycznych źródeł subdyscyplin pedagogicznych oraz roli i funkcji poszczególnych systemów oświatowych w życiu społeczeństwa w kontekście zmian społecznych, kulturowych i gospodarczych danej epoki historycznej. Nabycie świadomości kulturotwórczej roli tradycji wychowawczej stanowiącej dla przyszłego pedagoga źródło inspiracji zawodowej oraz refleksji nad współczesną teorią i praktyką pedagogiczną.

Strona przedmiotu
380-RS1-1HWY2
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
  • Laboratorium - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2021/22
  • Laboratorium - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2022/23
  • Laboratorium - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2023/24
  • Laboratorium - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Zdobycie wiedzy z zakresu dziejów myśli i doktryn pedagogicznych oraz ideałów wychowawczych; przemian zawodu nauczyciela,

szkolnictwa i instytucji oraz środowisk wychowujących; kształtowania pedagogiki jako nauki; historycznych źródeł subdyscyplin

pedagogicznych oraz roli i funkcji poszczególnych systemów oświatowych w życiu społeczeństwa w kontekście zmian społecznych,

kulturowych i gospodarczych danej epoki historycznej. Nabycie świadomości kulturotwórczej roli tradycji wychowawczej stanowiącej dla

przyszłego pedagoga źródło inspiracji zawodowej oraz refleksji nad współczesną teorią i praktyką pedagogiczną.

Strona przedmiotu
380-S1-2YPSP brak brak brak
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
  • Ćwiczenia - 40 godzin
  • Wykład - 20 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
Strona przedmiotu
380-OS1-1PDL
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2021/22
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2022/23
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Pedeutologia jest przedmiotem zajmującym się zagadnieniami dotyczącymi zawodu nauczyciela. Poruszone tu zostaną następujące treści: główne kierunki badań pedeutologicznych (osobowość nauczyciela, jego uzdolnienia i autorytet, predyspozycje kandydatów do zawodu), kształcenie nauczycieli, etyka zawodu nauczycielskiego, kształtowanie się zawodu i funkcji społecznej nauczycielstwa.

Strona przedmiotu
380-RS1-1PDL
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2021/22
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2022/23
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Pedeutologia jest przedmiotem zajmującym się zagadnieniami dotyczącymi zawodu nauczyciela. Poruszone tu zostaną następujące treści: główne kierunki badań pedeutologicznych (osobowość nauczyciela, jego uzdolnienia i autorytet, predyspozycje kandydatów do zawodu), kształcenie nauczycieli, etyka zawodu nauczycielskiego, kształtowanie się zawodu i funkcji społecznej nauczycielstwa.

Strona przedmiotu
380-OS1-1PPE
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
  • Ćwiczenia - 45 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2021/22
  • Ćwiczenia - 45 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2022/23
  • Ćwiczenia - 45 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 45 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
Strona przedmiotu
380-RS1-1PPE
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
  • Ćwiczenia - 45 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2021/22
  • Ćwiczenia - 45 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2022/23
  • Ćwiczenia - 45 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 45 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
Strona przedmiotu
380-OS1-1GJJ
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2021/22
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2022/23
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
Strona przedmiotu
380-RS1-1GJJ
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2021/22
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2022/23
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 15 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Założeniem przedmiotu jest realizacja treści, które umożliwią studentowi zdobycie podstawowej wiedzy z polityki oświatowej i prawa oświatowego oraz ukształtowanie podstawowych umiejętności w zakresie analizowania problematyki prawno-politycznej w oświacie. Celem przedmiotu jest: 1) wprowadzenie podstawowych pojęć z zakresu polityki oświatowej; 2) przedstawienie założeń polityki oświatowej w Polsce; 3) analiza głównych priorytetów polityki oświatowej Unii Europejskiej; 4) prezentacja podstaw prawnych organizacji i funkcjonowania systemu edukacji w Polsce; 5) kształtowanie umiejętności analizy oraz interpretacji podstawowych zasad polityki oświatowej, także w ujęciu komparatywnym.

Strona przedmiotu
380-OS1-1JAJ
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
  • Ćwiczenia - 10 godzin
  • Wykład - 5 godzin
Rok akademicki 2021/22
  • Ćwiczenia - 10 godzin
  • Wykład - 5 godzin
Rok akademicki 2022/23
  • Ćwiczenia - 10 godzin
  • Wykład - 5 godzin
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 10 godzin
  • Wykład - 5 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Założenia i cele przedmiotu: Wprowadzenie w problematykę szeroko rozumianej dostępności przestrzeni edukacyjnej i społecznej, barier fizycznych i społecznych oraz wynikających z nich zróżnicowanych potrzeb osób z niepełnosprawnością.

Strona przedmiotu
380-RS1-1JAJ
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
  • Ćwiczenia - 10 godzin
  • Wykład - 5 godzin
Rok akademicki 2021/22
  • Ćwiczenia - 10 godzin
  • Wykład - 5 godzin
Rok akademicki 2022/23
  • Ćwiczenia - 10 godzin
  • Wykład - 5 godzin
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 10 godzin
  • Wykład - 5 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
Strona przedmiotu
380-OS1-1TWY
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
  • Ćwiczenia - 45 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2021/22
  • Ćwiczenia - 45 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2022/23
  • Ćwiczenia - 45 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 45 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Teoria wychowania jest przedmiotem, który pomoże studentom zrozumieć czym jest proces wychowania, jaka jest jego struktura oraz prawidłowości i uwarunkowania. Zadaniem przedmiotu jest wyposażenie studentów w wiedzę, która pozwoli im podjąć problematykę wychowania w zakresie kształtowania postaw wobec innych ludzi, norm i wartości, cech osobowych osób wychowywanych, zarówno w swojej pracy zawodowej, jak też w dalszych studiach. Zdobyta na ten wiedza umożliwi jej praktyczne zastosowanie w codzienności wychowawczej.

Zakres tematyczny: podstawowe treści z zakresu metodologicznych i aksjologicznych zagadnień teorii wychowania oraz struktury i uwarunkowań procesu wychowania.

Strona przedmiotu
380-RS1-1TWY
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
  • Ćwiczenia - 45 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2021/22
  • Ćwiczenia - 45 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2022/23
  • Ćwiczenia - 45 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 45 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Teoria wychowania jest przedmiotem, który pomoże studentom zrozumieć czym jest proces wychowania, jaka jest jego struktura oraz prawidłowości i uwarunkowania. Zadaniem przedmiotu jest wyposażenie studentów w wiedzę, która pozwoli im podjąć problematykę wychowania w zakresie kształtowania postaw wobec innych ludzi, norm i wartości, cech osobowych osób wychowywanych, zarówno w swojej pracy zawodowej, jak też w dalszych studiach. Zdobyta na ten wiedza umożliwi jej praktyczne zastosowanie w codzienności wychowawczej.

Zakres tematyczny: podstawowe treści z zakresu metodologicznych i aksjologicznych zagadnień teorii wychowania oraz struktury i uwarunkowań procesu wychowania.

Strona przedmiotu
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-2 (2023-09-20)