Moduł specjalnościowy - stac. I stop. Pedagogika (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2020 - Rok akademicki 2020/21 2021 - Rok akademicki 2021/22 2022 - Rok akademicki 2022/23 2023 - Rok akademicki 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2020 | 2021 | 2022 | 2023 | |||||
380-AS1-3ART | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do umiejętnego wykorzystania sztuk wizualnych (plastycznych) i artystycznego procesu twórczego w praktyce oddziaływań terapeutycznych o różnorodnym charakterze. |
|
||
380-OS1-2ART |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi metodami pracy arteterapeutycznej w zakresie terapii przez plastykę oraz przygotowanie ich do opracowania i przeprowadzenia autorskiego warsztatu arteterapeutycznego. |
|
||
380-AS1-3AJU | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-OS1-2AJU |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawową wiedzą dotyczącą biblioterapii oraz wykształcenie umiejętności prowadzenia zajęć z zakresu biblioterapii. Zajęcia mają także na celu zdobycie lub udoskonalenie dodatkowych umiejętności m.in. komunikacyjnych, radzenia sobie ze stresem przy wykorzystaniu odpowiedniej literatury pięknej |
|
||
380-AS1-2DKO |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot przekazuje podstawowy zasób wiedzy dotyczący sposobów i praktyk uczestniczenia w kulturze współczesnej. Wśród poruszanych zagadnień teoretycznych omawiane są między innymi przeszłe i nowe praktyki postrzegania i diagnozowania potrzeb kulturalnych. Zajęcia mają charakter praktyczny. W ich trakcie studenci zapoznają się z podstawowymi metodami i technikami badawczymi niezbędnymi w diagnozowaniu warunków animacji społeczno-kulturowej. Celem zajęć jest wyposażenie studentek i studentów w umiejętności i narzędzia umożliwiające przygotowanie i przeprowadzenie wielowymiarowych badań diagnostycznych. |
|
||
380-OS1-3DDR |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poznanie przez studentów głównych pojęć z zakresu diagnozy psychopedagogicznej, poznanie zasad i schematu poznania diagnostycznego oraz podstawowych metod i narzędzi wykorzystywanych w diagnozie. |
|
||
380-OS1-3GOZ |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie z podstawami dotyczącymi poznania diagnostycznego, badaniami psychospołecznych problemów ucznia na terenie klasy szkolnej, technikami projekcyjnymi w diagnozowaniu sytuacji rodzinnej i szkolnej. Projektowanie treningów dla uczniów mających na celu rozwój umiejętności społecznych, twórczego myślenia oraz integracji. Omówienie zawodu pedagoga szkolnego w procesie wspomagania edukacji, socjalizacji i wychowania dziecka oraz zawodu pedagoga społecznego w pracy z rodziną. |
|
||
380-PIWS1-3GOJ |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie z zasadami diagnozy, wspierania rozwoju i postępowania pedagogiczno-terapeutycznego, rozwijanie umiejętności konstruowania i realizacji programów wspomagania rozwoju, programów terapeutycznych oraz organizacji zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, a także kształtowanie świadomości etycznego wymiaru diagnozowania i oceniania dzieci w wieku przedszkolnym i kl. I-III. |
|
||
380-OS1-3BEP |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z diagnozą wielu obszarów funkcjonowania instytucji opiekuńczo-wychowawczych. Ważnym elementem zajęć będzie analiza relacji pomiędzy wychowankami a wychowawcami, czy jednostką i instytucją. Istotnym elementem zajęć będzie diagnoza instytucji opieki zastępczej zarówno instytucjonalnej jak i rodzinnej. |
|
||
380-ZS1-3AIY |
![]() |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-ZS1-2GNZ |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-AS1-2DRA |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-AS1-2BAO |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poznanie metod pracy kulturalnej w instytucjach kulturalnych w Polsce: Galeriach sztuki, instytucjach edukacyjnych, domach kultury. Umiejętność recenzowania wystaw artystycznych w galeriach sztuki |
|
||
380-PIWS1-3EMM |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Założeniem i celem przedmiotu jest zdobycie przez studenta wiedzy o psychopedagogicznych podstawach edukacji matematycznej na poziomie klas młodszych, umiejętności projektowania procesu nabywania pojęć i umiejętności matematycznych przez uczniów klas I-III, ze szczególnym uwzględnieniem zróżnicowanych sposobów stymulowania aktywności poznawczej uczniów i wspierania indywidualnego rozwoju, oraz kompetencji społecznych związanych z pełnieniem roli organizatora procesu uczenia się dziecka w młodszym wieku szkolnym. |
|
||
380-PIWS1-3EPM |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Profil studiów Ogólnoakademicki Forma studiów stacjonarne Kod przedmiotu 380-PIWS1-3EPM Język przedmiotu Język polski Rodzaj przedmiotu Przedmiot specjalnościowy M_5 Dziedzina i dyscyplina nauki nauki społeczne, pedagogika Rok studiów /semestr drugi rok/czwarty semestr Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) Wskazana wiedza z zakresu nauki o języku i języka polskiego (na poziomie szkoły średniej), psychopedagogicznych podstaw edukacji, psychologii rozwojowej, pedagogiki wczesnoszkolnej Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zaję 20 godzin wykładu i 30 godzin ćwiczeń |
|
||
380-OS1-3AHO |
![]() |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zaprezentowanie wiedzy o regionie jako elementu tożsamości społeczno-kulturowej i regionalizmu jako wartości Zaprezentowanie wybranych elementów dziedzictwa regionalnego północnego Podlasia ze szczególnym uwzględnieniem Białegostoku jako stolicy regionu Północnego Podlasia. Wskazanie na złożoność dziedzictwa kulturowego regionu z podkreśleniem kontekstu etnicznego i konfesyjnego. |
|
||
380-PIWS1-3ESP |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Założeniem przedmiotu jest stworzenie warunków do zdobycia przez studentów wiedzy na temat sposobów rozwijania kompetencji społecznych i przyrodniczych dzieci w młodszym wieku szkolnym oraz umiejętności niezbędnych do planowania i prowadzenia zajęć z edukacji społecznej i przyrodniczej klasach I-III, a dotyczących: kształtowania poczucia przynależności społecznej; budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych i obywatelskich, rozwijania nawyków kulturalnych oraz rozwijania u dziecka umiejętności obserwacji i analizy zjawisk przyrodniczych; organizacji edukacji przyrodniczej w naturalnym środowisku; rozwijania kompetencji dziecka w zakresie rozumienia i poszanowania przyrody; edukacji ekologicznej. |
|
||
380-AS1-3AJE | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Na zajęciach studenci realizują symulacje procesów wydawniczych różnych typów publikacji, a także poznają narzędzia do składu tekstu, programy graficzne, fotograficzne i malarskie, programy do realizacji dźwięku, narzędzia do prezentacji multimedialnych oraz służące przygotowaniu publikacji internetowych. Zajęcia połączone są z realizacją zadań edytorskich – od ćwiczeń logotypicznych przez projekty wydawnicze zawierające elementy redakcji i składu tekstu po projekty multimedialne i hipermedialne. |
|
||
380-OS1-3GPA |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-AS1-2EST |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu przedstawienie studentom wybranych zagadnień z zakresu estetyki oraz zestawienie ich z wybranymi przykładami dzieł sztuki. Podczas wykładów i ćwiczeń przedstawione zostaną wybrane zagadnienia związane z obecnością wartości w kulturze, ze szczególnym uwzględnieniem relacji pomiędzy wartościami estetycznymi a etycznymi w życiu współczesnego człowieka. Celem zajęć jest wyposażenie studentek i studentów w umiejętność krytycznego postrzegania estetycznego wymiaru praktyk kulturowych późnej nowoczesności |
|
||
380-AS1-3BBI | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest wzbogacenie wiedzy studenta na temat możliwości finansowania działalności w obszarze kultury środkami zewnętrznymi w szczególności pochodzącymi z funduszy Unii Europejskiej. |
|
||
380-AS1-3ALC | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-AS1-2ALA |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z formami ekspresji plastycznej/wizualnej oraz z podstawowym warsztatem plastycznym wykorzystywanym w edukacji. |
|
||
380-ZS1-3HCI |
![]() |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zaprezentowanie rozwoju instytucji resocjalizacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem zakładów karnych, wychowawczych, opiekuńczych dla nieletnich przestępców i młodzieży pozbawionej właściwego nadzoru wychowawczego. Ukazanie tego procesu w perspektywie dziejowej pozwoli jednocześnie wychwycić społeczne, ekonomiczne i kulturowe czynniki ewolucji podejścia do osób i środowisk spatologizowanych oraz zaobserwować zmiany w metodach oddziaływania resocjalizującego i intelektualne inspiracje zmiany. |
|
||
380-AS1-3HIS | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykłady i zajęcia mają na celu zaznajomienie studentów z wybranymi zagadnieniami historii sztuki europejskiej. Wykłady poświęcone są wybranym problemom historii sztuki jednak z uwzględnieniem podstawowych zagadnień teorii sztuki - sposobom rozumienia sztuki w różnych epokach historycznych. Ćwiczenia z kolei, oprócz zaznajomienia studentów z podstawowymi zagadnieniami sztuk plastycznych, są także prezentacją praktycznego zastosowania historii sztuki w działaniach animatora kultury. Wykłady i ćwiczenia mają dać studentom podstawy wiedzy o historii sztuki, niezbędne w pracy animatora kultury. Są one jednocześnie tak pomyślane, aby dać studentom bazę do samodzielnego studiowania historii sztuki w przyszłości. |
|
||
380-OS1-3GOW |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z funkcjonowaniem instytucji opiekuńczo-wychowawczych i resocjalizacyjnych. |
|
||
380-AS1-3BBK | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zakres tematyczny: 1. Sztuka i arteterapia w życiu człowieka 2. Filmoterapia jako samodzielny rodzaj filmoterapii 3. Film jako narzędzie terapeutyczne 4. Analiza i interpretacja wybranych dzieł filmowych o potencjale terapeutycznym Cele przedmiotu: - zapoznanie z teorią filmoterapii jako samodzielnego rodzaju arteterapii oraz możliwościami praktycznego zastosowania wiedzy z zakresu filmoterapii podczas działań terapeutycznych, edukacyjnych, profilaktycznych i innych - zrozumienie i nabycie umiejętności określania terapeutycznych właściwości dzieł filmowych - rozwijanie umiejętność dyskusji, umiejętność krytycznego myślenia oraz kształtowania własnej opinii na temat oglądanych obrazów filmowych |
|
||
380-ZS1-2GOH |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot kryminologii, pojęcie i działy. Charakterystyka przestępczości w Polsce. Czynniki utrudniające zwalczanie przestępczości w Polsce. Związki patologii społecznych z przestępczością Etiologia i determinanty przestępczości Zapobieganie przestępczości |
|
||
380-AS1-3AKP | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W trakcie zajęć studenci zapoznają się z najbardziej charakterystycznym zjawiskami wpływającymi na kształt współczesnego kina i osadzenia go w kulturze. Omawiając poszczególne zjawiska zawsze zostają one osadzone w szerszym, kulturowym kontekście. na przykład mówiąc o neomodernizmie w kinie zostaje zarysowana również problematyka slow life, slow reading, fomo, modernizmu, zmian jakie zachodzą w przypadku recepcji dzieła filmowego. Studenci zapoznają się również z metodami interpretacji dzieła filmowego jako tekstu kultury nasączonego znaczeniami. |
|
||
380-AS1-3AKS | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest poznanie i poszerzenie wiedzy o wybranych elementach dawnej i współczesnej kultury literackiej, najnowszej literaturze polskiej, a także wykształcenie umiejętności analizowania i interpretowania zjawisk i wydarzeń cechujących kulturę literacką w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem współczesnego życia literackiego, przygotowanie do świadomego kształtowania kultury literackiej. |
|
||